Skip to main content

Buitenlandbundel doet het niet in Suriname

• July 21, 2025
  • 7 reacties
  • 54 keer bekeken

Ik zit in Suriname en heb een iPhone XR.

Ik heb een databundel van 5G speciaal voor Suriname gekocht, alleen deze werkt niet.

Op mijn toestel zit ook een e-simkaart van een andere provider, maar dat zou niet uit moeten maken, want zodat ik van het resort weg ben en de wifi van het resort buiten het bereik valt heb ik dus geen toegang tot internet en dus ook niet tot Google maps om te kijken hoe en waar ik ben.

Ook kan ik andere personen niet Whatsappen. contact krijgen met KPN is een ramp.

Mijn zus is IT en heeft al gekeken naar de instellingen. We hebben zelfs mijn simkaart in een andere telefoon gedaan en dan nog werkt het niet. Wie kan mij helpen?

7 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 21, 2025

Het liefst wil ik dat KPN even reageert en ik begrijp dat er nu een tijdsverschil is, maar ik ben ook gisteren bezig geweest met de Chat en dat is een vruchteloze poging geweest.

Alle ontwikkelingen met AI, is blijkbaar voorbij gegaan bij KPN.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 21, 2025

Sowieso adviseer ik iedereen die van plan is om naar het buitenland te gaan om daar gewoon een simkaart te kopen. ik heb notabene gebeld met KPN om te vragen welke opties ik had. Ze kunnen het mooi verkopen, maar het werkt dus gewoon niet. 

Ik niet heel dom en ik reis nu met iemand die IT’ er is en best veel weet over telefonie, maar je mag toch verwachten dat als je een Databundel voor Suriname koopt dat dit het gewoon doet met een paar klikken?

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 21, 2025

ook op de telefoon van mijn zoon, een Samsung, met maar 1 telefoonnummer doet de databundel het niet.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Ajaxkijken, als je de 5GB bundel voor Suriname hebt aangezet moet die wel werken natuurlijk. Net zoals de 3GB bundel. Heb je na het aanzetten ook een bevestiging gekregen dat de bundel actief is?

Hoe staan de instellingen op de toestellen, staat roaming aan bijvoorbeeld? Wij zien niet wat jij ziet, alleen wat jij vertelt. Om mee te kunnen denken hebben we meer informatie nodig zoals je merkt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 12, 2025

Dank je wel Jasper voor het meedenken. Uiteindelijk heb ik via een ander telefoonnummer maar heel duur met KPN zitten bellen om een medewerkster aan de lijn te krijgen die vervolgens de vraag stelt:”  Hoe weet u zo zeker dat uw bundel het niet doet?”

Deze vraag stelde ze nadat ik uitgelegd hebt dat ik niets met mijn telefoon kan zodra ik mijn hotel uitloop en dus geen wifi meer heb. 

Uiteindelijk ben ik wel geholpen nadat ze overlegd had met haar collega en daarvan instructies heeft ontvangen en mij dit heeft doorgegeven.

Ik heb de telefoon uit/aangedaan en alle instellingen weer aan of uitgezet en de provider Digicell gepakt.

Of het aan mijn toestel zat of dat KPN toch iets zelf heeft geactiveerd dat kan ik niet met 100% zekerheid zeggen. Destijds heeft een medewerker voor mij de Surinamebundel aangezet via een telefonische consult en ik heb daar wel een bevestiging van ontvangen.

Maar nu is het wel opgelost, ik weet alleen niet of KPN mijn dure telefoonkosten gaat vergoeden omdat ik een medewerker aan de lijn kreeg die echt niets wist.

Mijn oom had hetzelfde probleem en heeft ruim 45 minuten met KPN aan de lijn gehad. Hun advies was uiteindelijk om weer en nieuwe bundel te kopen. Omdat hij toch bereikbaar wilde zijn heeft hij dat gedaan en het werkte nog steeds niet. Uiteindelijk hebben wij hem kunnen helpen.

De klantenservice van KPN is echt heel slecht. Vooral als je in het buitenland zit. Ze hebben niet eens een gratis nummer waar je naar toe kunt bellen. Vodafone heeft dat namelijk wel.

groet van een Amsterdammer.

Jasper van KPN
Moderator

Gelukkig is het via de klantenservice toch gelukt, ondanks dat het wat voeten in de aarde had. Het lastige in zo'n situatie is dat er niet een kant en klare oplossing is, doordat de netwerken in het buitenland niet van ons zijn is het altijd een beetje zoeken wat de oplossing is. Voor die collega was dat ook het geval dus. Ze gaf niet op ondanks dat ze het zelf niet wist en heeft jou daarbij toch kunnen helpen dus. Een volgende keer dat zoiets gebeurt kan je deze stappen ook proberen, het kan dan helpen.

• Nieuwkomer
  • September 22, 2025

Met dank aan deze thread toch internet werkend kunnen krijgen in Suriname. 
belangrijk om te weten dat automatische netwerkselectie verbinding maakt met Telesur, de grootste provider van Suriname. Het is dus nodig om netwerkselectie op manual te zetten en Digicel te kiezen. 

Bij Telesur winkel langsgeweest, maar zij kunnen niet helpen, dus het is wel handig als KPN contact gaat hebben met Telesur hierover, blijkbaar is het een veelvoorkomend probleem.