Skip to main content

Goedenavond mijn partner heeft een buitenland bundel Turkije aangeschaft voor 10 GB.Deze werkt echter niet!

We hebben het al handmatig geprobeerd en via automatisch maar ze heeft geen internet.

als je bijvoorbeeld op turkcell drukt krijg je een melding :je telefoon is geregistreerd maar internet blijft het niet doen!

wie kan ons helpen?

Hoi @Richard Hessing en welkom hier op ons forum :)

We zijn inmiddels een paar dagen verder, is het inmiddels nog gelukt om gebruik te maken van deze bundel? Misschien geheel overbodig, maar hebben jullie het desbetreffende toestel al een keertje uit - en aangezet? En heb je ook al eens een andere netwerkprovider gebruikt? Wat sowieso ook geem kwaad kan, is om dit artikel op onze kennisbank eens door te nemen, wellicht staat hier de tip en of truc al vermeld die in jullie geval de oplossing is. Mocht het hiermee onverhoopt ook niet lukken, laat dit dan vooral weten!


Idd zit nu in side in Turkije maar kan helemaal niks turkcell doet het niet andere providers geprobeerd maar niks! Is toch echt slecht van kpn dat dit niet werkt! Mijn vriend zit bij Vodafone en die kan wel gewoon alles!! Vooral ook de kids kunnen niks😠


Goedemorgen @Smiraaij en welkom hier op ons forum!

Dit zou natuurlijk gewoon moeten werken dus goed dat je hier melding van maakt. Neem aan dat je het toestel ook al een keer hebt uit - en aangezet? Ik kijk graag voor je na of alles aan onze kant ook goed staat. Zou jij daarom je forumprofiel in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dat hebt gedaan?


JanZ_ ik heb alles ingevuld dus graag reactie ben echt niet blij!


JanZ_ ik heb alles ingevuld dus graag reactie ben echt niet blij!

Bedankt voor het invullen van je profiel @Smiraaij.

Alle instellingen aan deze kant staan gelukkig gewoon goed maar ik denk al te weten waar het mis gaat; Turkije valt voor ons niet binnen de EU, daardoor kan je daar je normale bundel niet gebruiken. Voor Vodafone telt het wel als EU.

Voor Turkije heb je een extra bundel nodig, de Supervoordeelland buiten de EU-bundel.

Zie ook deze pagina op onze site, daar kan je zien in welk land je welke bundel nodig hebt: Internetten, sms'en en bellen in het buitenland. Laat je me weten of je hiermee uit de voeten kunt?


Echt slecht van kpn dat ze dan die bundel aan mij verkopen terwijl ze weten dat het niet werkt !! Ik ben helemaal niet happy !!!!


Echt slecht van kpn dat ze dan die bundel aan mij verkopen terwijl ze weten dat het niet werkt !! Ik ben helemaal niet happy !!!!

Goedemorgen @Keetje1969 en welkom hier op onze Community!

Welke bundel heb jij dan precies aangeschaft? En bevind jij je op dit moment in Turkije? We denken graag met je mee maar hebben daar wel wat meer context voor nodig :) 


Jaaa ik zit nu in Turkije !!! Ik heb een bundel speciaal voor Turkije in de winkel gekocht !! Ik weet dat het 10 is maar niet of mb of gb is ! Nog steeds slecht internet en al helemaal geen tv kijken in Turkije op telefoon omdat dat niet in Europa valt zegt de telefoon ! De kpn tv kan ik wel openen en een zender kiezen maar dan houdt het op, echt heel erg vervelend ! Dank voor je reactie 


Bedankt voor de hulp !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Not.....


Goedemorgen @Keetje1969.

Helaas ben ik niet altijd aanwezig en daarom kan het via deze weg soms even duren voordat je een reactie vanuit ons krijgt. In ieder geval kijk ik graag even met je mee zodat ik kan zien welke bundel je precies hebt geactiveerd. Daarvoor heb ik wel je gegevens nodig; zou jij daarom je forumprofiel in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan?


Forum profiel gedaan !!

 


Wij gaan Donderdag alweer naar huis dus ik denk dat een oplossing niet onze ergernissen meer weg haalt. Jammer dat er in de winkel niet beter geïnformeerd wordt over waar je heen gaat en wat voor bundel je precies wilt !! 


Hallo @Keetje1969 ,

Staat de instelling "Mobiel Netwerk " aan in het menu van jouw telefoon? Neem anders eens een kijkje op de website voor storing mobiel internet. 


Jazeker staat mobiel netwerk aan !!!


Hoi @Keetje1969, bedankt voor het invullen van jouw profiel :)
Ik ben meteen voor je gaan kijken; de juiste bundel is geactiveerd en alle instellingen aan onze kant staan ook goed, dat kunnen we dus allemaal uitsluiten. Heb je al eens handmatig geprobeerd verbinding te krijgen via een andere netwerkprovider? Neem aan dat je je telefoon ook al uit - en aan hebt gezet sinds je in Turkije bent?


Fijn dat je bij iedereen hetzelfde antwoord geeft !! Nog steeds geen internet of tv kijken op mobiel !! Nog maar  2 dagen in Turkije dus geen reet aan mijn gekochte bundel gehad !!! Bedankt hoor kpn 😡😠🤬


Hoi @Keetje1969, heel zuur om te lezen dat je nog steeds geen gebruik hebt kunnen maken van je bundel in Turkije en ik begrijp ook heel goed dat je daar van baalt. Het lastige is; je bevindt je in Turkije en zit dus niet op het netwerk van KPN. Ik kan dus ook niet direct zeggen waarom de bundel bij jou niet werkt en daarom begin ik gewoon bij het begin. Met alle goede intenties. Dat je dit ziet als 'iedereen hetzelfde antwoord geven' daar kan ik eerlijk gezegd niet zoveel mee (niet vervelend bedoeld hoor!). Ik heb hier ook geen toverknop die ik in kan drukken en er voor gaat zorgen dat jouw bundel het wel ineens gaat doen in Turkije. Daarom ben ik eerst de instellingen langsgelopen omdat het daar wel eens fout kan gaan. Daar is in jouw geval geen sprake van en daarom ben ik benieuwd wat er gebeurt als je verbinding probeer te maken met een andere netwerkprovider in Turkije. Ik hoop dat je dat nog wilt proberen.  


Ik loop nu precies tegen hetzelfde probleem op.

Ik heb de bundel aangeschaft hier. En 1.5 dag werkte het prima. Staat ook in de app 700mb van 10gb verbruikt van de bundel.

Maar nu werkt het in ene niet meer en heb ik geen 4g signaal meer. Ik heb nog 6 dagen en hoop dat jullie dit snel fixen zodat ik mijn bundel nog gebruiken


Hoi @Keetje1969, heel zuur om te lezen dat je nog steeds geen gebruik hebt kunnen maken van je bundel in Turkije en ik begrijp ook heel goed dat je daar van baalt. Het lastige is; je bevindt je in Turkije en zit dus niet op het netwerk van KPN. Ik kan dus ook niet direct zeggen waarom de bundel bij jou niet werkt en daarom begin ik gewoon bij het begin. Met alle goede intenties. Dat je dit ziet als 'iedereen hetzelfde antwoord geven' daar kan ik eerlijk gezegd niet zoveel mee (niet vervelend bedoeld hoor!). Ik heb hier ook geen toverknop die ik in kan drukken en er voor gaat zorgen dat jouw bundel het wel ineens gaat doen in Turkije. Daarom ben ik eerst de instellingen langsgelopen omdat het daar wel eens fout kan gaan. Daar is in jouw geval geen sprake van en daarom ben ik benieuwd wat er gebeurt als je verbinding probeer te maken met een andere netwerkprovider in Turkije. Ik hoop dat je dat nog wilt proberen.  

Het is al opgelost in Nederland! 

 


Ik loop nu precies tegen hetzelfde probleem op.

Ik heb de bundel aangeschaft hier. En 1.5 dag werkte het prima. Staat ook in de app 700mb van 10gb verbruikt van de bundel.

Maar nu werkt het in ene niet meer en heb ik geen 4g signaal meer. Ik heb nog 6 dagen en hoop dat jullie dit snel fixen zodat ik mijn bundel nog gebruiken

Hoi @Wouter_p, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community!

We zijn inmiddels 2 dagen verder, is er nog iets in jouw situatie veranderd? Toestel al een keer uit - en aangezet? Een andere netwerkprovider kiezen wil trouwens ook wel eens helpen!


Ja werkt inmiddels weer


Ja werkt inmiddels weer

Dat is fijn om te lezen @Wouter_p en ook bedankt dat je dit hier nog even hebt laten weten :)


Reageer