Skip to main content
Antwoord

Buitenlandbundel werkt heel slecht in Mexico

• September 8, 2025
  • 3 reacties
  • 54 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo KPN,

Voor mijn vakantie in Mexico heb ik een extra buitenlandbundel aangeschaft. Ik ben hier nu nog geen 24 uur en moet helaas concluderen dat deze bundel heel slecht werkt. Als hij het al doet, dan is het heel traag. Ter verduidelijking, om op dit forum te komen en dit te schrijven heeft me nu al zo'n 30 minuten gekost en ik ben nog niet klaar. Normaal is bellen sneller, maar dat is in deze situatie natuurlijk helemaal een duur grapje. Ik hoop er dan ook via deze weg met jullie uit te komen. Kan ik mijn geld terug krijgen? Wat mij betreft mag de bundel per direct worden stop gezet. 

Met vriendelijke groet,

Llana

Beste antwoord door Jan van KPN

Hoi ​@Llana , dank voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Ontzettend zuur dat je de bundel niet helemaal kunt gebruiken zoals je dat had gehoopt. Zoals ​@Joep1965 inderdaad al aangeeft, zit je op een buitenlands netwerk en het kan dan helaas voorkomen dat het bereik daar een stuk minder is dan dat je in Nederland bent gewend. Helaas kan ik er niet voor zorgen dat je de gemaakte kosten voor deze bundel terugkrijgt, het spijt me. Ook al begrijp ik heel goed dat het verre van ideaal is wanneer een bundel zo traag werkt. Maar uiteindelijk doet het wel wat het moet doen. Een e-sim had in dit geval geen verschil gemaakt omdat dat verder los staat van je bundel (een e-sim is niks meer dan een digitale simkaart). Zelf kies ik vaak voor een lokale simkaart, vaak ook nog veel voordeliger!

3 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 8, 2025

Het is niet aannemelijk dat dit door de bundel komt. Je bent te gast op een buitenlands netwerk en waarschijnlijk is het bereik op die plek niet zo goed. In het buitenland is de dekking vaak minder goed dan in Nederland. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 8, 2025

Het is niet aannemelijk dat dit door de bundel komt. Je bent te gast op een buitenlands netwerk en waarschijnlijk is het bereik op die plek niet zo goed. In het buitenland is de dekking vaak minder goed dan in Nederland. 

Klopt helemaal! Helaas wist ik dit niet van te voren en had ik beter een e-sim kunnen nemen. Niets aan te doen, wel 20 euro armer. Vandaar dat ik hoop dit nog terug te kunnen draaien. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 11, 2025

Hoi ​@Llana , dank voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Ontzettend zuur dat je de bundel niet helemaal kunt gebruiken zoals je dat had gehoopt. Zoals ​@Joep1965 inderdaad al aangeeft, zit je op een buitenlands netwerk en het kan dan helaas voorkomen dat het bereik daar een stuk minder is dan dat je in Nederland bent gewend. Helaas kan ik er niet voor zorgen dat je de gemaakte kosten voor deze bundel terugkrijgt, het spijt me. Ook al begrijp ik heel goed dat het verre van ideaal is wanneer een bundel zo traag werkt. Maar uiteindelijk doet het wel wat het moet doen. Een e-sim had in dit geval geen verschil gemaakt omdat dat verder los staat van je bundel (een e-sim is niks meer dan een digitale simkaart). Zelf kies ik vaak voor een lokale simkaart, vaak ook nog veel voordeliger!