Skip to main content
Beantwoord

Buitenlandbundel werkt niet

• December 30, 2024
  • 8 reacties
  • 90 keer bekeken

Ik heb 2 bundels van 100MB gekocht, maar deze werken niet. Is dit probleem te verhelpen of kan ik anders mijn geld terug krijgen? Ik ben nog 3 weken weg, dus zou het wel fijn vinden als het gewoon geactiveerd wordt

Beste antwoord door Pieter van Ieperen

Mobiele data en data roaming UIT.

Automatische mobiele netwerkselectie UIT en met de hand alle Surinaamse netwerken proberen.

Proberen te wisselen 5G/4G/3G/2G.

Zodra contact met KPN, sms dan BESCHERMING AAN naar 1266, om peperduur buiten de bundel niet-EU dataverkeer te voorkomen.

Na ontvangst van bevestigings-sms vanaf 1200/KPN mobiele data en data roaming AAN zetten.

In APN instellingen IPv6 eens uitzetten?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Myrthe86 

Welkom op de community van KPN.

Zou je wat meer informatie kunnen geven, en dan doel ik op in welk land je momenteel verblijft?
En welke buitenlandbundels je hebt aangevraagd? 

Dan kunnen we gerichter helpen bij je probleem, wij weten alleen wat je schrijft en meer niet.
En aangezien je nog 3 weken weg bent, zou het natuurlijk wel fijn zijn als je weer gebruik kon maken van je smartphone.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 30, 2024

Hoi Michel, ik ben in Suriname en heb 2x de Voordeellanden buiten de EU bundel van 100MB aangevraagd. Ik heb in het verleden weleens gehad dat het de eerste x niet werkte en nadat ik de 2e had geactiveerd wel, dus vandaar dat ik hem 2x (op 2 verschillende dagen) heb aangevraagd 

Forum|alt.badge.img+3

Automatische mobiele netwerkselectie UIT en met de hand alle Surinaamse netwerken proberen.

Zodra contact met KPN, sms dan BESCHERMING AAN naar 1266, om peperduur buiten de bundel niet-EU dataverkeer te voorkomen.

Na ontvangst van bevestigings-sms vanaf 1200/KPN mobiele data en data roaming AAN zetten.

Erwin van KPN
Moderator

Is het hiermee nog gelukt, ​@Myrthe86  ?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 2, 2025

Hoi Erwin, 

Nee, het is hiermee helaas evengoed niet gelukt.

Forum|alt.badge.img+3

Een KPN 100 MB/min/sms bundel is zowiezo weinig data om mee te internetten.

Is misschien in Suriname een data sim te koop?

Bellen en sms-en via de KPN sim met het Nederlandse telefoonnummer werkt dus helemaal niet?

KPN geeft misschien het geld voor de 100 MB/min/sms bundels terug, maar alleen als ze na 31 dagen verlopen zijn en als dan blijkt dat ze helemaal niet gebruikt zijn.

Erwin van KPN
Moderator

Inderdaad. ​@Myrthe86 Als de bundel simpelweg niet gewerkt heeft kan de telefonische helpdesk dat zien en is het gebruikelijk dat je de kosten vergoed krijgt.

Even een terugbel afspraak inplannen als de maand voor bij is en je weer in Nederland bent:

Contact en klantenservice | KPN (zie onderaan de pagina)

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 3, 2025

Dank allemaal voor de hulp en het meedenken! Via een contactpersoon in Nederland en wat heen en weer gebel met KPN is het probleem verholpen.Â