Skip to main content

Ben nu bijna een week in zuid Afrika, omgeving Kaapstad. Heb vooraf een buitenlandbundel gekocht. Deze werkt echter niet. Ik heb alles wat mogelijk is geprobeerd, alle settings staan goed. Alle providers geprobeerd ook maar het werkt dus niet. Graag zou ik de kosten voor de bundel terugkrijgen. Dank, Miriamvlj

Hoi @Miriamvl en welkom hier op ons forum!

Balen dat de bundel die je hier voor had aangeschaft niet werkte. Het beste is om hiervoor even te bellen met +316 1200 1200 zodat hier naar gekeken kan worden. Mocht dat voor jou geen optie zijn, zou je dan je forumprofiel in willen vullen en kun je dan een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Dan ik dit ook voor je doorzetten naar onze technische dienst. Mocht blijken dat je door een fout aan onze kant geen gebruik hebt kunnen maken van de bundel, dan zullen we deze kosten uiteraard in mindering brengen. 


We hebben hetzelfde probleem mijn vrouw heeft een bundel van 39.99 euro en ik een bundel van een 9,99 We hebben al 5 dagen geen contact mogelijkheden, terwijl de thuissituatie dit wel verlangt. Alles geprobeerd, roaming aangezet, opzoek gegaan naar ander netwerk, telefoonwinkel bezocht en telefonisch contact met KPN geprobeerd te krijgen en die verwijst naar onze app Mijn KPN die je weer naar een kennisbank stuurt. Een verwerkelijk verdienmodel van KPN , Wel een klant laten betalen en het vervolgens af laten weten. Jarenlang prima ervaringen met KPN en we hebben een compleet pakket bij KPN, maar uit mijn mail blijkt dat ik zeer teleurgesteld ben


Goedemorgen @Hajomama en bedankt voor jouw bericht!

Snap heel goed dat jullie hierin zijn teleurgesteld want je gaat er gewoon vanuit dat zoiets gaat werken. Het klinkt wel alsof jullie alle stappen hebben doorlopen die jullie konden doorlopen (roaming aangezet, ander netwerk proberen) dus ik sta ook even voor een raadsel. Om zoveel mogelijk zaken uit te sluiten, zou ik graag nog eens in onze systemen willen kijken of daar ook alles goed staat (het kan heel incidenteel voorkomen dat ergens een vinkje verkeerd staat). Zouden jullie daarom het forumprofiel voor me in willen vullen en kunnen jullie een seintje geven zodra dit is gedaan?


Vreemd, ook ik heb in Zuid-Afrika, Kaapstad, precies hetzelfde probleem. Bundel voor buiten EU gekocht. Doet niets. Voor alle zekerheid nogmaals, zelfde resultaat:  continu melding geen netwerk beschikbaar. Nergens in  stad. Niets helpt, aan uizetten niet, handmatig naar netwerk zoeken. O resultaat. 


Vreemd, ook ik heb in Zuid-Afrika, Kaapstad, precies hetzelfde probleem. Bundel voor buiten EU gekocht. Doet niets. Voor alle zekerheid nogmaals, zelfde resultaat:  continu melding geen netwerk beschikbaar. Nergens in  stad. Niets helpt, aan uizetten niet, handmatig naar netwerk zoeken. O resultaat. 

Probeer eens netwerk selectie op 2g only, 3g only of 2g/3g??? Werkt dat wel?


Helaas, zelfde resultaat bij 2 of 3g instellen.


Goedemorgen @Bertutrecht, welkom hier op onze Community en bedankt voor jouw bericht!

Dat is vreemd maar goed dat je er melding van maakt. Om zoveel mogelijk zaken uit te sluiten, zou ik graag willen kijken of alle instellingen aan onze kant goed staan. Daarvoor heb ik natuurlijk wel je gegevens nodig. Zou jij daarom je forumprofiel in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? 


Dag Jan, zoveel mogelijk ingevuld. Klantnummers weet ik nu even niet. Gr. Bert


Dag Jan, zoveel mogelijk ingevuld. Klantnummers weet ik nu even niet. Gr. Bert

Top, dankjewel @Bertutrecht. Zou je het 06 nummer waar het om gaat nog in willen vullen? Dit kan helemaal onderaan bij 'Persoonlijke opmerkingen'. Sorry, dat had ik eigenlijk meteen even moeten zeggen, my bad!


Geen probleem, staat er nu in. 


Thanks @Bertutrecht!

Ben meteen even gaan kijken maar ook aan deze kant staat alles goed qua instellingen. Het wil heel soms wel eens voorkomen dat er een blokkade staat op roaming maar daar is dus ook geen sprake van. Ik zie dat je de juiste bundel ook hebt geactiveerd. Zijn er ook plekken geweest waar het wel heeft gewerkt? 

Houd er daarbij ook rekening mee dat de dekking met 4G in Zuid Afrika niet van het niveau is als hier in Nederland. In 2005/2006 heb ik zelf voor langere tijd in Zuid Afrika gezeten en destijds waren MTN en Vodacom de providers met de beste dekking. 


Dag Jan, heeft heel even gewerkt op vliegveld, verder negens in de stad. Bij handmatig kiezen provider komt niets in beeld. 


Dag Jan, heeft heel even gewerkt op vliegveld, verder negens in de stad. Bij handmatig kiezen provider komt niets in beeld. 

Vreemd dat het juist in de stad (neem aan Kaapstad zelf?) niet werkt omdat juist daar vaak nog wel genoeg bereik is. Dat er ook helemaal niks in beeld verschijnt wanneer je handmatig een provider kiest, is merkwaardig. Weet niet of je de mogelijkheid hebt, maar kun je jouw simkaart ook eens in een ander toestel te testen? 


Dag Jan, kan providers "kiezen". Alleen mtn geaccepteerd. Bij andere wordt connectie geweigerd. Zit inderdaad in kaapstad zelf. 


Dag Jan, kan providers "kiezen". Alleen mtn geaccepteerd. Bij andere wordt connectie geweigerd. Zit inderdaad in kaapstad zelf. 

En heb je dit dan via een ander toestel kunnen proberen of is wat je met je eigen toestel te zien krijgt @Bertutrecht? Hoe lang verblijf je daar trouwens nog? Mochten de problemen blijven bestaan dan zou je ook kunnen overwegen om een lokale simkaart aan te schaffen. Wellicht geen 'ideale' oplossing maar wel goedkoper. 


Dag Jan, ik krijg de providers inderdaad op mijn eigen toestel te zien. Ben hier een week voor werk, in en om hotel gelukkig goede wifi. Bij bezoekjes aan stad heel lastig dat er geen ontvangst is. Gelet op meerdere berichten over kpn en zuid afrika op internet lijk ik niet de enige. Zal naar simkaart kijken. Gr. Bert. 


https://esim.holafly.com/nl/esim-zuid-afrika/?cq_src=google_ads&cq_cmp=18392778163&cq_term=&cq_plac=&cq_net=g&cq_plt=gp&gad_source=1&gclid=CjwKCAjw1emzBhB8EiwAHwZZxWdetBuoWx0tVtjFEbgbZYayxCaS9m3srbeaD-QlbULK_jcNJe-MLBoCKVAQAvD_BwE

Als je duo sim mogelijkheid hebt wellicht dit een optie enkel combi van 1 fysiek simkaart 1 esim mogelijk

 


Bedankt. Ik ga maar eens wat proberen als ik tijd heb.Â