Skip to main content

Kan ik mijn buitenlandse nummer ook koppelen? 
Voor Nederlanders maakt het niet uit wanneer je in de EU belt, blijven de kosten hetzelfde. 
Dat is voor mensen die hier wonen, per provider echter anders. 
Om die reden ook hier een mobiel nummer aan moeten vragen omdat ik wel bereikbaar moet zijn en vaak, bij haast iedere handeling mijn telefoonnummer in moet voeren en mijn Nederlandse nummer niet geaccepteerd wordt.

Heeft iemand dit wel kunnen doen?  
 

Welkom op ons Forum @Ikkeopreis20. En excuses voor de late reactie. Het is helaas erg druk de laatste tijd. Mocht je nog niet via een andere weg geholpen zijn, dan help ik je hier alsnog graag verder.

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Je hebt een buitenlands nummer, en die wil je koppelen aan …? Je kunt bij ons alleen abonnementen van KPN met elkaar koppelen. 


Nee, ik bedoel de mogelijkheid om 2 nummers in 1 telefoon te hebben terwijl je geen twee simkaarten gebruikt. 
er zou dan 1 nummer digitaal kunnen worden toegevoegd. 
Koppelen is het verkeerde woord hiervoor en veroorzaakt dus verwarring. 


Het gebruik kunnen maken van een nummer met abonnement zonder simkaart (e-sim) is binnenkort ook mogelijk bij ons, maar nu nog niet. Of je straks naast je gewone simkaart ook nog een e-sim op je toestel kan zetten durf ik niet te zeggen. Je hebt daarnaast ook nog een geschikt toestel nodig, dus het kan niet bij elke smartphone.  

Ik ga even voor je navragen of je straks mogelijk meerdere e-sims kunt activeren op 1 toestel of dat je een e-sim kunt gebruiken in combinatie met een simkaart. 


Ik heb een iPhone 11 pro, hoop dat het kan bij IOS en niet alleen Android toestellen. 


Ik heb goed nieuws. Het is mogelijk om naast je gewone simkaart een e-sim abonnement te hebben. Je hebt dan dus 2 06-nummers in 1 toestel. Je hebt dan wel ook 2 mobiele abonnementen nodig. 

De lijst met geschikte toestellen vind je ook op de webpagina uit mijn eerdere berichtje, maar ik zet hier de lijst voor de volledigheid nog even neer: 
Apple heeft e-sim in 2018 geïntroduceerd met de de iPhone Xs en iPhone XR, en sindsdien bij de iPhone 11iPhone SE (2020)iPhone 12iPhone 12 miniiPhone 12 Pro en iPhone 12 Pro Max. De nieuwste modellen van Samsung - waaronder de Samsung Galaxy Note20 Ultra, de Samsung Galaxy S20 en de Samsung Galaxy Fold, ondersteunen ook e-sim.


Had het gisteren op internet gevonden door op e-sim te klikken. Ben benieuwd of het ook mogelijk is om 2 verschillende providers in 1 toestel te stoppen want hier moet het een lokaal abonnement zijn om gebeld te kunnen worden. 
ik houd het in de gaten. 


Ook dat inmiddels uitgezocht, kan dan gewoon mijn KPN abonnement digitaal doen en mijn buitenlandse fysieke sim kaart gebruiken.


Ook dat inmiddels uitgezocht, kan dan gewoon mijn KPN abonnement digitaal doen en mijn buitenlandse fysieke sim kaart gebruiken.

Dat lijkt me inderdaad ook mogelijk :) 


De e-sim is inmiddels verkrijgbaar @Ikkeopreis20 :) De e-sim is momenteel alleen beschikbaar voor klanten die al KPN Mobiel hebben. Je kunt in de MijnKPN app jouw fysieke simkaart verwisselen voor e-sim.


Fantastisch! 
Ik heb al jaren een KPN abonnement en sim dus ga nu in mijn KPN app kijken. 


Gewoon waardeloos dus! 
zeer teleurgesteld. 
Kan mijn gewone sim wel veranderen in e-sim maar kan daarna absoluut niet mijn buitenlandse abonnement (wat natuurlijk geen KPN is) koppelen. 
Dat moet ook een KNP abonnement zijn. 
Beetje triest. 
Zoiets als blij maken met een dode mus? 


Dat is opmerkelijk @Ikkeopreis20. Op onze website lees ik dat dit gewoon moet kunnen. Je hoort er een buitenlandse simkaart naast te kunnen gebruiken. Misschien werkt dit pas wanneer je in het buitenland bent of wanneer het gaat om een prepaid kaartje? Dat durf ik niet te zeggen. Ik ga het voor je navragen.  

 

 


Ik ben in het buitenland en heb een buitenlands abonnement. Prepaid betaal je je hier scheel.  Ik moest een KPN abonnement selecteren na verwijderen simkaart. 


Dat lijkt me te kloppen. Eerst verwijder je je eigen fysieke simkaart als het goed is en daarna vraag je de e-sim aan voor je eigen KPN abonnement. Daarna hoor je een extra fysieke simkaart toe te kunnen voegen. 


Had ik allemaal gedaan en moest een KPN abonnement selecteren terwijl ik mijn KPN juist e-sim had gemaakt en verwijderd.


Ik kom bij je terug zodra ik meer weet. Waarschijnlijk wordt dat na dit weekend. 


Geen probleem. Prettig weekend. Wij redden het hier wel met 28 graden. 😉


Toe maar weer. Maar hier in Zwolle is het ook mooi hoor ;) 

Ik heb in ieder geval een reactie teruggekregen dat het moet kunnen. Zoals wij al dachten is de e-sim juist bedoeld om dit soort zaken mogelijk te maken. Dan rest nu de vraag hoe we dit werkend gaan krijgen. Is inmiddels jouw abonnement van KPN/je nummer te gebruiken zonder fysieke simkaart? Dan weten we in ieder geval of dat gelukt is. Belangrijk is dat je bij het activeren met een WiFi-netwerk verbonden bent (dus niet 4G). 

Verder kun je in dit topic over de e-sim meer informatie vinden. 



 


Ben je nog aan het genieten van de zon @Ikkeopreis20? Want ik heb nog geen reactie van je gekregen :)  


We genieten hier iedere dag van het mooie weer, nu fris met maar 23 graden:). 
Het werkt inderdaad maar je moet steeds omschakelen naar primaire of andere nummer. 
Ik blijf dan toch maar heel ouderwets bij de 2 telefoons. Hartelijk dank maar het kan, al vind ik het niet echt lekker werken. 
Groeten 


Oe jee wat koud ;)

Dus wanneer je zeg maar 1 nummer hebt geselecteerd ben je alleen op dat nummer bereikbaar? Waarschijnlijk lost een toestel met Dual sim dit probleem voor je op. Je bent dan bereikbaar op 2 nummers in 1 toestel tegelijkertijd. Dan hoef je niet te schakelen :) 


Heb deze telefoon nog geen jaar, 11 pro,heb er geen zin in en geen geld voor deze weg te doen en weer een andere te kopen maar bdankt. Ja, heel gek, als je hier woont en het is ‘maar’ 22C is het inderdaad behoorlijk fris. :)


Dat snap ik heel goed dat je jouw toestel niet wegdoet hiervoor. Wanneer je weer een nieuwe nodig hebt kun je dit wellicht in je achterhoofd houden 😉 Voor nu dan nog veel plezier gewenst en mooie warme dagen! 


Reageer