Skip to main content

Ik ben in Amerika en ik heb een amerika bundel aangevraagd via SMS. Ik heb bericht gekregen van kpn dat aanvraag is verwerkt. Ik zie dat de  er mb via de bundel worden verbruikt. Toch krijg ik de heletijd berichten van jullie over de extra kosten van internet in Amerika. Inmiddels 23 in 3 dagen tijd. Hoe kan dat?

Hallo @Van roosmalen ,

Dit soort meldingen zien we hier wel vaker. Mogelijk ben je dan even in een gebied waar je geen verbinding hebt met een mobiel netwerk. Is lastig om te beoordelen vanuit hier. 
 

Wil je dit helemaal voorkomen in de toekomst? Zet dan de beschermingslimiet op nul. 

Beschermingslimiet aanpassen

Wil je de beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aan naar 1266

Je zet hiermee de limiet op 0,- en je kunt dan dus geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdat je de limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert. 
 

bron: 

 

 


Ik heb een buitenland bundel voor amerika. Hierop heb ik nu 1 gb verbruikt. Dus waarom. Krijg ik dan berichten dat ik bundel kan zetten. Ik raak hier aardig gestrest van.


Hi @Van roosmalen, welkom hier. 

Voor de duidelijkheid, krijg je sms’jes over extra gemaakte kosten? Of sms'jes waarop je op de hoogte wordt gebracht dat je bundels kunt kopen en wat de kosten zijn? Als het om het laatste gaat vermoed ik net als Noodrzee dat soms geen bereik hebt waardoor je telefoon later weer verbinding maakt met het Amerikaanse netwerk en je dus weer dat sms’je krijgt. 


Reageer