Skip to main content
Beantwoord

Bundel aanzetten in de VS lukt niet via KPN app of SMS

• April 30, 2025
  • 3 reacties
  • 37 keer bekeken

Ik heb mijn KPN app en via SMS geprobeerd mijn bundel aan te zetten in de VS maar krijg bij beide het bericht dat het niet gelukt is. Hoe kan ik deze aanzetten?

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Anne Brants 

Welkom op de community van KPN.

Om te beginnen heb je wel de juiste code ge-smst?
Dit zijn de codes en bundels voor de VS en Canada:

Data only bundel VS en Canada

10 GB voor 24,99 sms VSCAN 10 AAN naar 1266.

15 GB voor 34,99 sms VSCAN 15 AAN naar 1266.

• De bundels zijn 31 dagen geldig
  • Je kunt de bundels stapelen
  • De bundels kunnen alleen gebruikt worden voor data
  • Je krijgt bericht als je 50%, 75% en 100% van je bundel hebt gebruikt
  • Je kunt geen data delen

Let op: dit is een data only bundel. Voor dit land hebben we geen bel & sms bundel. Zijn je MB's uit je Extra Bundel op? Dan wordt je internet gestopt, je kunt weer een nieuwe bundel aanvragen.

Staat daarnaast (data-) roaming wel aan op je smartphone, deze optie vindt je in het menu van je smartphone onder netwerkinstellingen of mobiel netwerk.

Ook zou je jouw smartphone eens volledig uit kunnen zetten (dus NIET op vliegtuigstand), en na 3 minuten weer aan.
Hiermee zorg je ervoor dat je KPN simkaart zich goed aanmeld op een mobiel netwerk in de VS.

Laat nog even weten of het met mijn bovenstaande adviezen is gelukt.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Anne Brants 

Welkom op de community van KPN.

Om te beginnen heb je wel de juiste code ge-smst?
Dit zijn de codes en bundels voor de VS en Canada:

Data only bundel VS en Canada

10 GB voor 24,99 sms VSCAN 10 AAN naar 1266.

15 GB voor 34,99 sms VSCAN 15 AAN naar 1266.

• De bundels zijn 31 dagen geldig
  • Je kunt de bundels stapelen
  • De bundels kunnen alleen gebruikt worden voor data
  • Je krijgt bericht als je 50%, 75% en 100% van je bundel hebt gebruikt
  • Je kunt geen data delen

Let op: dit is een data only bundel. Voor dit land hebben we geen bel & sms bundel. Zijn je MB's uit je Extra Bundel op? Dan wordt je internet gestopt, je kunt weer een nieuwe bundel aanvragen.

Staat daarnaast (data-) roaming wel aan op je smartphone, deze optie vindt je in het menu van je smartphone onder netwerkinstellingen of mobiel netwerk.

Ook zou je jouw smartphone eens volledig uit kunnen zetten (dus NIET op vliegtuigstand), en na 3 minuten weer aan.
Hiermee zorg je ervoor dat je KPN simkaart zich goed aanmeld op een mobiel netwerk in de VS.

Laat nog even weten of het met mijn bovenstaande adviezen is gelukt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 1, 2025

Dank voor je reactie - ik zit op een buitenlands netwerk en heb het juiste nummer de juiste code gestuurd. Ik kreeg ook bericht terug van KPN dat het niet gelukt was en ik telefonisch contact moest zoeken. Inmiddels heb ik zojuist (zonder nogmaals te proberen) een sms gekregen dat het wel gelukt is!

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Dank voor je reactie - ik zit op een buitenlands netwerk en heb het juiste nummer de juiste code gestuurd. Ik kreeg ook bericht terug van KPN dat het niet gelukt was en ik telefonisch contact moest zoeken. Inmiddels heb ik zojuist (zonder nogmaals te proberen) een sms gekregen dat het wel gelukt is!

Hoi ​@Anne Brants 

Fijn dat het alsnog gelukt is, en je nu gebruik kunt maken van het internet op je smartphone.
Mocht je weer tegen problemen aanlopen, bel dan even de klantenservice op +31612001200, voor het bellen naar dit nummer vanuit de VS betaal je gesprekskosten.

In je smartphone kun je ook handmatig naar een mobiel netwerk zoeken, deze optie vindt je in het menu onder netwerkinstellingen of mobiel netwerk.
Het mobiele netwerk van T-Mobile US heeft in de meeste gevallen de beste dekking, gevolgd door AT&T US.