Skip to main content

Hetzelfde probleem hier - ik zit op Aruba, heb de buiten eu bundel aangeschaft en krijg opeens -nadat de snelheid naar 3G is verlaagd - een SMS dat ik me op Antigua / Barbuda bevind. Volkomen absurd dus. Ik heb een bericht naar KPN via fb messenger gestuurd. Dit kan natuurlijk niet, geen enkele zendmast heeft een bereik van 1500 km.


*Eigen topic voor je vraag aangemaakt, afgesplitst

Hoi @amslux, als je ons ook al via facebook hebt bericht ga ik er vanuit dat je daar al antwoord hebt gehad. Ik wil dan ook voorstellen dat we dit via 1 ingang bespreken.

Je bent in ieder geval niet de eerste die hier tegenaan loopt. Zie ook het onderstaande topic:

Let er dus op met welk netwerk je verbinding maakt. Kan het misschien zijn dat je toestel verbinding heeft gemaakt toen je over antigua/barbuda heenvloog?  (als je daar overheen vloog)

Meer tips en trucs over internetten in het buitenland kun je vinden in ons verzameltopic!

 

*admin edit: bericht aangepast


Nee, het was gewoon op Aruba, niet tijdens een vlucht. Dat heb ik weleens eerder gehad. Ik had ook een bericht via msg gestuurd inderdaad. Er zijn gelukkig geen extra kosten vooralsnog afgeboekt maar hier gaat dus wel wat mis. Wellicht iets om terug te koppelen aan Setar / Digicel (de twee enige aanbieders op Aruba). Antigua is veel te ver weg dus hier is iets anders aan de hand waardoor het risico om gedupeerd te worden dus aanzienlijk groot is.

 


Ik heb trouwens het idee dat het gebeurt als er verbinding gemaakt wordt met digicel (niet setar) aan de noordkant van het eiland. Maar goed;)


Merkwaardig inderdaad! Fijn dat je het in ieder geval op tijd door had!