Skip to main content
Vraag

Bundel niet op maar toch verlaagt de snelheid van het internet

• August 19, 2025
  • 4 reacties
  • 54 keer bekeken

Hallo,

Zodra ik 2 gb heb gebruikt van mijn 10 gb bundel wordt mijn snelheid verlaagt, waarom is dat? Ik krijg dan de melding dat mijn bundel op is terwijl ik nog 8 over heb. Kan dat niet anders??

4 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@margaret de zeeuw, dat klinkt wat vroeg daarvoor inderdaad. Op je profiel staan geen gegevens, waardoor het gokken is wat het kan zijn. Het zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat je meerdere maandelijkse bundels hebt, en 1 daarvan 2 GB is en het met andere bundels tot 10 GB komt. Zoals gezegd is dat gissen zonder gegevens, dit kan je het makkelijkste na laten kijken via een telefonische collega. Die kan het abonnement er samen met jou bij pakken en kijken hoe het staat. Dit kan het makkelijkste via een terugbelafspraak op onze site.

Dag Jasper, bedankt voor de uitleg. Ik heb maar 1 bundel op mijn abonnement, die is 10 gb. Ik heb gekeken bij de instellingen op mijn telefoon daar wat veranderd in de hoop dat het dan beter gaat. Mocht dit niet de oplossing zijn dan zal ik telefonisch contact opnemen!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 21, 2025

Kijk eens bij "gegevens verbruik" in je telefoon. 

Daar kun je zelf een maximum verbruik instellen. En of het daarna afgekapt wordt. 

Misschien is daar per ongeluk iets geactiveerd. 

Jasper van KPN
Moderator

De instelling die Peter noemt kan het inderdaad ook zijn, je hebt al iets in de instellingen aangepast, was het dat toevallig ook? Ik hoop dat het daarna weg blijft, en mocht het toch terugkomen is het telefonische contact de snelste weg om het verder te bekijken.