Skip to main content

Gisteren heb ik contact gehad met een helpdeskmedewerker van kpn. Graag zou ik een belbundel af willen sluiten voor Amerika/Canada. De meneer aan de telefoon vertelde dat dit de bundels zijn die op internet te vinden zijn. Hierin zou ook de telefoon zitten. Ik vroeg aan hem of dit wel zo was omdat zijn vrouwelijke collega vorige week mij heeft verteld dat dit alleen voor internet is en dat dit een aparte bundel is welke alleen telefonisch aangezet kan worden. De mannelijke collega hield vol dat zijn vrouwelijke collega dit niet goed had en hij verzekerde mij dat het met de bundels welke staan vermeld op de site (van 10Gb en 15gb) helemaal goed zou komen en dat daar bellen in Amerika bij in zou zitten. 
nu heb ik gisteren moeten bellen in Amerika maar op mijn online omgeving zie ik nu al dat ik extra kosten heb gemaakt voor het bellen. Wie kan mij helpen de juiste bel bundel aan te zetten?

Sinds kort zijn er nieuwe bundels voor populaire bestemmingen. Dit zijn inderdaad data-only bundels.
Zie het volgende topic voor meer informatie.

Hoe zit het met de Bel/SMS bundels die er eerder waren?

Deze zijn, voor de hier genoemde landen, komen te vervallen. Bellen en SMS’en doe je in deze landen nu tegen betaling per minuut/SMS. Het is dan ook aan te raden om hiervoor chat of (video)bel apps te gebruiken zoals Whatsapp.


. Wie kan mij helpen de juiste bel bundel aan te zetten?

Dat kan niemand. KPN heeft besloten om geen  belbundel meer aan te bieden voor de VS en Canada. 
 

Het alternatief om betaalbaar te bellen is om ter plaatse een prepaidkaartje te kopen. 


Wat belachelijk. Sorry, maar beide medewerkers van KPN zeiden dat dit wel mogelijk was. Alleen beide konden ze het niet voor elkaar maken. 
bedankt voor het antwoorden ik weet genoeg. 


Gewoon bellen en sms zit niet meer in de bundels, @Hardlopertje . Er werd al weinig gebruik van gemaakt. Want via de oude bundels was bellen toch nog 0,10 € per minuut. En Whatsapp audio bellen alleen een pietsie beetje data. Veel minder duur dus.

De meeste mensen bellen hun familie leden overzees via de diverse bel-apps als Whatsapp, Skype e.d. En dat kan gewoon via die data bundel.

En in plaats van sms kan je Whatsapp tekst berichten sturen.

Je kunt heel lang Whatsapp audio only bellen ermee. Dat is ongeveer 1 MB per 4 minuten. Dus voor 10.000 MB (10 GB)….

En laat je ook bellen via Whatsapp natuurlijk.


Wat belachelijk. Sorry, maar beide medewerkers van KPN zeiden dat dit wel mogelijk was. Alleen beide konden ze het niet voor elkaar maken. 
bedankt voor het antwoorden ik weet genoeg. 

Jammer dat je in eerste instantie blij bent gemaakt met een dode mus @Hardlopertje, ik denk dat beide collega's nog niet op de hoogte zijn van de anders ingerichte bundels, we hebben deze ook nog maar erg kort! Excuus hiervoor. 

Ik zie dat PerterG al verdere informatie heeft gegeven en hoop dat je op een ander manier hebt kunnen bellen inmiddels 🙂


Kunnen bellen is het probleem niet, maar de extra kosten die dit met zich meebrengt is niet heel fijn. Terwijl er iets anders gezegd/beloofd is.

Natuurlijk bellen wij zelf via whats app, maar met een eigen zaak en klanten die bellen kan dit natuurlijk niet altijd voorkomen worden en dat is iets wat ik niet normaal vind. Internet hebben wij wel nodig de telefoon uit zetten is dus geen optie.


Die extra kosten zijn inderdaad niet zo fijn, en je wil uiteraard wél bereikbaar blijven voor je klanten, snap ik helemaal

Ik heb jouw specifieke situatie even benoemd bij de mensen die gaan over de inhoud van de bundels, wellicht kan er in de toekomst iets aangepast worden aan de bundels!