Skip to main content
Beantwoord

Bundel voor buiten de EU, toch belkosten in rekening gebracht

• May 13, 2025
  • 10 reacties
  • 140 keer bekeken

Beste KPN,

Laat ik beginnen met dat ik het echte armoede vind dat jullie zowel via de chat als per email niet bereikbaar zijn ....…

Ik ben namelijk op vakantie in Zuid Amerika en moest vorige week naar NL bellen, wat een dure aangelegenheid is en chatten of mailen met jullie fijn zou zijn geweest (ipv dit op een forum te droppen). Om naar NL te bellen had ik een aanvullende bundel voor het betreffende land gekocht en hierna naar NL gebeld. Ik kijk later in de app en zie dat er geen minuten (had er 100) was afgeschreven, maar ik wel 1 euro per minuut voor het gesprek extra mocht betalen.

Kunnen jullie mij vertellen waarom deze minuten niet uit de aanvullende bundel zijn gebruikt? Of is het zo dat ik met die bundel enkel in het betreffende land kan bellen en niet internationaal?

Beste antwoord door Thomas van KPN

Ik heb hier niet direct een verklaring voor ​@Jp- anders dat de bundel misschien nog niet actief was toen je belde. Om inhoudelijk hiernaar te kijken is het wel handig als je met onze klantenservice spreekt. ​@dommeke noemt al een paar opties maar je kunt ons ook een PB sturen op Twitter of Facebook

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 13, 2025

Vervelend dat je extra kosten had, zeg.

Tja, om wélk land gaat het? Er zijn landen waar alleen bundels voor alleen data beschikbaar zijn. Dus zo valt er niks over te zeggen.

Als het een 100 Min./sms/MB bundel was was het mischien al op aan de data. 100 MB is natuurlijk helemaal niks. Dat kan door een updatende app al in een paar seconden op zijn.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 13, 2025

Had een bundel van 100mb/100 min, in de app staat de teller nog op 1 en is er niets verbruikt.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 13, 2025

Plaats je gegevens in je PROFIEL. NAW, mobiel klantnummer, mobiel telefoonnummer.

https://community.kpn.com/settings/profile 

Een moderator kan dan e.e.a. nakijken.

• May 13, 2025

Pas op als je naar een telefoonadres belt van een zogenaamde helpdesk voor de Servicedesk van KPN. Dat waren vroeger doorverbinders die daarvoor 99 cent per menuut in rekening brachten, wat in Nederland voorzover ik weet nu verboden is. Dus als je een telefoonnummer moet hebben ten aanzien van KPN dan dit alleen via een officiele website van KPN.

Dit zijn voorzover ik weet de nummers voor de Internationale verbinding met de KPN Servicedesk. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 13, 2025

Had een bundel van 100mb/100 min, in de app staat de teller nog op 1 en is er niets verbruikt.

Hallo ​@Jp- ,

Het is afhankelijk van in welk land jij bent.

Ik ben namelijk op vakantie in Zuid Amerika

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland.htm

Ben je bv in Argentinië?

Dat is een voordeelland buiten de EU

100MB/min/sms

9,99

Ben je bv in Ecuador?

Daar geldt overige landen buiten de EU.

100MB/min/sms

54,99

Stel dat je een bundel hebt gekocht voor voordeellanden, dan is die bundel niet geldig in landen als bv Ecuador en Guyana.   

Meer informatie: 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 13, 2025

Hallo ​@Jp- ,

Het is afhankelijk van in welk land jij bent.

Ik ben namelijk op vakantie in Zuid Amerika

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland.htm

Ben je bv in Argentinië?

Dat is een voordeelland buiten de EU

100MB/min/sms

9,99

Ben je bv in Ecuador?

Daar geldt overige landen buiten de EU.

100MB/min/sms

54,99

Stel dat je een bundel hebt gekocht voor voordeellanden, dan is die bundel niet geldig in landen als bv Ecuador en Guyana.   

Meer informatie: 

Dat lijkt me logisch.

Ik ben in Paraguay, heb een bundel van 9,99 euro voor 100 minuten VOOR Paraguay gekocht en bel van Paraguay naar NL. Waarom gaan die minuten dan niet af van mijn bundel?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 14, 2025

Die bundel is 100 minuten en sms en MB.

Het zal dus echt wel aan MB's zijn opgegaan. 100 MB kan al in een paar seconden zijn verbruikt. 

Maar laten we op een moderator wachten. Als je gegevens in je profiel staan kan deze zien waaraan het verbruikt is.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 14, 2025

Die bundel is 100 minuten en sms en MB.

Het zal dus echt wel aan MB's zijn opgegaan. 100 MB kan al in een paar seconden zijn verbruikt. 

Maar laten we op een moderator wachten. Als je gegevens in je profiel staan kan deze zien waaraan het verbruikt is.

Is niet verbruikt aan data, data liep via een lokale e-sim.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 14, 2025

🙃😕

Je mag dan verwachten dat +31….  van die bundel af gaat inderdaad. Dit geldt alleen voor bellen naar de standaard netnummers en 06 nummers.

Als het een persoon is die ook smartphone heeft met Whatsapp dan bel je natuurlijk helemaal gratis via een wifi netwerk. Via Whatsapp.

En via het mobiele netwerk voor 1 MB bel je 4 minuten audio only met Whatsapp.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik heb hier niet direct een verklaring voor ​@Jp- anders dat de bundel misschien nog niet actief was toen je belde. Om inhoudelijk hiernaar te kijken is het wel handig als je met onze klantenservice spreekt. ​@dommeke noemt al een paar opties maar je kunt ons ook een PB sturen op Twitter of Facebook