Skip to main content
Vraag

Bundel VOORDEEL100 AAN werkt niet dus zit al 3 dagen zonder internet

• March 15, 2025
  • 24 reacties
  • 196 keer bekeken

Ik heb de bundel voordeel 100 aangeschaft. Het staat in mijn KPN app. Ik zie 0 MB gebruikt te hebben. Ik heb geen sms ontvangen dat het is geactiveerd. Data roaming en netwerk Telesur staan aan. Heb de andere netwerken ook geprobeerd. Heb ook alle soorten 2G, 3G geprobeerd, echter werkt niets. Ik zit al 3 dagen zonder internet. Ik kan geen gebruikt maken van de voordeel 100 bundel. Aub mij snel helpen. Na mobiel herstarten ook niet gelukt.

24 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 15, 2025

Heb je een abonnement?

Dan is het apart dat die bundel nog in je MijnKPN staat. Heb je wel app versie v6.32.0 ? (zie profiel - instellingen; onderaan de pagina.)

Voor abonnementen is er alleen nog indien je maandbundel voortijdig op is:

1 GB à € 7,99. SMS 1GB AAN naar 1266

Ook bij de huidig beschikbare voor prepaid zie ik geen bundel met deze naam. Dan kan ie ook niet geactiveerd worden ook als staat ie in de app.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 15, 2025

Ik heb een KPN mobiel abonnement. Bedoel je dat ik een pre paid sim moet hebben van KPN?

Forum|alt.badge.img+3

Het gaat waarschijnlijk om roaming in Suriname, een niet-EU land.

Dit is in korte tijd al de tweede persoon die klaagt over het niet werken van de VOORDEEL 100 bundel.

Zie ook 

P.S. Natuurlijk ga je niet met een KPN Prepaid sim, waarvoor geen niet-EU bundels bestaan, voor E 2,50 per MB internetten in Suriname.

Forum|alt.badge.img+3

KPN dataverkeer werkt dus nog niet.

Werkt uitgaand en inkomend bellen en sms-en (met het KPN telefoonnummer) wel of ook niet?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 16, 2025

Tja, ik geef antwoord a.d.h.v. de informatie die je verstrekt ​@AsMa84 .

De veronderstelling waar Pieter van uit gaat kwam niet eens in me op.

Zit je inderdaad in het buitenland? Geef die info er dan bij en ook welk land. Dat is voor het oplossen ook véél handiger.

Welke APN staat er onder mobiele data ingevuld? portalmmm.nl ?

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 16, 2025

APN staat op KPN/HI 4G LTE Mobiel internet. Zie foto. Welke moet het zijn

Ik zit in Suriname.

Verder kan ik bellen als mijn roaming aanstaat maar weet niet als ik gebeld kan worden. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 16, 2025

Okee, vreemd dit.

Bij de bovenste optie zie ik de juiste instelling (v.d. 2: internet of portalmmm.nl).

Kies die dus eens.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 16, 2025

Ik heb beide geprobeerd zowel KPN internet als KPN/HI 4G LTE Mobiel internet. Geen van beide lukken. Ik kan nog steeds geen gebruik maken van de voordeel 100 bundel. Rommel KPN! 

Verder weet ik niet wat je bedoelt met portalmmm.nl. Ik zie dit nergens staan en mijn mobiel blokkeert de website.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • March 16, 2025

@AsMa84 

Vergeet apn portalmmm.nl. Zet je toestel op KPN internet. Zet daarna je toestel eens uit en aan. Waarschijnlijk gaat dit niet helpen, maar ik wil kijken of je toestel goed ingesteld staat. Kun je daarna een schermafdruk maken van je scherm met 3G of 4G (roaming) symbool en deze delen?

Voorbeeld wat ik zie op mijn scherm rechtsboven. Uitsnede van mijn scherm. 

Ik heb zelf geen 4G roaming, omdat ik in Nederland zit. Ik verwacht een R met 4G of 3G te zien. Wat zie jij?

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 16, 2025

Ik zie alleen een R, geen 3G noch 4G. Na alles, dat jullie genoemd hebben, gedaan te hebben en ook mijn mobiel opnieuw opgestart te hebben, lukt het nog steeds niet. Zie foto’s met resterende informatie. Ik ben nu echt radeloos.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • March 16, 2025

Het lijkt erop dat er een roaming probleem is met Telesure en KPN aangezien je geen 3G of 4G symbool ziet. Dit betekent dat je mobiel geen internet verbinding kan opzetten. Ik denk niet dat het aan je bundels ligt.

Kun je voor de zekerheid bij Access Point Names de inhoud van "KPN internet" laten zien? 

Bij mij ziet het er zo uit.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 16, 2025

Hoi Neville, zie foto’s. Is toch hetzelfde als jou?

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • March 16, 2025

Ja, de instellingen zijn hetzelfde. Dat is volgens mij niet het probleem. 

Ik weet niet wat er aan de hand is. Heb het idee dat er een roaming probleem is tussen Telesure en KPN.

Ik zou je graag verder willen helpen. 😔 Maar ik denk dat een KPN moderator je verder moet helpen.

Of

Dit heb ik op het KPN forum gevonden. 

Vanuit het buitenland is het mogelijk om KPN te bereiken via  +316-12001200. 

(Op werkdagen hiervoor tussen 8.00 en 18.00, op zaterdag tot 17.00.)

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 16, 2025

Beste Neville, dankjewel voor al jouw hulp. De moderator leest mee maar is helaas passief. Ik zal KPN bellen en een klacht indienen. Nogmaals dank. Groeten 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@AsMa84, goed om te zien dat er al hulp toegesneld is in je topic. Wat rot dat je in Suriname geen bereik hebt. 

We zijn als moderators wel aanwezig, maar afhankelijk van hoe druk het is, kan het soms even duren voordat we aansluiten in een topic. Onze community is er vaak eerder, zoals je gemerkt hebt. Ben je verder gekomen met de tips en is het gelukt om onze klantenservice te bereiken? Ik hoop dat er intussen een oplossing gevonden is, onze klantenservice is inderdaad de snelste weg van contact hiervoor. Je kunt eventueel ook een belafspraak maken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 18, 2025

Alexandra, jammer dat je de voorgaande berichten niet hebt gelezen. Ik begrijp nu waarom het probleem maar niet opgelost kan worden. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@AsMa84 Ik heb wel meegelezen, enkel is de community doorgaans niet de beste plek voor dit soort problemen. Je kunt voor hulp hierbij óf het beste even bellen, vanuit het buitenland kan dat via +316 1200 1200 - als dat lukt, of anders via  Facebook of X een privébericht naar ons sturen. Dan kan het verder nagekeken worden en kan er een ticket worden aangemaakt voor verder onderzoek.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 20, 2025

Op Facebook hebben zij mij ook niet geholpen maar doorverwezen naar Telesur alsof ik de bundel bij Telesur heb gekocht.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Ik hoop dat je er toch nog uit komt, eventueel via een andere lokale provider daar. In het buitenland ben je afhankelijk van het daar aanwezige netwerk en beschikbaarheid/dekking ervan. In veel gevallen helpt het om een ander netwerk te kiezen, en om de instellingen op je toestel na te kijken, maar dat heb je al gedaan begreep ik. Wat je kunt proberen, is jouw sim testen in een ander toestel en eventueel contact opnemen met de lokale provider voor hulp inderdaad. 

Hier vind je nog een aantal tips en meer informatie over roamen in het buitenland. Lukt het helemaal niet, dan zal de ongebruikte bundel na een maand geannuleerd worden. 

• Slimmerik
  • April 23, 2025

@Alexandra van KPN  ​@AsMa84 

Wij zijn momenteel in Suriname en de hele groep met een KPN mobiel abonnement (icm Telesur) heeft geen data verbinding met de standaard APN: internet 

APN: fastinternet werkt wel in Suriname!

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Dat is interessant, dank voor het delen ​@hjabmns! Ik neem je signaal mee, want de standaard APN is inderdaad ‘internet’.

• Slimmerik
  • April 24, 2025

Dat is interessant, dank voor het delen ​@hjabmns! Ik neem je signaal mee, want de standaard APN is inderdaad ‘internet’.

Waarschijnlijk is er een actie vanuit/bij  KPN nodig om de standaard APN (internet) voor Telesur te laten werken. 

• Slimmerik
  • September 3, 2025

Waarschijnlijk is er een actie vanuit/bij  KPN nodig om de standaard APN (internet) voor Telesur te laten werken. 

@Alexandra van KPN werkt  APN  "internet” inmiddels (weer) in Suriname icm Telesur? 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Voor zover mij bekend wel ​@hjabmns. Ga je binnenkort nog heen? Zo ja, laat je weten hoe het gaat met de verbinding?