Skip to main content

Hallo,

Als ik een 'onbekende' bel, dan verschijnt mijn oude bedrijfsnaam in beeld. Dit wil ik niet. 

Hoe kan ik dit uitzetten?

Alvast bedankt voor de hulp!

 

Lastig. Dit is een functie onder Android via Hiya. Werkt aan de ontvanger kant en heb jij dus geen invloed op. 

Hiya staat in de bel app standaard aan.

Je bedrijf is nu wel uit het kvk bestand? Dat zal vast een van de bronnen zijn voor Hiya. 

Je kan ervoor kiezen de onbekende ook zonder nummer identificatie te bellen. Dan kan Hiya er natuurlijk ook niks mee.


Hallo @MG131 ,

Het is eerder gebleken dat de enige oplossing is om nummervermelding helemaal uit te zetten. 
 

info uit dit topic gehaald: 

 

Als je iemand belt en jouw gegevens staan niet in de contactenlijst op zijn mobiele telefoon, dan verschijnt normaal gesproken alleen jouw nummer op het scherm.

Maakt de ontvanger echter gebruik van een "Beller-id en antispambeveiliging" app, dan kan gebeuren wat jij beschrijft. Op mijn Samsung is dit een standaard functie in "Telefoon", genaamd Smart Call.
Kijk voor meer informatie bij Samsung: https://www.samsung.com/nl/apps/smart-call/

Als ik die functie zou aanzetten, verschijnt niet alleen de naam, maar wordt ook aangegeven of het 
(no spam/suspected spam/scam or fraud) is. Ik kan daarbij ook zelf een (no)spam melding doen.
Deze functies worden geleverd door Hiya die hiervoor ook een eigen app in de Play Store heeft staan.

Tot slot: Hoe kan ik dat uitzetten? 
Je eigen nummervermelding uitzetten, als je je nummer niet meestuurt werkt Smart Call niet.

 

(Antwoord was opgesteld door RBxx.)