Skip to main content

Hallo, ik heb het zelfde probleem:  mijn mobiele telefoonnummer wordt niet weergegeven, terwijl ik bij Beller ID nummer tonen aan heb staan. Verzoek aan KPN om dit in hun systeem aan te passen.

Via het servicemenu in de MijnKPN-app valt iets dergelijks nergens terug te vinden.

Groet, Herbie69

 

*Admin: eigen topic aangemaakt naar aanleiding van de reactie in dit topic
 

Hi @Herbie69! Welkom op het KPN Forum. We hebben het best druk momenteel, we komen daardoor later aan antwoorden toe, dan we willen.
Is jouw nummer inmiddels zichtbaar als je belt? 
Ik ben blij dat jij jouw gegevens hebt ingevuld in jouw profiel: zo heb ik kunnen nagaan dat nummerweergave aan onze kant ook geactiveerd staat. Jij gaf al aan dat Caller ID goed ingesteld staat in het toestel, dus dat kunnen wij ook afvinken. Mocht je nummer nog niet weergegeven worden, wil je dan eens bellen naar de volgende code: ##002 (gevolgd door de beltoets, dus alsof je belt naar deze code)?
Met deze code worden alle doorschakelingen opgeheven en het wil ook helpen om nummerweergave dan weer zichtbaar te maken. Laat je mij weten of het gelukt is?


Hoi Shyrin,

Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels ook al een paar keer contact via chat gehad met KPN Klantenservice, laatste advies van hen was om nieuwe sim-kaart aan te vragen.

Dat heb ik gedaan, inmiddels de nieuwe sim-kaart ontvangen en in mijn normale mobiel en enkele andere mobieltjes geprobeerd, telkens zonder het gewenste resultaat.

Ook jouw tip met de ##002 code heb ik uitgevoerd, maar dat hielp ook niet…. Nog steeds geen nummerweergave…, op geen enkel toestel.

Wat kan hier verder nog aan gedaan worden? Graag je hulp!

Groet, Herbie69

 


Beste Herby69 en kpn-ers, ik ben maar een meelezer met geen of zeer weinig kennis van “slimme” telefoons.

Het valt mij  op dat dit een probleem is wat ik hier vaak zie de laatste tijd en ik het vermoeden heb dat de klantenservice er geen raad mee weet en dan maar een nieuwe sim kaart stuurt, zo ook bij andere problemen die nmi  niet met de sim kaart  te maken hebben.

Dat gezegd hebbende, ik meen dat er wel oplossing zijn voor voor eerdere soortgelijke gevallen. Wat voor telefoon cq besturingssysteem gaat het om ? Alhoewel, je hebt andere toestellen geprobeerd, heb je de simkaart ook in een “domme” telefoon getest ?

 


Dat gezegd hebbende, ik meen dat er wel oplossing zijn voor voor eerdere soortgelijke gevallen. Wat voor telefoon cq besturingssysteem gaat het om ? Alhoewel, je hebt ander toestellen geprobeerd, heb je simkaart ook in een “domme” telefoon getest ?

Hoi KeesYagi, bedankt voor het meedenken. Ik heb een Samsung Galaxy A8 Android smartphone. Maar ook in diverse andere mobieltjes, waaronder een SonyEricson uit het jaar nul, werkt de nummerherkenning niet met deze simkaart.
Mijn Galaxy A8 heeft een dubbele simkaart, de nummerherkenning op de zakelijke KPN simkaart werkt wel… Heb de privé-simkaart en de zakelijke simkaart ook al eens omgewisseld, maar dat helpt ook niet…..

 


Juist, dan is het toch echt aan kpn om dit op te lossen lijkt mij zo, merkwaardig dat dit bij een aantal telefoon nummers spontaan(?) ontstaat. Ik ben benieuwd.


Fijn dat je meedenkt, @KeesYagi, het is inderdaad merkwaardig en we gaan voor een oplossing: want die moet er zijn.
Er kan nu nog meer afgevinkt worden: nieuwe simkaart, andere toestellen getest en nummerherkenning met jouw zakelijke nummer werkt wel. Ik heb al deze informatie doorgegeven aan onze technische dienst en laat hen zich erover buigen. Ook bij hen is het druk, houdt rekening met een terugkoppeling binnen 10 werkdagen. Ik hou je topic in de gaten, laat je weten als je vanuit hen een terugkoppeling hebt gekregen?


@Shyrin_  Bedankt voor het doorgeven, ik laat het hier weten als ik via de technische dienst iets verneem.

@KeesYagi Tsja, ik ben ook benieuwd waar het probleem door veroorzaakt wordt en wat voor oplossing hiervoor gevonden kan worden….!


Het was toch een blokkade in ons netwerk, die er nu afgehaald is. Kun je bevestigen dat jouw nummer nu wel weer meegezonden wordt, @Herbie69?


@Shyrin_ Caller ID / nummerweergave werkt nu inderdaad weer. Blij mee, bedankt voor je ondersteuning! :thumbsup_tone1:

@KeesYagi Wat technisch gezien het probleem nu was -een blokkade- is mij niet geheel duidelijk, maar ik ben blij dat het probleem nu verholpen is...:relaxed:


Super, fijn om te lezen! Heel graag gedaan en mocht je nog vragen hebben of ergens tegenaan lopen, dan weet je ons te vinden!