Skip to main content
Antwoord

Cashback Recommerce lijkt gebed zonder eind

• November 17, 2025
  • 7 reacties
  • 97 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

26 september  mijn oude iphone 13 met bonus  ingeruild. Na inruil gelukkig snel mijn iphone 17 ontvangen en op 3 oktober oude opgestuurd. 10 oktober helaas een lager aangepast voorstel ontvanger (teleurstelling 1) dit aangezien de telefoon voorzien was van beschermhuis en pansterglas.  Maar goed, geen zin in gezeur en ja gezegd. Na  een paar dagen wachten bedrag gestort, echter zonder de 100 euro bonus :-(. ik denk ik wacht 2 weken. Na 2 weken een melding gemaakt. De 2 weken staat in de melding van Recommerce. Die geven daarna na een aantal dagen wachten dat het wel 30 dagen kan duren. Nu is het 17 november en nog niks binnen. Kortom slecht voorstel, slechte Service, slechte koppelverkoop. 

Beste antwoord door Denise van KPN

Als je een e-mail krijgt dat je niets meer hoeft in te leveren, dan snap ik dat je ervan uit gaat dat je niets hoeft te doen. Maar wat geeft de Aanvraagstatus weer? De status van de aanvraag kan je controleren via de knop Aanvraagstatus. Deze vind je in de eerste bevestigingsmail van Recommerce. Als daar ook staat dat je niets meer hoeft in te leveren en dat de aanvraag in behandeling is, dan zou je verwachten dat je de extra inruilbonus nu al wel ontvangen zou hebben. Het is immers langer dan 28 kalenderdag geleden.

Ik begrijp dat je ook al 2 keer gemaild hebt met Recommerce. In dat geval raad ik je aan om contact met onze klantenservice op te nemen. Mijn collega van de klantenservice kan een ticket voor jou aanmaken waarmee navraag gedaan kan worden bij Recommerce. Maak hiervoor een belafspraak of neem contact op via een van onze social media kanalen: Instagram, Facebook, Messenger, Bluesky of X.

7 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hallo ​@PaulTu, welkom op de KPN Community! Leuk dat je hebt gekozen voor KPN! 💚

Dank je wel dat je ons helpt te recyclen door jouw oude toestel in te leveren na ontvangst van jouw nieuwe. Ik kan me voorstellen dat het even tegenvalt als jouw toestel uiteindelijk minder waard blijkt te zijn dan je in eerste instantie had verwacht. Recommerce doet een voorstel voor de inruilwaarde van jouw toestel op basis van de informatie die jij invult. Maar ze controleren het toestel ook altijd als ze deze binnen hebben en dan kan er een ander voorstel komen.

Bij akkoord staat het geld voor het inruilen van jouw toestel binnen 8 kalenderdag op jouw rekening. De extra inruilbonus krijg je echter later. Deze moet namelijk nog gecontroleerd worden. Daarom kan het tot 28 kalenderdag duren voordat je dit bedrag op jouw rekening hebt.

Als je de extra inruilbonus nog niet hebt ontvangen, controleer dan eerst de status van de aanvraag via de knop Aanvraagstatus. Deze vind je in de eerste bevestigingsmail van Recommerce. Daar kan je ook controleren of je jouw prijsoverzicht hebt ingediend. Deze is te vinden in de bevestigingsmail van KPN. Op het prijsoverzicht staat het bestelnummer dat begint met een S. Andere bijlages, zoals een factuur of een contractsamenvatting, wijzen we af. Het kan tot 28 kalenderdagen duren nadat de documenten zijn verzonden dat je de extra toestelwaarde ontvangt.

Zijn alle documenten juist en wacht je langer dan 28 kalenderdag? Neem dan contact op met Recommerce. Dat kan via Een aanvraag indienen – Trade-in Recommerce. Vergeet niet om jouw Trade-in referentie daarbij te benoemen. Deze vind je in de bevestigingsmail van de aanvraag voor de extra inruilwaarde.

Hopelijk kom je er zo uit.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 25, 2025

Helaas 11 oktober de mail gehad dat ik niks meer hoefde te doen. 2 keer nu de servicedesk gemaild en het standaard antwoord gehad, her komt binnen 2 dagen. Lijkt dus helemaal nergens op. Zal mensen ook waarschuwen voor deze slechte service van KPN. Zo gaat je niet om met vaste klanten. Ben pas meer dan 25 jaar klant😭

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 26, 2025

Als je een e-mail krijgt dat je niets meer hoeft in te leveren, dan snap ik dat je ervan uit gaat dat je niets hoeft te doen. Maar wat geeft de Aanvraagstatus weer? De status van de aanvraag kan je controleren via de knop Aanvraagstatus. Deze vind je in de eerste bevestigingsmail van Recommerce. Als daar ook staat dat je niets meer hoeft in te leveren en dat de aanvraag in behandeling is, dan zou je verwachten dat je de extra inruilbonus nu al wel ontvangen zou hebben. Het is immers langer dan 28 kalenderdag geleden.

Ik begrijp dat je ook al 2 keer gemaild hebt met Recommerce. In dat geval raad ik je aan om contact met onze klantenservice op te nemen. Mijn collega van de klantenservice kan een ticket voor jou aanmaken waarmee navraag gedaan kan worden bij Recommerce. Maak hiervoor een belafspraak of neem contact op via een van onze social media kanalen: Instagram, Facebook, Messenger, Bluesky of X.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 26, 2025

Patrick1501 schreef:

Zijn dit daadwerkelijk 2 werkdagen? 

Dat is ook mijn aanvraagstatus nu al weken😱

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Lange werkdagen hebben ze bij Recommerce. 😉

In alle gekheid: volg asjeblieft de instructies hierboven op. Want dit had je natuurlijk allang moeten hebben. Er gaat duidelijk iets niet goed. Mijn collega's van de klantenservice kunnen hiervoor een ticket aanmaken.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 27, 2025

Ik heb contact gehad met KPN, maar daar moest ik 2 weken geleden niet wezen.. mmm

Er wordt nu contact gezocht met recommerce, een bedrijf waarmee wordt samengewerkt maar niemand een telefoonnummer van kan vinden..

Hopelijk wordt het dan opgelost en uitbetaald. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 27, 2025

zit nu sinds 1,5 dag  in een chat sessie met KPN helpdesk. Ik ben benieuwd wat hier nu uit gaat komen. Mijn advies is wel aan KPN om afscheid te nemen van recommerce als partij. Dit gaat jullie alleen maar pijn doen.