Skip to main content

is de buitenlandbundel van singapore te gebruiken in indonesie

HalloĀ @Roger DoomenĀ 

Ā 

Alleen de 2000MB databundel, die is voor beide landen gelijk:

Ā 

Je kan de buitenlandbundels hier opvragen: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland.htm

Ā 

Als je ook een belbundel wilt gebruiken dan zal je voor zowel Singapore als Indonesiƫ een aparte bundel moeten kopen.

Ā 

Ā 

Het beste kan je (nu al) de bescherminglimiet aanzetten zodat je nooit voor onverwachte data kosten komt te staan:

Beschermingslimiet aanpassen

Wil je deĀ beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aan naar 1266

Je zet hiermee deĀ limietĀ op 0,- en je kunt dan dus geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdatĀ je deĀ limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert.Ā 

Ā 

Zie ook dit artikel waar je dat kan vinden en nog veel meer over Roaming:

Ā 


Hoi @Roger Doomen,Ā Singapore is eenĀ Supervoordeelland buiten de EU, en IndonesiĆ« eenĀ Voordeelland buiten de EU. Daardoor hebben ze afwijkende bundels, maar de bundel die GeSp noemt is de uitzondering. Die geldt in beide landen.

Ik ben vorig jaar toevallig ook in beide landen geweest, in Singapore is op veel plekken Wifi beschikbaar, waardoor je daarmee veel kunt uitzoeken. Daarbij is een VPN wel aan te raden voor je online veiligheid.

In Indonesiƫ is Wifi veel minder beschikbaar, daar kan je zo'n bundel gebruiken. Ook kan je daar een lokaal simkaartje met alleen data kopen. Ik heb toen op straat een simkaartje gekocht voor zo'n 3-5 euro en ik had 25GB wat een maand geldig was.


Dank voor de antwoorden. Helder


Graag gedaan, en een hele fijne vakantie alvast!


Reageer