Skip to main content
Beantwoord

Compensatie iPhone 11 netwerk problemen ook bij Sim Only?

• June 28, 2025
  • 10 reacties
  • 112 keer bekeken

Heb al 9 maanden problemen op mijn Iphone 11 met KPN 4G netwerk (gaat naar Edge of uit). Kan ik online compensatie vragen voor mijn 4G SIM only abonnement? De telefoon had ik zelf gekocht.

Mijn vrouw heeft hetzelfde probleem.

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Eindelijk een aardige medewerker gesproken (Yabir). Er is een ticket voor mij aangemaakt (nr is geheim; niet voor klanten) en ik zal binnen 30 dagen worden teruggebeld. Als mn 4G werkt, dat wel…

Hi ​@wilbertb1, niet fijn dat je verbinding niet lekker werkt met jouw iPhone 11. Goed dat je een belafspraak gemaakt hebt en er een ticket aangemaakt is! Dat is de juiste weg voor hulp hierbij. Mijn collega's bellen je zo gauw als mogelijk terug om je verder te helpen en het op te lossen.

10 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • June 28, 2025

Heb al 9 maanden problemen op mijn Iphone 11 met KPN 4G netwerk (gaat naar Edge of uit). Kan ik online compensatie vragen voor mijn 4G SIM only abonnement? De telefoon had ik zelf gekocht.

Mijn vrouw heeft hetzelfde probleem.

Ja, dat is mogelijk. Neem even contact op met de klantenservice, en dan kunt u samen met een medewerker het proces starten. Houd er rekening mee dat u enkele weken zonder telefoon zit en zelf een leentoestel moet regelen, of misschien heeft u thuis nog iets liggen.

Het telefoonnummer is 0800-0402 (of via een KPN mobiele aansluiting op 1200).

Openingstijden:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten

Of maak eenvoudig een belafspraak online, dan bellen ze u terug wanneer het u uitkomt!

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 30, 2025

belafspraak gemaakt voor 13.45 vandaag: de telefoon ging 2x een keer over en daarna viel de lijn weg. Iphone 11 4G probleem? of KPN medewerker die de lijn verbreekt?

Als ik zelf terugbel krijg ik een bot aan de lijn… 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 30, 2025

Zet je telefoon op 2G en maak nogmaals een belafspraak. 

Ik kan me zo voorstellen dat het bellen via 4G dan ook problemen geeft. Internet kan je (toch alleen maar) via wifi doen momenteel.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 30, 2025

Eindelijk een aardige medewerker gesproken (Yabir). Er is een ticket voor mij aangemaakt (nr is geheim; niet voor klanten) en ik zal binnen 30 dagen worden teruggebeld. Als mn 4G werkt, dat wel…

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 30, 2025

Zoals ik al zei. Via 2G werkt bellen sowieso. 

Het heeft gezien het probleem met de iPhone 11 ook nauwelijks zin om 'm op 4G te laten staan. Voor internet werkt dat toch niet; voor bellen valt de verbinding regelmatig weg.

Internet werkt eigenlijk alleen via wifi.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@wilbertb1, niet fijn dat je verbinding niet lekker werkt met jouw iPhone 11. Goed dat je een belafspraak gemaakt hebt en er een ticket aangemaakt is! Dat is de juiste weg voor hulp hierbij. Mijn collega's bellen je zo gauw als mogelijk terug om je verder te helpen en het op te lossen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 4, 2025

Inmiddels van KPN verzoek gekregen om de Iphone 11 op te sturen ter reparatie of vervanging - goed! Dus het aanmaken van een ticket heeft gewerkt. 

Nu nog wel een oude Iphone van iemand lenen om tijdens die periode te kunnen bellen en appen...

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Goed om te lezen ​@wilbertb1! Ik hoop dat je intussen een telefoon ergens hebt kunnen lenen voor de tussentijd.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 8, 2025

Mijn vrouw heeft eenzelfde Iphone 11 en hetzelfde probleem dat 4G tijdens reizen wegvalt naar EDGE. Ze heeft haar telefoon opgestuurd, en kreeg bericht dat er met haar telefoon niets mis was? Nu krijgt ze haar Iphone 11 weer terug.

Maar is daarmee het KPN netwerk probleem ook opgelost?

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • July 8, 2025

Mijn vrouw heeft eenzelfde Iphone 11 en hetzelfde probleem dat 4G tijdens reizen wegvalt naar EDGE. Ze heeft haar telefoon opgestuurd, en kreeg bericht dat er met haar telefoon niets mis was? Nu krijgt ze haar Iphone 11 weer terug.

Maar is daarmee het KPN netwerk probleem ook opgelost?

In het buitenland of binnenland ?

Het betreft een serie iPhone 11 toestellen die dit probleem heeft, met een specifiek onderdeel (merk).

Als uw vrouw haar iPhone 11 niet dit merk onderdeel bevat, vallen alle defecten of problemen buiten het omruil programma van KPN. U bent dan zelf verantwoordelijk voor een vervanging.

Het is inmiddels eens 5 / 6 jaar oud toestel, soms zijn ze simpelweg ook gewoon intern versleten of ze kunnen de hedendaagse gebruiksdruk niet meer aan. In dat geval is het verstandig om hem zelf te vervangen.