Skip to main content
beste kpn. wat gebeurt er als ik mijn kpn abbonement niet verleng? loopt deze dan automatisch door? en blijven de kosten dan gelijk of gaan deze naar beneden omdat de telefoon kosten eraf gaan? mvg jen



Admin: titel aangevuld zodat je bericht beter is te vinden + topic naar juiste categorie verplaatst
Hoi Priscilla. Welkom op het forum!

Ik heb je gegevens er bij gezocht en kan het volgende vertellen: Als jij niks doet wordt je abonnement telkens een maand verlengd. Dit gebeurt stilzwijgend. Je blijft dan ook dezelfde prijs betalen. Je zit nu zo rond de 59 euro zag ik en dat blijft dus gewoon zo. Eigenlijk verandert er dus niks. Ik weet niet of dit voor jou aantrekkelijk is. Het loont denk ik zeker de moeite om even naar je verlengaanbiedingen te kijken. Met name als je toe bent aan een nieuw toestel.


Mijn 2jarig abbo met toestel is sinds februari verlengbaar. Wil echter geen nieuw contract voor 1 of 2 jaar maar ook niet zoals nu, teveel betalen. Met klantenservice kom ik er niet uit. Heb een abbo en wil dit zo houden, echter zonder de kosten van mijn toestel dat nu al betaald is. Lees nu dat dit kan via webcare? Hoor graag van jullie
Mijn 2jarig abbo met toestel is sinds februari verlengbaar. Wil echter geen nieuw contract voor 1 of 2 jaar maar ook niet zoals nu, teveel betalen. Met klantenservice kom ik er niet uit. Heb een abbo en wil dit zo houden, echter zonder de kosten van mijn toestel dat nu al betaald is. Lees nu dat dit kan via webcare? Hoor graag van jullieDat moet KPN voor je regelen immers zij mogen wettelijk geen kosten in rekening brengen voor de telefoon na afloop van de vaste contractperiode en de wettelijk maximale vaste contractperiode voor contracten met consumenten is 24 maanden. Na 24 maanden moet het contract dus zonder kosten maandelijks opzegbaar zijn en moet de prijs dus gelijk zijn aan het overeenkomstige sim-only abonnement.
Mijn 2jarig abbo met toestel is sinds februari verlengbaar. Wil echter geen nieuw contract voor 1 of 2 jaar maar ook niet zoals nu, teveel betalen. Met klantenservice kom ik er niet uit. Heb een abbo en wil dit zo houden, echter zonder de kosten van mijn toestel dat nu al betaald is. Lees nu dat dit kan via webcare? Hoor graag van jullieDat moet KPN voor je regelen immers zij mogen wettelijk geen kosten in rekening brengen voor de telefoon na afloop van de vaste contractperiode en de wettelijk maximale vaste contractperiode voor contracten met consumenten is 24 maanden. Na 24 maanden moet het contract dus zonder kosten maandelijks opzegbaar zijn en moet de prijs dus gelijk zijn aan het overeenkomstige sim-only abonnement.

Heb net nog met klantenservice gebeld. Ze willen inderdaad een nieuw contract aanbieden maar dan wel voor minimaal 1 jaar. Ik ben echter tevreden met mijn huidige bundel maar wil hier niet weer voor een jaar aan vast zitten. Als ik over 3 maanden een nieuw toestel wil of moet hebben, moet dat mogelijk zijn. Ik wil alleen niet het volle bedrag betalen wat ik nu betaal. Heb op dit forum gelezen dat je via webcare een aanbieding kunt krijgen zonder een vaste periode als je je telefoon "afbetaald" hebt. Klantenservice zei ook dat ik dit alleen via webcare kan regelen, dus via dit forum. Bij de nieuwe abonnementen schijnt dit automatisch te gebeuren, dus na de 2 jaar ga je voor hetzelfde abonnement een lagere prijs betalen. Of het dan sim only of abonnement x heet maakt mij verder niet uit.
Mijn 2jarig abbo met toestel is sinds februari verlengbaar. Wil echter geen nieuw contract voor 1 of 2 jaar maar ook niet zoals nu, teveel betalen. Met klantenservice kom ik er niet uit. Heb een abbo en wil dit zo houden, echter zonder de kosten van mijn toestel dat nu al betaald is. Lees nu dat dit kan via webcare? Hoor graag van jullieDat moet KPN voor je regelen immers zij mogen wettelijk geen kosten in rekening brengen voor de telefoon na afloop van de vaste contractperiode en de wettelijk maximale vaste contractperiode voor contracten met consumenten is 24 maanden. Na 24 maanden moet het contract dus zonder kosten maandelijks opzegbaar zijn en moet de prijs dus gelijk zijn aan het overeenkomstige sim-only abonnement.

Heb net nog met klantenservice gebeld. Ze willen inderdaad een nieuw contract aanbieden maar dan wel voor minimaal 1 jaar. Ik ben echter tevreden met mijn huidige bundel maar wil hier niet weer voor een jaar aan vast zitten. Als ik over 3 maanden een nieuw toestel wil of moet hebben, moet dat mogelijk zijn. Ik wil alleen niet het volle bedrag betalen wat ik nu betaal. Heb op dit forum gelezen dat je via webcare een aanbieding kunt krijgen zonder een vaste periode als je je telefoon "afbetaald" hebt. Klantenservice zei ook dat ik dit alleen via webcare kan regelen, dus via dit forum. Bij de nieuwe abonnementen schijnt dit automatisch te gebeuren, dus na de 2 jaar ga je voor hetzelfde abonnement een lagere prijs betalen. Of het dan sim only of abonnement x heet maakt mij verder niet uit.
Nogmaals, ze moeten, als jij dat wilt, er voor zorgen dat jouw contract omgezet wordt naar een direct opzegbaar sim-only contract. Niks niet 1 jaar maar direct opzegbaar. KPN doet dit ook alleen weet de helft van de organisatie dat niet door zeer gebrekkige interne communicatie. 😖

Ik neem aan dat er op korte termijn iemand van KPN Webcare zich over jouw vraag gaat bekommeren en er voor gaat zorgen dat dit geregeld gaat worden.
Goedemorgen

11-07-2018 loop mijn abonnement af. Nu wil ik graag weten. Wat de kosten worden als ik het abonnement niet verlengt.

Mvg priscilla
Hoi Priscilla. Welkom op het forum!

Ik heb je gegevens er bij gezocht en kan het volgende vertellen: Als jij niks doet wordt je abonnement telkens een maand verlengd. Dit gebeurt stilzwijgend. Je blijft dan ook dezelfde prijs betalen. Je zit nu zo rond de 59 euro zag ik en dat blijft dus gewoon zo.
Waarom vertel je @Priscilla1988 niet dat zij recht heeft op de omzetting van haar huidige contract naar een direct opzegbaar sim-only contract?

KPN mag na afloop van de vaste contractperiode (12 of 24 maanden) geen kosten meer in rekening brengen voor het toestel. Dit is wettelijk niet toegestaan. Ik ben van mening dat dit in elk antwoord van KPN aan de klant opgenomen moet zijn en dus ook aan het antwoord aan Priscilla!!!
Hoi Priscilla. Welkom op het forum!

Ik heb je gegevens er bij gezocht en kan het volgende vertellen: Als jij niks doet wordt je abonnement telkens een maand verlengd. Dit gebeurt stilzwijgend. Je blijft dan ook dezelfde prijs betalen. Je zit nu zo rond de 59 euro zag ik en dat blijft dus gewoon zo. Eigenlijk verandert er dus niks. Ik weet niet of dit voor jou aantrekkelijk is. Het loont denk ik zeker de moeite om even naar je verlengaanbiedingen te kijken. Met name als je toe bent aan een nieuw toestel.



Dankje wel voor het antwoord. Dus mijn maand bedrag word wel minder zoals ik het begrijp. En hoef ik dus geen andere abonnoment af te sluiten. Mijn telefoon werkt nog prima en ben er blij mee en vind het zonde om een nieuwe abonnoment met gsm aan te moeten sluiten. Mvg priscilla
Hoi Priscilla. Wjb doet wel een goede aanvulling en ik wil hier ook helemaal geen twijfel over laten bestaan.

Jij hebt zo te zien een abo met daarin een deel toestelkosten. Als je dat laat doorlopen blijf je die betalen. Dat is zonde. Het heeft dus zin om even via 08000501 of de chat aan de bel te trekken en samen te bespreken wat gunstiger voor jou is. Als jij vrede hebt met dat maandelijkse bedrag mag je het uiteraard ook zo laten.
En let op, KPN moet jou de mogelijkheid bieden om je huidige contract om te zetten naar een direct opzegbaar sim-only contract.

We horen maar al te vaak dat die klantenservice medewerkers proberen om je een nieuw contract aan te smeren zodat je weer voor een jaar (of twee) gebonden bent, maar als je dat niet wilt, dan hoef je dat dus ook niet te accepteren.
Hoi Priscilla. Wjb doet wel een goede aanvulling en ik wil hier ook helemaal geen twijfel over laten bestaan.

Jij hebt zo te zien een abo met daarin een deel toestelkosten. Als je dat laat doorlopen blijf je die betalen. Dat is zonde. Het heeft dus zin om even via 08000501 of de chat aan de bel te trekken en samen te bespreken wat gunstiger voor jou is. Als jij vrede hebt met dat maandelijkse bedrag mag je het uiteraard ook zo laten.


Zoals ik hier ook al aangegeven heb, biedt klantenservice alleen een nieuw abbo aan voor 1 of 2 jaar. De klacht zou via dit forum door een moderator (jij??) aan webcare doorgegeven moeten worden. Hoe zit het nu??.?.
Hoi Priscilla. Welkom op het forum!

Ik heb je gegevens er bij gezocht en kan het volgende vertellen: Als jij niks doet wordt je abonnement telkens een maand verlengd. Dit gebeurt stilzwijgend. Je blijft dan ook dezelfde prijs betalen. Je zit nu zo rond de 59 euro zag ik en dat blijft dus gewoon zo. Eigenlijk verandert er dus niks. Ik weet niet of dit voor jou aantrekkelijk is. Het loont denk ik zeker de moeite om even naar je verlengaanbiedingen te kijken. Met name als je toe bent aan een nieuw toestel.



Dankje wel voor het antwoord. Dus mijn maand bedrag word wel minder zoals ik het begrijp. En hoef ik dus geen andere abonnoment af te sluiten. Mijn telefoon werkt nog prima en ben er blij mee en vind het zonde om een nieuwe abonnoment met gsm aan te moeten sluiten. Mvg priscilla


Priscilla ik heb net voor de derde keer vandaag met klantenservice kpn gebeld en nu had ik een juffrouw die me wel verder kon helpen, inzoverre dat ze mijn klacht/wens doorzet naar de backoffice met het verzoek mijn abbo om te zetten naar een direct opzegbaar sim only abbo. De aanhouder wint, dus gewoon blijven bellen tot je iemand te pakken hebt die je wel verder helpt.
KPN heeft zich gewoon aan de wet te houden en moet jouw abonnement dus gewoon naar een direct opzegbaar sim-only abonnement om kunnen zetten.

Dat doe ze ook, maar nog steeds lijkt dat niet in alle gelederen van de organisatie door te dringen.

Iemand van KPN Webcare, dit fenomeen speelt nu al bijna een jaar en nog steeds loopt het aan alle kanten fout.

Wanneer slaat er eens iemand keihard met zijn/haar vuist op tafel zodat de hele organisatie wakker schrikt en zich gaat houden aan de wet.
KPN heeft zich gewoon aan de wet te houden en moet jouw abonnement dus gewoon naar een direct opzegbaar sim-only abonnement om kunnen zetten.

Dat doe ze ook, maar nog steeds lijkt dat niet in alle gelederen van de organisatie door te dringen.

Iemand van KPN Webcare, dit fenomeen speelt nu al bijna een jaar en nog steeds loopt het aan alle kanten fout.

Wanneer slaat er eens iemand keihard met zijn/haar vuist op tafel zodat de hele organisatie wakker schrikt en zich gaat houden aan de wet.


Ook de moderators hier zitten niet op een lijn. Erwin hierboven zegt dat je dit met klantenservice moet afhandelen, terwijl Bart en Joran je met webcare in verbinding brengen volgens eerdere berichten. Jammer dat ze niks meer laten horen.
KPN heeft zich gewoon aan de wet te houden en moet jouw abonnement dus gewoon naar een direct opzegbaar sim-only abonnement om kunnen zetten.

Dat doe ze ook, maar nog steeds lijkt dat niet in alle gelederen van de organisatie door te dringen.

Iemand van KPN Webcare, dit fenomeen speelt nu al bijna een jaar en nog steeds loopt het aan alle kanten fout.

Wanneer slaat er eens iemand keihard met zijn/haar vuist op tafel zodat de hele organisatie wakker schrikt en zich gaat houden aan de wet.


Ook de moderators hier zitten niet op een lijn. Erwin hierboven zegt dat je dit met klantenservice moet afhandelen, terwijl Bart en Joran je met webcare in verbinding brengen volgens eerdere berichten. Jammer dat ze niks meer laten horen.


En nog steeds geen antwoord van kpn of een reactie van webcare
Wat naar dat je nog steeds geen reactie gehad hebt @Mas1990.

Allereerst even een disclaimer, ik ben geen forum medewerker van KPN, dat zijn de moderators.

Ik begrijp uit je verhaal dat je op dit moment nog steeds de toestelkosten in je abonnement hebt, klopt dat?

Je kan het formulier waar je het over hebt hier invullen:

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/toestelkosten.htm

Als je nog steeds toestelkosten in je abonnement hebt zal er binnen een week telefonisch contact met je opgenomen worden.



Zoals @wjb aangeeft is het inderdaad waar dat je over kan op een sim-only die maandelijks opzegbaar is, maar dit zal dan wel een van de huidige abonnementen zijn voor de prijs van een 1-jarig abonnement (€ 1,- p/m bovenop de 2-jarige abonnementen).

Deze prijs staat vast, daar kan geen korting op gegeven worden.

Het jammere is echter dat niet elke eerstelijns collega hiervan op de hoogte is.

Ook is het zo dat alleen de afdeling die contact met je opneemt na het invullen van het formulier dit kan aanbieden.



Ik hoop je zo een beetje inzicht te hebben gegeven. Als je nog vragen hebt hoor ik het graag.
Hallo Mas1990, welkom op het KPN forum. Het spijt mij dat jouw noodkreet onbeantwoord is gebleven. Ik wil je graag helpen 🙂 Je kunt het formulier invullen dat mijn collega @Raymond. jou heeft aangereikt. Ik wil het je ook uit handen nemen, wil je jouw forumprofiel aanvullen met je gegevens: postcode + huisnummer, mobielnummer of klantnummer. Ik hoor het graag van je 🙂
Hallo Mas1990, welkom op het KPN forum. Het spijt mij dat jouw noodkreet onbeantwoord is gebleven. Ik wil je graag helpen 🙂 Je kunt het formulier invullen dat mijn collega @Raymond. jou heeft aangereikt. Ik wil het je ook uit handen nemen, wil je jouw forumprofiel aanvullen met je gegevens: postcode + huisnummer, mobielnummer of klantnummer. Ik hoor het graag van je :)

Hallo Nadia,

Als alles goed is is dit formulier reeds opgemaakt door een mw die ik telefonisch gesproken heb op 08 mei. 31 mei weer gbeld, moest wachten. 9 julie weer gebeld met zeer onbeschofte mw die mij zeer belerend vertelde dat ik niet wist waar ik over praatte, ik moest gewoon een nieuw 1 of 2 jarig sim only abb afsluiten en zou dan het teveel betaalde terug krijgen. Ik wil echter niet vastzitten aan een nieuw contract voor 1 of 2 jaar maar dit kon niet anders volgens hem. Al met al wacht ik dus al 2 maanden op enig antwoord. Vraag me af of formulier wel opgemaakt is. Profielgegevens zijn aangevuld
Hey Mas1990, het spijt mij dat het telefoongesprek met mijn collega als zeer onprettig hebt ervaren. Dat is zeer zeker niet de bedoeling! Ik heb dit mijn collega laten weten door hem feedback te geven. Ik heb je gegevens inzichtelijk, ik laat je terug bellen door een hele leuke collega, dat zeker gaat goed komen 🙂 Wanneer ben je het beste te bereiken?
Hey Mas1990, het spijt mij dat het telefoongesprek met mijn collega als zeer onprettig hebt ervaren. Dat is zeer zeker niet de bedoeling! Ik heb dit mijn collega laten weten door hem feedback te geven. Ik heb je gegevens inzichtelijk, ik laat je terug bellen door een hele leuke collega, dat zeker gaat goed komen 🙂 Wanneer ben je het beste te bereiken?

Hallo Nadia,

Bedankt voor je snelle antwoord. Ik zit momenteel voor werk in het buitenland en ben telefonisch niet op mijn nummer bereikbaar. Wil dan ook vragen of ze mijn partner willen bellen op 06-********, het beste bereikbaar 's morgens, die weet overal van of anders via email. *****@hotmail.com

Alvast bedankt
Hey Mas1990, het spijt mij dat het telefoongesprek met mijn collega als zeer onprettig hebt ervaren. Dat is zeer zeker niet de bedoeling! Ik heb dit mijn collega laten weten door hem feedback te geven. Ik heb je gegevens inzichtelijk, ik laat je terug bellen door een hele leuke collega, dat zeker gaat goed komen 🙂 Wanneer ben je het beste te bereiken?

Hallo Nadia,

Bedankt voor je snelle antwoord. Ik zit momenteel voor werk in het buitenland en ben telefonisch niet op mijn nummer bereikbaar. Wil dan ook vragen of ze mijn partner willen bellen op ***, het beste bereikbaar 's morgens, die weet overal van of anders via email. **@hotmail.com

Alvast bedankt




Denk dat het beter is om privégegevens hier niet te delen maar te sturen via een PM of evt. op je profiel wat niet zichtbaar is voor anderen. Veel succes, hoop dat het snel wordt opgelost.
Hey Mas1990, ik heb je gegevens uit het bericht verwijderd en op je forumprofiel opgeslagen 🙂 De mutatie van het abonnement mag alleen met de contractant worden besproken. Wat in het vat zit verzuurt niet, we zorgen ervoor dat alles netjes wordt afgehandeld! Wanneer ben je weer terug in Nederland?
Hey Mas1990, ik heb je gegevens uit het bericht verwijderd en op je forumprofiel opgeslagen 🙂 De mutatie van het abonnement mag alleen met de contractant worden besproken. Wat in het vat zit verzuurt niet, we zorgen ervoor dat alles netjes wordt afgehandeld! Wanneer ben je weer terug in Nederland?

Nog geen zicht op wanneer ik terug ben. Ze kunnen misschien beter per email contact opnemen en mij laten weten met wie ik contact op kan nemen als ik terug ben. Is dat mogelijk?
Je mag mij ook een berichtje sturen zodra je terug bent 🙂 Ik pak het dan meteen voor je op!
Je mag mij ook een berichtje sturen zodra je terug bent 🙂 Ik pak het dan meteen voor je op!

Dank je Nadia, ga ik doen. Was er trouwens wel een formulier voor mij aangemaakt 2 maanden geleden? Heb hier nl nooit een bevestiging of iets van gehad
Hey Mas, daar is inderdaad een formulier voor je ingevuld door mijn collega. Ik zie dat er nadien geen terugkoppeling op is geweest, de afdeling die het in behandeling neemt heeft jouw verzoek ook niet ontvangen. Het spijt mij daarvoor! Ik zal er persoonlijk op toe zien dat het dit keer wordt afgehandeld. En uiteraard krijg je de toestelkosten met terugwerkende kracht vergoed! 🙂 Ik hoor graag van je als je weer terug bent!