Skip to main content

Hallo,

Mijn contract loopt nog tot medio 2022.

Kan ik mijn contract op de naam en nummer van mijn vrouw zetten , haar contact is reeds verstreken.

Gr.

Naam wijzigen kan wel, dat is een contractovername. Inclusief het nummer.

Wat je bedoelt met overzetten op “het nummer” van mijn vrouw snap ik niet. Je kunt per mobiel abonnement één nummer hebben. Twee nummers is twee abonnementen.

haar contact is reeds verstreken.

Dat is alleen maar de periode waarin je het niet kunt opzeggen. Doorlopen kan nog járen en jaren. Mijn abonnement onlangs na bijna 9 jaar ingeruild voor een moderner abonnement ( ze noemen dat verlengen).

Ik neem dus aan dat haar contract (en dus nummer) wel nog steeds loopt.


Hallo Peter,

 

Ik heb onlangs mijn contact laten verlengen,

Spijt als haren op mijn hooft maar was een leuke deal in combinatie met een Oppo mobiele telefoon, dacht ik.

Nou heb ik laat zeggen een nummer met 13 op het einde.

Mijn vrouw heeft ook bij KPN een abonnement wat inmiddels is verstreken, laat zeggen met nummer 7 op het einde.

Nou staan alle twee de nummers op mijn naam en was de vraag of ik het abonnement van  nr. 13 over kan zetten op nr 7 , wat toch afgelopen is , maar dan wel dat ik mijn eigen telefoonnummer hou en zei het hare.

Ik wil namelijk weg bij kpn zodat onbeperkt MB kan kopen bij een andere provider.

 

Gr, Jan

 


Nee, wat jij wilt is niet mogelijk. Een abonnement kan niet een ander bestaand nummer (over)nemen. Of nummers abonnementen, dat kan ook niet.

Het abonnement eindigend op “13” ligt dus onherroepelijk vast tot medio 2022 bij KPN, daar is niets aan te doen. (Waarom wil je weg bij KPN?)

Het abonnement van je vrouw eindigend op “7” is contractvrij. Dat kan bij een andere provider met nummerbehoud voortgezet worden indien gewenst.


Hoi Peter,

 

Ik wil weg bij kpn omdat ik bij budget mobiel voor € 20,-- onbeperkt internet heb wat werkt op het net van kpn dus ook redelijk tot goed internet.

Heb nu 5 GB die ik verdeel met mijn vrouw en zoon maar ben toch zeer snel door mijn data heen omdat ik de gehele dag online radio luister via mijn telefoon.

Sluit ik het bij kpn af dan ga ik voor onbeperkt internet € 37.50 betalen.

Dit terwijl ik nog 5 mobiele nummers meer heb lopen via hun en nog een alles in 1 pakket waar ik op dit moment ook de hoofdprijs voor betaal. Voor dit abonnement bieden ze me € 15.-- korting aan voor 3 maanden en dan ga ik weer de volle mep betalen terwijl als ik geen klant zou zijn ze me een pakket aanbieden van € 35.-- voor de eerste 6 maanden.

 

Gr. Jan

Bedankt voor je snelle reactie 

 


Heb nu 5 GB die ik verdeel met mijn vrouw en zoon maar ben toch zeer snel door mijn data heen omdat ik de gehele dag online radio luister via mijn telefoon.

Dan lijkt mij dat delen dus onverstandig natuurlijk. Dan zijn de abonnementen van je vrouw en zoon gewoon te laag. (!) En jouw abonnement dus ook.

En je hebt nu dus al een Hussel abonnement begrijp ik? Dat kun je gewoon wijzigen naar Hussel met “onbeperkt data, onbeperkt bellen/sms” TIJDENS de looptijd van de eerste 2 jaar. Met Hussel leg je je namelijk alleen vast voor, in jouw situatie, 2 jaar. Maar bij Hussel ben je wel vrij om je abonnement te wijzigen.

Ga je naar de onbeperkt data variant dan heb je 5 GB per dag (en niet per maand). Met gratis aanvullers van 1 GB waarvan je er zoveel als nodig per dag mag gebruiken.
En kun je maximaal 25 GB (per maand) verdelen over je vrouw en zoon! Top, toch! :grinning: .

Sluit ik het bij kpn af dan ga ik voor onbeperkt internet € 37.50 betalen.

Volgens deze pagina is Hussel onbeperkt data momenteel voor € 27,50 te nemen (i.c.m. meerdere KPN abonnementen)

 

Ik wil weg bij kpn omdat ik bij budget mobiel voor € 20,-- onbeperkt internet heb wat werkt op het net van kpn dus ook redelijk tot goed internet.

Heb je ‘t bij Budget dan kan je géén MB’s meer delen. Aangezien je MB's deelt (moet delen begrijp ik) begrijp ik deze keuze, die dus niet kan tot medio 2022, niet.

Sluit ik het bij kpn af dan ga ik voor onbeperkt internet € 37.50 betalen.

Tja, je betaalt bij KPN ook voor extra mogelijkheden; 24/7 klantenservice (ma - zo) en zo meer. En natuurlijk de mogelijkheid tot delen MB’s.

 

een alles in 1 pakket waar ik op dit moment ook de hoofdprijs voor betaal

Gebruik je alles in je pakket? Premium is best wel duur. Vergelijk met wat je nu hebt, of beter gebruikt, eens met een nieuw Hussel Thuis pakket.


Hallo Peter,

Werk je bij KPN ?

Gr, Jan


Nee. Staat ook nergens. Is dat nodig dan als je goed op de hoogte bent.

Voor het antwoord heb je écht geen KPN-er nodig. Daar moet je hier bovendien 6 dagen op wachten.

Die zal ook bevestigen:

Jouw abonnement kan niet overgezet naar het nummer van je vrouw.
Je vrouws nummer kan niet voorzien van jouw abonnement.


@JanOever Welkom op het forum. Ik zie dat @PeterG je vraag al heeft beantwoord. De optie die je noemt is inderdaad niet mogelijk. Wat wellicht een optie zou kunnen zijn is dat je partner en jij ruilen van nummer. Maar daar kan ik natuurlijk niet over beslissen. Mochten er nog andere vragen zijn dan hoor ik het graag!