Skip to main content
Beantwoord

Contactverzoek vanuit buitenland

• August 25, 2025
  • 7 reacties
  • 102 keer bekeken

Ik wil per email of chat contact met iemand van KPN vanuit het buitenland over mijn mobiele abonnementen. Ik heb geen toegang meer tot mijn Nederlandse nummers (woon sinds twee jaar in het buitenland) en sinds de 2 factor authentication kan ik niet meer inloggen op MijnKPN omdat er een code naar een Nederlands nummer wordt gestuurd. 

Ik heb onze mobiele abonnementen 14 juli opgezegd en daar meteen een email over ontvangen dat ze in behandeling zijn. Verder hoor ik daar niks meer over maar blijf wel facturen ontvangen, ook meer dan een maand later (die ik dus niet meer ga betalen). Ik kan de facturen niet inzien omdat ik niet meer in kan loggen in de app. Het schijnt onmogelijk te zijn om contact te krijgen met iemand van KPN die echt kan helpen in plaats van een bot die je in cirkeltjes stuurt. 

Beste antwoord door Joep1965

Dit kan via Facebook of Twitter. X tegenwoordig. Email doet KPN niet aan.

IIk heb onze mobiele abonnementen 14 juli opgezegd en daar meteen een email over ontvangen dat ze in behandeling zijn. Verder hoor ik daar niks meer over maar blijf wel facturen ontvangen, ook meer dan een maand later (die ik dus niet meer ga betalen). 

Wat ik begrijp ik dat u op 14 juli uw abonnement heeft opgezegd. Het opzegtermijn is een maand dus per 14 augustus is het abonnement gestopt. Dat zou betekenen dat u in september de slotnota krijgt. Klopt deze aanname?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

• August 25, 2025

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 25, 2025

Bedankt voor je antwoord. Ik begreep al zoiets, maar ik weiger mijn zakelijke correspondentie via social media te doen. 
Ik heb een (buitenlands) telefoonnummer en een email adres waar ik op bereikbaar ben. :)

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • Antwoord
  • August 25, 2025

IIk heb onze mobiele abonnementen 14 juli opgezegd en daar meteen een email over ontvangen dat ze in behandeling zijn. Verder hoor ik daar niks meer over maar blijf wel facturen ontvangen, ook meer dan een maand later (die ik dus niet meer ga betalen). 

Wat ik begrijp ik dat u op 14 juli uw abonnement heeft opgezegd. Het opzegtermijn is een maand dus per 14 augustus is het abonnement gestopt. Dat zou betekenen dat u in september de slotnota krijgt. Klopt deze aanname?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 27, 2025

Dank voor je antwoord Joep! Het zou inderdaad kunnen dat het zo werkt met de laatste facturen. Mijn probleem is echter dat ik niet meer in kan loggen op MijnKPN om de facturen in te zien en om te kunnen bevestigen dat alles daadwerkelijk opgezegd en afegrond is, doordat de 2 factor authorisatie ingesteld is en daarvoor het kpn nummer gebruikt wordt waar ik geen toegang meer toe heb. 

ook een terugbelverzoek lukt niet omdat alleen nederlandse nummers geaccepteerd worden. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Dank voor je antwoord Joep! Het zou inderdaad kunnen dat het zo werkt met de laatste facturen. Mijn probleem is echter dat ik niet meer in kan loggen op MijnKPN om de facturen in te zien en om te kunnen bevestigen dat alles daadwerkelijk opgezegd en afegrond is, doordat de 2 factor authorisatie ingesteld is en daarvoor het kpn nummer gebruikt wordt waar ik geen toegang meer toe heb. 

ook een terugbelverzoek lukt niet omdat alleen nederlandse nummers geaccepteerd worden. 

Hoi ​@LotteYYC 

Dan rest er echt niets anders op, om zelf even telefonisch contact op te nemen met de klantenservice van KPN, die je vanuit het buitenland (via elke telefoon) kunt bereiken op:

• Vaste telefoon: 0031 - 6 12001200
  • Mobiel telefoon: +31 - 6 12001200

Spreek dan nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken, en na de tweede vraag facturatie.

De medewerker die je dan te spreken krijgt, kan dan de laatste facturen per mail naar je toesturen, zodat je ze kunt inzien.
Vraag daarnaast ook of beide mobiele abonnementen goed zijn opgezegd, en per wanneer deze definitief worden beëindigd of al zijn beëindigd.
Mocht daar eventueel iets niet goed in zijn gegaan, dan kan dat direct voor je geregeld worden.

Openingstijden klantenservice:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur 
  • Zondag gesloten

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 27, 2025

Ik zou het gewoon nog even laten rusten tot de volgende factuur wat vrijwel zeker de slotnota is. Ondertussen ga je gewoon leuke dingen doen in Spanje😉.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@LotteYYC, welkom op de community! Dat klinkt inderdaad erg vervelend, zeker omdat je nu vanuit het buitenland lastig contact kunt leggen. Je geeft aan dat je op 14 juli de abonnementen hebt opgezegd en daar ook direct een e-mail over hebt ontvangen dat dit in behandeling is. Heb je daarna ook een bevestiging van de opzegging gekregen? 

Als je die bevestiging niet hebt ontvangen, dan lijkt het erop dat de opzegging nog niet volledig is afgerond. In dat geval kan je het beste zelf contact opnemen met onze klantenservice. ​@Michel.uit.Arnhem legt hierboven uit hoe je dit kan doen.Â