Skip to main content

Beste medewerker, 

 

Ik heb 21-6 contact gehad met een medewerker van de telefonische klantenservice.

Daar heb ik een kidssim besteld voor mijn zoon. Deze aanvraag is bevestigd voor €9.50. Nu krijg het definitieve contract en wordt €14.50 per maand berekend en moet ik aansluitkosten van €25,00 betalen. Ik ga hiermee niet akkoord. Wat moet ik doen? 

Hi @Babette Tammer!

Een kids sim abonnement kost standaard €14,50 per maand, maar daar zal nog €5,- korting van af gaan als je ook een abonnement voor thuis hebt via KPN of Telfort :slight_smile: Die korting is geen onderdeel van het contract, vandaar dat de ‘normale’ abonnementsprijs daar vermeldt wordt. Als je een abonnement voor thuis hebt, krijg je de korting wel gewoon :slight_smile:

Wat betreft de aansluitkosten, ik merk dat dit als een verrassing kwam? Bij elk nieuw abonnement dat af wordt gesloten, worden deze kosten in rekening gebracht. Is dat tijdens het verkoopgesprek helemaal niet naar voren gekomen? Of heeft de medewerker hier iets anders over gezegd?


Tijdens het gesprek is er helemaal niet gesproken over aansluitkosten. Dit was dus inderdaad een verrassing. 

 

Ik heb thuis geen Telfort of kpn internet aansluiting. Ik heb gebeld omdat het maandtarief afwijkt van wat ik voor mijn andere zoontje betaal.  Ze noemde toen zelf de korting van 5  euro. Wanneer het 14;50 gaat kosten, wil ik afzien van het abonnement, dit scheelt teveel met andere aanbieders voor zo’n klein abonnement.  Ik heb de bevestiging van mijn telefoongesprek als bijlage toegevoegd  

 


Hmm, als er geen abonnement voor thuis aanwezig is, is er ook geen sprake van €5,- Husselkorting en gaat het abonnement inderdaad €14,50 per maand kosten. Ik ben dus bang dat de collega die je gesproken hebt, de situatie niet goed heeft begrepen waardoor er een verkeerd advies is gegeven en het abonnement rooskleuriger aan je is gepresenteerd dan het in werkelijkheid is :slight_frown:

Aan de prijs van het abonnement kan niets gewijzigd worden, de abonnementsprijzen staan helemaal vast. Als je hier geen €14,50 voor over hebt (en de €25,- aan activatiekosten :grimacing: ) is annuleren van de bestelling inderdaad de beste optie! Dit kan ik zelf niet voor je doen, je kunt hiervoor bellen met 0800 - 0402 en dan inspreken dat je wilt annuleren.

Excuus voor deze gang van zaken, dit verdient niet echt de schoonheidsprijs.


Is het gelukt om te annuleren @Babette Tammer?


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!


@Maja_,

Het kostenoverzicht voor die bestelling slaat helemaal nergens op.

De prijs zou mijns inziens €7,50  per maand moeten zijn, de €14,50 (excl. korting) en €12,50 (incl. korting) zijn verwisseld en daardoor is de optelsom dus ook fout.

De kosten voor het abonnement zouden moeten zijn €14,50 - €2,00 = €12,50 en daar bovenop komt, indien van toepassing, dus de €5,00 Hussel Mobiel korting wat het totaal op €7,50 brengt.

 


Klopt, dit was mij ook al opgevallen. Deze €2,- korting komt mij niet bekend voor als een korting de we op dit moment kunnen geven en is daarnaast ook niet terug te vinden in de daadwerkelijke bestelling. Waarom deze kortingsregel wél op dit overzicht staat is mij dan ook echt een raadsel, zeker gezien hij ook niet daadwerkelijk van de maandelijkse abonnementsprijs af wordt gehaald.