Skip to main content

Onlangs heb ik een Mobiel Onbeperkt Bellen abonnement afgesloten. Omdat ik KPN Bellen en Internet heb (voorheen Telfort), werd mij door een medewerker telefonisch de prijs van €13,50 doorgegeven. Daar ben ik mee akkoord gegaan. Maar helaas..., op het uiteindelijk ontvangen contract staat opeens een bedrag van €16,00 vermeld.

Toelichting van de medewerker was dat de Husselkorting met de 1e factuur verrekend zal worden. Verder stond er op het contract dat er nog naar gekeken wordt of er aanspraak op gemaakt kan worden. Telefonisch is mij echter al verteld dat ik er recht op zou hebben. In het slechtste geval zal ik voor een jaar de €16,00 moeten gaan betalen. 

Graag hoor ik of KPN mij (en anderen) hierin tegemoet wil komen. Bijvoorbeeld door een contract toe te sturen met de mondeling overeengekomen afspraken. Alternatief zou zijn, een clausule wat de klant gerechtigd het contract te mogen ontbinden (ook na 14 dagen) als de prijs onbedoeld hoger wordt dan is afgesproken. 

Welkom bij ons op het forum @San2020. Op het contract wordt Husselkorting inderdaad niet genoemd, dat is een extra naast het abonnement wat alleen mogelijk is als er meerdere abonnementen actief zijn. Op jouw forumprofiel staan nog geen gegevens, daardoor kan ik de situatie nog niet voor je bekijken. Zou je dat zo volledig mogelijk kunnen invullen en hieronder een seintje geven? Dan weet ik dat ik met je mee kan kijken :slight_smile:


Hallo Jasper, bedankt voor je reactie. Zoals ik aangaf, beschik ik over een KPN telefoonabonnement (vast bellen via de normale lijn) en een (Telfort) internetabonnement. Dit is de informatie op welke basis de KPN-medewerker het Onbeperkt Mobielbellen-abonnement kon afsluiten.

Waar mijn vraag over gaat is dat een contract m.i. een juridisch document is, ofwel het enige rechtsgeldige bewijs wat een klant ontvangt van de afspraken die er gemaakt zijn.

Als een verkoper in mijn gegevens ziet dat ik het kan afsluiten voor €13,50, dan hoort dit toch in mijn contract te komen staan? Anders teken ik voor iets wat mondeling niet is besproken en akkoord bevonden. Hoor het graag. Alvast vriendelijk dank.


Het contract wat je krijgt gaat alleen over het abonnement wat je hebt afgesloten, niet over andere abonnementen. De Husselvoordelen zijn zoals gezegd een extra naast het abonnement, daarom staat dat er niet op. Ik kan de situatie voor je bekijken, als je je profiel invult.