Skip to main content
Vraag

Contractovername nooit afgerond, ondanks bevestiging

• July 14, 2026
  • 7 reacties
  • 56 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb in februari een contractovername gedaan voor twee mobiele abonnementen. Op 14 februari kreeg ik een mail dat de contractovername ontvangen is en dat ze er mee aan de slag gingen. Enige tijd later zag ik dat de abonnementen nog steeds op naam van mijn ex stonden, maar het rekeningnummer waar de abonnementen mee betaald worden wel veranderd was in het mijne. Ik heb toen gebeld en het zou gewijzigd worden. Daarna nog een keer gebeld en wederom gezegd dat het gewijzigd zou worden.

Vandaag weer de klantenservice gebeld en zij zeggen nu dat er te lange tijd overheen is gegaan en ik weer een nieuwe contractovername moet doen. Dit vind ik heel raar, want het rekeningnummer wat ik doorgegeven had via de contract overname formulieren is wel aangepast, alleen de naam van mijn ex partner en zijn emailadres staat er wel op.

Zij zeggen niets te kunnen doen en dat we de hele procedure weer overnieuw moeten doen, maar dat is geen optie, omdat de verstandhouding tussen mij en mijn ex niet goed is. Andere optie zou zijn om de abonnementen op te zeggen (maar dat kan volgens mij ook niet omdat de abonnementen nog op naam van mijn ex staan) en dan zouden mijn dochter en ik hele nieuwe nummers krijgen. Ik wil graag dat dit opgelost wordt. Ik heb een bevestiging via de mail dat de formulieren zijn aangekomen, dus moeten toch echt wel te vinden zijn.

7 reacties

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Debby1965 en welkom bij de community! 😊

Wat vervelend om te lezen dat dit zo is gelopen. Ik kan me goed voorstellen dat het extra ingewikkeld is om de contractovername opnieuw te moeten indienen.

Ik raad je aan om nogmaals een belafspraak te maken met de klantenservice en daarbij duidelijk aan te geven dat er destijds al een contractovername is aangevraagd, dat je hiervan een bevestiging per e-mail hebt ontvangen en dat er mogelijk iets is misgegaan bij de verwerking. Vraag daarbij of dit opnieuw onderzocht kan worden.

Ondertussen kijk ik hier via de community ook graag met je mee. Zou je daarvoor je profiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer en geboortedatum? Laat hier even weten zodra je dat hebt gedaan, dan ga ik voor je kijken.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 16, 2026

Ik heb de gegevens opgeslagen. Toen ik belde met de klantenservice heb ik overigens aangegeven dat ik een bevestiging via de email heb gekregen van de contractovername. De medewerker zei dat dat niets uitmaakte en het hele proces overnieuw gedaan moest worden. Ik vroeg ook of hier naar gekeken kon worden, maar dat kon volgens hem niet. ER werd me overigens ook een hele vreemde tip te geven. Door het storneren van de facturen zou volgens de medewerker mijn ex hier problemen mee krijgen en zou hij daarna wel willen meewerken om de contractovername in te dienen.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • July 16, 2026

Heeft je ex met de eerste poging wel meegewerkt? Een contractovername kan alleen als beide partijen daarmee akkoord zijn. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 16, 2026

Ja, die heeft toen gewoon meegewerkt. Hij heeft de formulieren ingediend bij kpn en ik heb een email van kpn gehad dat de contractovername goed was ontvangen en dat ze er mee aan de slag gingen.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Debby1965, allereerst: wat een vreemde tip om te krijgen. Dat lijkt mij niet de bedoeling en ik kan me goed voorstellen dat je daar niets mee kunt.

Ik was benieuwd of het inmiddels toch gelukt is om via een belafspraak opnieuw contact op te nemen met de klantenservice. Zo ja, wat is daar uiteindelijk uitgekomen?

Ik heb ondertussen ook even met je meegekeken. Helaas lijkt het erop dat, als de oorspronkelijke contractovername niet meer hersteld kan worden, dit opnieuw samen met je ex-partner geregeld moet worden. Ik begrijp heel goed dat dit in jouw situatie geen fijne of makkelijke optie is.

Laat vooral even weten of je al opnieuw hebt kunnen bellen. Dan kijken we graag met je mee of er nog mogelijkheden zijn.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 20, 2026

Ik begrijp niet zo goed waarom ik dan weer zou moeten bellen, als je zelf nu al zegt dat de oorspronkelijke contractovername niet meer hersteld kan worden. Ik vind het vreemd dat ik via de mail een bevestiging heb gehad dat de contract overname goed is aangekomen en dat jullie er mee aan de slag gaan. De contractovername moet via de mail bij jullie zijn binnen gekomen en dus terug te vinden zijn lijkt me. Het is dus ook al (gedeeltelijk) verwerkt, want het nieuwe rekeningnummer (van mij) is ook veranderd door jullie. Het wordt nu maandelijks van mijn rekening afgeschreven en niet van mijn ex partner.

Dit is toch echt een fout die door jullie gemaakt is en hersteld dient te worden. Waarom kan dit niet door jullie opgelost worden? Het probleem is nu toch bekend. Ik heb er geen zin in om weer een medewerker aan de lijn te krijgen die ook niets voor mij kan/wil doen.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Debby1965, ik begrijp heel goed dat dit frustrerend is.

De reden dat ik je toch vraag om nogmaals te bellen, is omdat de betreffende afdeling meer mogelijkheden heeft dan ik als moderator via de community. Zij kunnen ook meer gegevens en de historie van de aanvraag inzien dan ik kan. Daarom wil ik voor de zekerheid toch adviseren om daar nog één keer contact mee op te nemen en daarbij duidelijk te verwijzen naar de bevestigingsmail die je op 14 februari hebt ontvangen.

Ik had je graag een andere oplossing geboden, maar helaas zijn mijn mogelijkheden vanuit de community hierin beperkt. Hopelijk kan de betreffende afdeling alsnog onderzoeken wat er destijds is misgegaan en of daar nog een passende oplossing voor gevonden kan worden.