Skip to main content
Vraag

Contractovername nooit afgerond, ondanks bevestiging

• July 14, 2026
  • 0 reacties
  • 6 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb in februari een contractovername gedaan voor twee mobiele abonnementen. Op 14 februari kreeg ik een mail dat de contractovername ontvangen is en dat ze er mee aan de slag gingen. Enige tijd later zag ik dat de abonnementen nog steeds op naam van mijn ex stonden, maar het rekeningnummer waar de abonnementen mee betaald worden wel veranderd was in het mijne. Ik heb toen gebeld en het zou gewijzigd worden. Daarna nog een keer gebeld en wederom gezegd dat het gewijzigd zou worden.

Vandaag weer de klantenservice gebeld en zij zeggen nu dat er te lange tijd overheen is gegaan en ik weer een nieuwe contractovername moet doen. Dit vind ik heel raar, want het rekeningnummer wat ik doorgegeven had via de contract overname formulieren is wel aangepast, alleen de naam van mijn ex partner en zijn emailadres staat er wel op.

Zij zeggen niets te kunnen doen en dat we de hele procedure weer overnieuw moeten doen, maar dat is geen optie, omdat de verstandhouding tussen mij en mijn ex niet goed is. Andere optie zou zijn om de abonnementen op te zeggen (maar dat kan volgens mij ook niet omdat de abonnementen nog op naam van mijn ex staan) en dan zouden mijn dochter en ik hele nieuwe nummers krijgen. Ik wil graag dat dit opgelost wordt. Ik heb een bevestiging via de mail dat de formulieren zijn aangekomen, dus moeten toch echt wel te vinden zijn.