Skip to main content
Beantwoord

Contractsovername mobiel abonnement met Belgisch ID-bewijs

  • January 8, 2020
  • 4 reacties
  • 85 keer bekeken

Sofie87
Nieuwkomer

Ik woon 2 jaar in Nederland en heb mobiel abonnement die op mijn Nederlandse partner zijn naam staat. Nu zou ik graag abonnement verlengen en op mijn eigen naam laten zetten. Dit was niet mogelijk met Belgische ID. Nu heb ik een brp aangevraagd bij de gemeente waar ik al 2 jaar woon dit zou volgens klantenservice van kpn voldoende zijn en zou dit geen probleem meer mogen zijn ???

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Beste antwoord door Bart_

Ha @Sofie87 Ik vermoed dat dit inderdaad zal gaan lukken. Met een niet-Nederlands ID-bewijs is het inderdaad zaak om over een BRP te beschikken en die heb je nu. Volgens mij kun je het snel regelen als je samen met je partner, jullie beide ID's (en jouw BRP) en het huidige contract naar een winkel in de buurt gaat. Laat je weten of het gelukt is? 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Bart_
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • Antwoord
  • January 10, 2020

Ha @Sofie87 Ik vermoed dat dit inderdaad zal gaan lukken. Met een niet-Nederlands ID-bewijs is het inderdaad zaak om over een BRP te beschikken en die heb je nu. Volgens mij kun je het snel regelen als je samen met je partner, jullie beide ID's (en jouw BRP) en het huidige contract naar een winkel in de buurt gaat. Laat je weten of het gelukt is? 


Sofie87
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 15, 2020

Het is helaas niet gelukt ! 


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 15, 2020

Hoi, niet-Nederlanders kunnen een abonnement alleen (over)nemen met een paspoort. Zie deze (Engelstalige) reactie van KPN moderator Erik. Je hebt dus je Belgische paspoort nodig (+ BRP). Dan zal het probleemloos lukken.


Sofie87
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 15, 2020

Hoi Peter,

 

ja dit klopt maar ga geen 65 euro aan paspoort (reis) geven omwille van een mobiel abonnement.