Skip to main content
Vraag

Contractvrij maar toch een afkoopsom bij stoppen abonnement

• May 6, 2026
  • 4 reacties
  • 54 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Op 1 mei mail van KPN gekregen over het ongevraagd toevoegen van Extra Veilig Mobiel. In de mail wordt aangegeven:

Wil je door deze wijzigingen opzeggen of iets aanpassen aan je abonnement(en)? Dan kan dit op de gebruikelijke manieren en zonder kosten.

Ik ben per vandaag op zo’n gebruikelijke manier overgestapt naar een andere aanbieder, maar de overstap blijkt helemaal niet kostenloos: KPN berekent 80 euro als ‘afkoopsom bij stoppen abonnement’. Van een toestelkredit is geen sprake en ik ben onaangenaam verrast door deze werkwijze.

4 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@S.V.D., welkom op onze community, had je al wel bericht gehad dat dit specifieke nummer contractvrij was? Dit gebeurt namelijk niet tegelijk voor alle nummers. Als dat niet het geval was kun je het beste de overstap nog even annuleren en opnieuw aanvragen als dit nummer daadwerkelijk contractvrij is.

Als er iets anders speelt kun je t beste toch even met ons bellen, je kunt daarvoor online een belafspraak voor maken.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • May 6, 2026

Het gaat zonder enige twijfel om dit specifieke nummer (...654) dat volgens de e-mail van KPN vanaf 1 mei contractvrij zou zijn. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Dan kun je t beste toch even met ons bellen, je kunt daarvoor online een belafspraak voor maken

• May 6, 2026

Laat even weten hoe het is afgelopen. Ik sta namelijk op het punt hetzelfde te doen (vóór de vermelde 9 juni).