Skip to main content
Vraag

Dagbundel van 2 GB opwaarderen werkt niet

• March 31, 2025
  • 20 reacties
  • 137 keer bekeken

Ik wacht nu al bijna 3 weken op een oplossing.

Heb al meerdere keren lang gebeld en het probleem is nog steeds niet opgelost.

Dit probleem heb ik in 2022 ook al gehad toen ik een nieuw abbonnement bij KPN afsloot en duurde ook lang voor het opgelost werd.

Sinds ik mijn mobiel abbonnement heb verhoogd van 300mb naar 600mb lukt het niet om de dagbundel van 20gb met 2 gb op te waarderen. Per sms geeft hij een foutmelding en via de app doet hij het ook niet.

Graag snel een oplossing voor dit probleem!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

20 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@kpn20222 

Dat is inderdaad vervelend, dat je jouw dagbundel niet kunt verhogen.
Is er een ticket aangemaakt voor de technisch dienst of back office? 

Want in dit soort situatie zal er een ticket aangemaakt moeten worden voor de technische dient of back office om het probleem op te lossen voor jouw.

Is er geen ticket aangemaakt, bel dan opnieuw met de klantenservice van KPN via 0800-0402 of 1200 vanaf je KPN mobiele aansluiting, en laat dan een ticket aanmaken.

Is er al wel een ticket aangemaakt voor dit probleem, dan zou je echt even moeten wachten totdat je terugkoppeling krijgt, in de meeste gevallen (afhankelijk van de drukte) binnen enkele weken, al gaat het soms ook sneller.
En is mede afhankelijk van hoe diep dit probleem zich bevind, en welke stappen daarvoor genomen moeten worden.

Bedankt voor je reactie.

Ik weet niet of er een ticket aangemaakt is maar er is wel een mail gestuurd naar een bepaalde afdeling.

Ik vind het allemaal erg lang duren. Als je belt moet je steeds je verhaal opnieuw uitleggen en vragen beantwoorden over het probleem terwijl het probleem allang doorgezet is. Zo ben je algauw 20 minuten of meer bezig per telefoongesprek wat erg frusterend is. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Bedankt voor je reactie.

Ik weet niet of er een ticket aangemaakt is maar er is wel een mail gestuurd naar een bepaalde afdeling.

Ik vind het allemaal erg lang duren. Als je belt moet je steeds je verhaal opnieuw uitleggen en vragen beantwoorden over het probleem terwijl het probleem allang doorgezet is. Zo ben je algauw 20 minuten of meer bezig per telefoongesprek wat erg frusterend is. 

Hoi ​@kpn20222 

Als er een e-mail gestuurd is naar een andere afdeling, kun je dat zien als een ticket, met het verzoek om dit te onderzoeken en te herstellen.

Aangezien het bij jouw wel erg leuk duurt, adviseer ik je toch om even in contact te treden met de telefonische klantenservice, om navraag te doen naar de status.
Ook kan de medewerker zien, of die afdeling al geprobeerd heeft jouw te bellen.

Ik snap dat het frustrerend is, zeker als het gesprek wat langer duurt, maar het is wel de enige weg om erachter te komen wat nu de actuele status is omtrent de ticket (e-mail).

Je kunt zelf bellen naar 0800-0402 of 1200 vanaf je KPN mobiele aansluiting.

Maar je kunt ook een terugbel afspraak inplannen, zodat je teruggebeld wordt op een tijdstip dat jouw het beste uitkomt, klik hiervoor op de volgende link: Terugbel afspraak inplannen
Scrol naar beneden op de pagina.

Hoop oprecht dat het probleem snel voor je is opgelost.

Fijn dat jij wel reageert op dit topic, jammer dat KPN helemaal niet reageert.

Inmiddels is de maand alweer voorbij en kan ik nog steeds niet opwaarderen. Zal morgen maar weer gaan bellen..

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@kpn20222 

Op de community van KPN zijn er moderatoren van KPN actief, en die behandelen de binnenkomende topics op volgorde van binnenkomst, waardoor het met gemak enkele dagen kan duren voordat jouw topic onder hun aandacht komt.

Vandaar dat het ook goed en verstandig is, dat je morgen zelf even contact opneemt met de klantenservice van KPN.
Hoor graag wat daaruit naar voren is gekomen.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 8, 2025

Goedemiddag ​@Gebruiker8008 , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community!

Heb je hier nog contact over gehad en zo ja, wat is daar precies uitgekomen? Als er een ticket is aangemaakt, betekent dit dat de juiste mensen zich over jouw probleem ontfermen . Hopelijk zit er inmiddels een beetje schot in de zaak 🙏🏻

Eindelijk een (privé) bericht van KPN ontvangen, weer geen antwoord!

Het was een bericht van een moderator dat deze mijn naam aangepast heeft omdat die verwarrend is: kpn2022.

Deze nickname heb ik al jaren dus dat vind ik vreemd. Ook heeft deze moderator mijn naam direct veranderd in mijn echte naam zonder overleg, echt belachelijk aangezien ik anoniem wil blijven vandaar ook mijn nickname!

Diegene heeft nu mijn naam weer veranderd op mijn verzoek maar ik vind dit niet netjes!

Ben inmiddels ook weer 2 telefoontjes verder.

Er was een interne mail uitgezet, het antwoord was dat ik suspended was?? maar nu niet meer dus het zou nu moeten werken maar helaas dus niet.

Ik heb gevraagd of er een ticket aangemaakt was maar dit kan de helpdesk van KPN mobiel niet meer aanmaken sinds kort.

De KPN medewerkster heeft nog geprobeerd een ticket aan te maken maar het ging ook echt niet.

Nu krijg ik een nieuwe simkaart toegestuurd in de hoop dat dat werkt maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 9, 2025

Goedemorgen ​@Gebruiker8008 en bedankt voor je terugkoppeling.

Dat je het niet netjes vindt dat je naam ineens is gewijzigd, begrijp ik. Hopelijk begrijp jij vanuit ons dat we huisregels hanteren en deze  ook na proberen te leven. Vandaar dat er in zo'n geval een PB wordt gestuurd met daarin uitleg.. Ik zie dat er inderdaad een nieuwe simkaart is verstuurd en ik hoop oprecht dat het probleem hiermee wordt verholpen. Snap ook dat je hier wat sceptisch over bent maar ik ben toch benieuwd of dit inderdaad de oplossing is. Zo niet, gaan we uiteraard verder werken aan een oplossing voor dit vreemde probleem! 

Ik begrijp dat jullie de huisregels naleven (wel wat laat in dit geval).

Wat ik niet vind kunnen is dat als iemand anoniem wil blijven en dus een nickname heeft, deze veranderd wordt in je echte naam.

Dit had gelijk veranderd kunnen worden in bijvoorbeeld gebruiker12362, zo blijft iemand anoniem.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 9, 2025

Dat ben ik met je eens ​@Gebruiker8008 al weet ik ook zeker dat mijn collega dit met de beste intenties heeft gedaan. Je feedback nemen we uiteraard mee!

Fijn dat de feeback meegenomen wordt.

Inmiddels de simkaart geactiveerd en opnieuw dezelfde foutmelding helaas!

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 10, 2025

Goedemorgen ​@Gebruiker8008, jammer dat die nieuwe simkaart het probleem niet heeft opgelost. Je gaf zelf al aan dat je weinig hoop had dat dit de oplossing was. Daarom heb ik net een ticket aangemaakt voor onze Technische Dienst en zij zullen dit verder op gaan pakken!

• Auteur
  • Helper
  • April 10, 2025

Dat is fijn, bedankt!

Hopelijk komt het nu tot een oplossing.

• Auteur
  • Helper
  • April 28, 2025

Nog steeds geen oplossing!

Ben nooit gebeld door KPN, heb zelf weer gebeld heb weer tig medewerkers gesproken en steeds opnieuw het probleem moeten uitleggen.

Het ticket is aangepast want die was niet juist volgens haar.

Vandaag ben ik gebeld maar ik was niet bereikbaar, heb net zelf weer terug gebeld maar dan staat er weer niks in het systeem hierover.

Er is nu net weer een ticket aangemaakt?!

Dit schiet echt niet op zo echt waardeloos KPN!

• Auteur
  • Helper
  • April 28, 2025

Ben net eindelijk gebeld door KPN, het wordt nu uitgezocht hopelijk komt het tot een oplossing.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 29, 2025

Goedemorgen ​@Gebruiker8008 , fijn dat je inmiddels bent gebeld en dat het wordt uitgezocht, uiteraard hoop ik dat er zo snel mogelijk een oplossing wordt gevonden 🙏🏻 Deel je de afloop ook hier met ons nog even?

• Auteur
  • Helper
  • April 29, 2025

Eindelijk is het opgelost na 1,5 maand bellen met KPN.

Gisteren de technische dienst gesproken en deze heeft het gelijk opgelost!

Het bleek een vastgelopen order te zijn.

Wat ik niet begrijp is dat de ene medewerker wel zegt een ticket aan te kunnen maken en de andere niet? 

Na het aanmaken van de ticket is het balletje eindelijk gaan rollen echter heb ik hiervoor vaak moeten bellen met de klantenservice zonder enige actie en/of resultaat terwijl het schijnbaar snel op te lossen was (binnen een uur na bellen met de technische dienst) dit had de klantenservice toch ook kunnen inzien?

Al met al gelukkig opgelost!

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 30, 2025

Fijn dat jet eindelijk is opgelost ​@Gebruiker8008 en fijn dat je dit hier ook nog even met ons hebt willen delen :)

In principe zouden alle medewerkers die je bij de Helpdesk te spreken krijgt, de mogelijkheid hebben om een ticket aan te maken. Maar ik begrijp je vraag hoor want het klinkt inderdaad alsof dit meer voeten in aarde heeft gehad dan nodig. Voor wat het waard is, wil je daar namens KPN wel oprechte excuses voor aanbieden!

• Auteur
  • Helper
  • April 30, 2025

Bedankt voor je reactie en hulp.

Hopelijk wordt mijn feedback meegenomen voor de volgende klanten van KPN.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 30, 2025

Bedankt voor je reactie en hulp.

Hopelijk wordt mijn feedback meegenomen voor de volgende klanten van KPN.

Graag gedaan ​@Gebruiker8008 en deze feedback nemen we zeker mee!