Skip to main content

Hoe vervelend is het dat je dag limiet op 10 gb staat bij een unlimited abonnement, ik gebruik mijn telefoon als hotspot op een plek waar geen vast internet is in ons chalet. Die 10 gb is er zo doorheen Een avond tv kijken red ik niet. Werken gaat ook hard (ik ben fotograaf) Dus moet ik elke keer 2 gb erbij kopen (gratis dat wel). Maar super irritant. Eigenlijk word je gedwongen om dus digitennen te nemen weer 18 euro in de maand. Ik overweeg dan ook om over te stappen naar bv Odido deze hebben ook een dag limiet maar deze staat op 20 gb. Iets minder irritant. En nog vervelender zijn de reclames waar je nooit iemand over dag limieten hoor.

Kpn heeft nieuwe abonnementsvormen met een hoger daglimiet.  Hier kan je er meer over vinden. 


Als je al internet èn tv hebt van KPN kost een Digitenne-abo slechts €5 per maand @dvankolck .

Mobiel internet is niet bedoeld ter vervanging van internet ‘thuis ‘maar om ‘onderweg’ mobiele data te kunnen gebruiken.

 


Beste N.N. Reclame verteld anders, onbezorgd films en series kijken, video bellen, werken waar je maar wilt. Dit zijn zoal een paar kreten van de internet boeren.


beste Joep 1965, ik heb KPN een mail gestuurd bedankt voor de tip.

 


beste Joep 1965, ik heb KPN een mail gestuurd bedankt voor de tip.

 

Daar krijg je geen reactie op @dvankolck , want KPN kun je niet mailen.

 


Beste N.N. Reclame verteld anders, onbezorgd films en series kijken, video bellen, werken waar je maar wilt. Dit zijn zoal een paar kreten van de internet boeren.

Ja... op de mobiel. Dat gebruikt doorgaan iets minder data. Als u die mobiel gaat gebruiken als hotspot, eventueel zelfs voor meerdere apparaten, dan gebruikt u veel meer data.

Een mobiel abonnement is geen volwaardig alternatief voor een vaste aansluiting. Ook niet op plekken waar geen vaste aansluiting beschikbaar is. Dat gaat het in de toekomst waarschijnlijk nooit worden ook.


N.N. Nee, dat klopt, daar ben ik nu ook achter… ik ga morgen maar even bellen. 


U moet wel contract-vrij zijn om over te mogen stappen op dat nieuwe abonnement met hoger daglimit. Bent u niet contract-vrij, dan gaat het echt niet gebeuren. Daar hoeft u niet over te mailen of bellen. Dat is zinloos. 

Bent u wel contract-vrij, dan kunt u gewoon verlengen. Dat kan gewoon via MijnKPN.


Nick 83 Het hoeft ook geen volwaardig alternatief te zijn, maar een avondje voetbal kijken of F1 en een beetje werken als je unlimited hebt, moet toch kunnen. Lijkt mij.  En dat lukt ook wel, alleen is na 2 uurtjes de 10 GB wel op en dan moet je opwaarderen. En dat is irritant omdat dat meer met 2 GB gaat. Dus de oplossing van Joep 1965 zal prima zijn. 20 GB daglimiet kom je wel verder mee, het zal gemiddeld 30 tot 50 keer per jaar zijn.  Verlengen bij KPN ga ik waarschijnlijk niet doen in sept loopt mijn contract af


bedankt allemaal voor jullie input.

 


Bij eigenlijk elke provider heb je een dag limiet, er is er geen een die echt onbeperkt heeft per dag op max snelheid.


Nick 83 Het hoeft ook geen volwaardig alternatief te zijn, maar een avondje voetbal kijken of F1 en een beetje werken als je unlimited hebt, moet toch kunnen. 

Nee. Daar heeft u gewoon een vaste aansluiting voor nodig. Als iedereen dit zou doen met een mobiele hotspot zou het mobiele netwerk dat niet eens aankunnen. Dat heeft daarvoor niet voldoende capaciteit. 


Reageer