Skip to main content

Beste KPN, Ik heb een klacht over hoe ik ben behandeld met de extra data aankoop door mijn dochter met het telefoonnummer 06 12 .. .. .. ..  .Mijn dochter heeft een onbeperkt bellen en onbeperkt sms  plus 2 GB en kan voortdurend op WIFI. Goed geregeld was mijn idee . Sinds januari ben ik van kpn compleet naar de nieuwe service van KPN overgegaan. Wat schets mijn verbazing in januari 40 euro plus op de rekening? En in februari 232 euro extra rekening voor het aankopen van data. Op 9 maart contact gehad met de KPN medewerker en aangegeven dat dit ongepast is en gelukkig kunnen we dit betalen. Maar als je een data van 2 GB hebt en eroverheen gaat ondanks dat er overal wifi is dan is het vreemd dat je niet door de KPN geblokt wordt bij deze aankopen van 7,99 per sms voor 1 GB. Ok verlies genomen - kleine letters niet gelezen - actie ondernomen: KPN gebeld: een medewerkende medewerker gesproken we zorgen dat dit niet niet meer kan de uitgaande SMS wordt geblokkeerd en daardoor kan de data niet meer worden bijgekocht. Tsja verlies nemen en gelukkig is deze nachtmerrie afgenomen, verstandig gesprek gehad met mijn dochter die gaat dit niet meer doen. Wat schets mijn verbazing de maand maart krijgen we een rekening van 535 euro = 65 keer sms verstuurd voor extra data  7,99 euro !!!!!! WTF dat was toch afgesloten en kon niet meer gebeuren maar toch wel gebeurd - wat is KPN voor een bedrijf - als je belt dan geven ze aan er is een fout door de medewerker gemaakt en uw kunt een klacht indienen ???? en dan: ik ben bereid tot 9 maart deze extra data te betalen maar daarna niet meer.

 

Ik hoop op een spoedig antwoord

 

EJ de Boer - jullie hebben mijn inlog gegevens

Hoi @ej d eboer, welkom hier. 

Ik kan mij goed voorstellen dat je baalt. Het zijn beste rekeningen en deze zouden niet meer voor moeten komen begrijp ik. Dat was je de laatste keer gezegd. Maar toch begrijp ik dat jouw dochter nog bij kon kopen. Ik heb zo nog geen gegevens van je. Zou je die aan jouw Forumprofiel willen toevoegen. Ik hoor graag van je als je dat gedaan hebt. Dan kijk ik mee naar de aansluiting. En dan kan ik ook bepalen welke stappen ik kan nemen. 


Ik heb geen reactie meer van je ontvangen. Ik ga er vanuit dat het allemaal duidelijk is. Zo niet, dan hoor ik graag weer van je. 


Vandaag KPN gesproken en de kosten na 9 maart hoeven we niet te betalen. Gelukkig maar. Het blijft gek dat een kind zo makkelijk extra dat kan bijkopen zonder dat er controle op is ….


Dat is fijn, daar ben ik blij om. En ja, zolang het geen kidssim is, kun je ook gewoon bijkopen. De verantwoordelijkheid ligt bij de contractant. Onder de 18 jaar kan je ook helemaal geen contract afsluiten. Ik vind het dan niet raar dat daar geen contole op is. Die controle heb je zelf. Je kunt alles in Mijn KPN inzien. 


De verantwoordelijkheid ligt bij de contractant.

Precies en de contractant heeft die verantwoordelijkheid dan ook heel serieus genomen door met KPN overeen te komen dat uitgaande sms geblokkeerd zou worden.

Ok verlies genomen - kleine letters niet gelezen - actie ondernomen: KPN gebeld: een medewerkende medewerker gesproken we zorgen dat dit niet niet meer kan de uitgaande SMS wordt geblokkeerd en daardoor kan de data niet meer worden bijgekocht.

Jammer alleen dat er dan ook geen smsje meer gestuurd kan worden om door te geven dat dochterlief nu op de fiets stapt om naar huis te komen. :confounded:

Ik ben van mening dat het blokkeren van SMS niet nodig zou moeten zijn maar dat hier een extra autorisatie door de contractant op zijn plaats zou zijn waarmee de aankoop geaccordeerd wordt.

 

Overigens vraag ik me af of dochter nu echt geen SMS meer kan versturen voor het aanschaffen van extra data.


Ik heb vaak mijn kpn bekeken afgelopen weken en hetgeen er staat is niet real time - up to date.

Ik kan niet zien wat er op een dag gebeurd alleen achteraf is de aankoop van data bundel te zien en dan is het niet eens zichtbaar welke dag dat is gebeurd. Zie hieronder.

Je kunt dus eigenlijk niet iets terug zien. Pas op de rekening de maand erop zie je wat er per dag is aangekocht.

Mijn dochter kan niet in mijnkpn en kan op die manier geen data aankopen.

En helaas kan niet niet tot haar doordringen dat ze de data niet bij moet kopen, ze heeft nu een een nieuw telefoonnummer met kids sim en kan geen data meer bijkopen.

Met vriendleijke groet

EJ de Boer

 

 

 

 

 


Dat is nogal wat inderdaad. Niet fijn dat ze dat doet. Zeker als dat meerdere keren per dag gebeurd. Nu heeft ze gelukkig een KidsSim. Dan kan het zeker niet meer voorkomen.