Skip to main content

Ik heb een telefoon en abonnement van KPN via mijn werk (ik betaal het abonnement dus niet zelf). Maar die werkt niet buiten de EU (mijn baas betaalt daar niet voor). Dus ik wil een databundel (VSCAN 10 AAN) voor mijzelf aanzetten maar ik krijg telkens een sms (van 1200) met ‘Opdracht niet herkend’. Kan ik dat niet aanzetten voor een abonnement die mijn werkgever betaald?? En als dit zo is wat raadt u dan aan zodat ik alsnog data heb in de VS?

Hoi @SJDriessen  - SJ.

Het kan zijn dat uw werkgever internationale nummers heeft geblokkeerd. 

https://www.kpn.com/zakelijk/service/telefonie/nummerblokkering.htm 

Ik zou u een lokale simkaart adviseren om data te kunnen gebruiken en natuurlijk WiFi. 


Nee d’r is niets geblokkeerd. Als ik mijn data roaming aanzet kan ik ‘gewoon’ bellen/internetten maar dat is op kosten van mijn werkgever (en daar zit een limiet op). Dat wil ik dus niet.


Welkom op de community @SJDriessen, als jouw mobiele abonnement wordt betaald door jouw werkgever zal een bundel die je aanzet ook door hen betaald worden. Die komt op de factuur te staan. Je kunt niet zelf een bundel aanzetten en anders betalen, het gaat allemaal via het abonnement. Het kan zijn dat je werkgever daar dingen voor heeft ingesteld, dat kan je het beste bij hen checken.

Friesian geeft al andere opties om data te gebruiken in Amerika, die zou je ook kunnen overwegen:

Ik zou u een lokale simkaart adviseren om data te kunnen gebruiken en natuurlijk WiFi. 

 


Reageer