Skip to main content
Beantwoord

Data gekocht voor in Turkije maar lijkt niet actief

• April 22, 2025
  • 3 reacties
  • 24 keer bekeken

Hallo,

Zojuist aangekomen in Turkije en neteen 10gb gekocht via de sms Turkije 10 aan. Bevestiging gekregen dat het verwerkt was en ik de databundel kon gebruiken.

Na 10-15 whatsapp berichten en1 blik op Google maps kreeg ik een melding dat ik 80% van de maximale €60,50 heb verbruikt…

Hoe kan dit?

Hoor het graag!

Groet,

Harko

Beste antwoord door ikheetjeff

Hoi ​@Lambarts, welkom op de KPN Community! Begrijp ik goed dat je de SMS in Turkije hebt verstuurd? Je hebt dan dus vóór die SMS al contact gemaakt met het mobiele netwerk in Turkije. Het kan zijn dat je telefoon dingen ging synchroniseren. Het kan maar een paar MB zijn, maar dat merk je dan wel meteen..

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • April 22, 2025

Hoi ​@Lambarts, welkom op de KPN Community! Begrijp ik goed dat je de SMS in Turkije hebt verstuurd? Je hebt dan dus vóór die SMS al contact gemaakt met het mobiele netwerk in Turkije. Het kan zijn dat je telefoon dingen ging synchroniseren. Het kan maar een paar MB zijn, maar dat merk je dan wel meteen..

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 22, 2025

Dank voor je reactie.

Express roaming uit laten staan en pas aangezet toen ik dat bericht kreeg.

Het lijkt er wel op dat het niet geactiveerd was echter de sms van KPN zei anders. Fout van KPN lijkt me, moet ik thuis weer zien recht te breien...

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 22, 2025

Ik denk dat de klantenservice je vast wel meer kan vertellen waar die kosten vandaan komen. Ze kunnen volgens mij zien op welk tijdstip die MBs zijn verbruikt die in rekening zijn gebracht. Als dat tijdstip vóór het tijdstip van de SMS zit, lijkt dat de reden te zijn.

Lijkt me geen lekker begin van je reis, maar wens je verder wel veel plezier in Turkije!