Skip to main content

Zit in Indonesië en heb mijn privé telefoon niet geregistreerd omdat ik een werk telefoon heb. 
Dus gebruik alleen wifi of de hotspot van de werk telefoon. 
nu ben ik hier al dik een week zonder problemen, maar gister kreeg ik een sms dat ik 80% en 1sec later 100% van mijn data buiten de bundel heb gebruikt. Kosten €60,24. 
maar dit kan niet kloppen want hier moet je de IMEI eerst registreren voordat hij überhaupt werkt. En zonder wifi krijg ik ook niks binnen. 
Maar vandaag staat er wel €60,24 (24mb) op mijn KPN. 

Dan heb je toch iets niet goed gedaan. De factuur van kpn heeft het altijd juist. Kpn gaat dit niet vergoeden.


Kan het wezen dat uw toestel verbonden is geweest met het mobiele netwerk van een boot? Veerpont ofzo? Die werken vaak via de satelliet. Mogelijk werkt dat wel gewoon zonder IMEI registratie.


Kijk nog eens goed naar je instellingen. Als je SMS kan ontvangen staat mobiel netwerk blijkbaar toch aan.

Overigens is het niet nodig om je IMEI te registreren in Indonesië. DIt is alleen nodig als je langer dan 90 dagen gebruik wilt maken van je toestel met een Indonesische simkaart.

Je KPN Simkaart werkt gewoon zonder registratie.


idd vreemd dat die Sms wel door kwam, maar waarom was dit de eerste 8 dagen niet zo en dit was ook nog in een andere betaal periode, en daar had ik geen extra kosten.

Voor een Android telefoon hoeft de IMEI idd niet geregistreerd te wordt (werk telefoon) maar privé is een Apple en die moet wel. 
 


Hallo @TWe, als ik kijk naar de informatie. Is die registratie echt enkel voor het volgende:

Als je langer dan 90 dagen gebruik wilt maken van je toestel met een Indonesische simkaart , dien je toestel te laten registeren  met het IMEI nummer.  Dan kan je onbeperkt elke aanbieder kiezen die in Indonesië actief is. 

Buitenlandse toeristen die gebruikmaken van een simkaart uit het land van herkomst, kunnen hun telefoon gewoon blijven gebruiken. Ze betalen dan roamingkosten om te bellen/sms’en/internetten op een buitenlands netwerk. In jouw geval is er dus toch ergens op een moment data verbruikt op de privé telefoon. 


Reageer