Skip to main content

Beste forumleden, kan iemand mij helpen? Ik ontving dit bericht van KPN, doorsat we per ongeluk de roaming nog aan hadden staan in India. Betekent dit dat de roaming nu afgesloten is en dat we bovenop onze rekening nog eens EUR 60,50 moeten betalen? 
 

wij weet dit? Thanks vd hulp!!

 

 

Jij bent helaas het zoveelste slachtoffer van het ontbreken van de functionaliteit om data-roaming buiten de EU te blokkeren zonder dat data-roaming binnen de EU uitgezet hoeft te worden.

Jouw telefoon heeft, zonder dat je het tijdig door had, verbinding gemaakt met Indiase provider en dan kan het gebeuren dat je binnen een paar seconden aan die €60,50 zit. KPN stelt dat je als abonnee waarschuwingsmailtjes krijgt maar lijkt nog altijd niet te begrijpen dat dit mosterd a de maaltijd is omdat het kwaad dan al geschied is. In dit geval zie je ook dat die kosten in een zeer kort tijdsbestek gemaakt zijn immers beide sms'jes (voor 80% en 100%) zijn zo goed als gelijktijdig verzonden.

Ik heb KPN in de afgelopen jaren tientallen keren gevraagd om deze functionaliteit beschikbaar te stellen maar nog altijd heeft KPN geen actie ondernomen en daar ben jij nu helaas ook tegenaan gelopen.

Beste KPN, Hoe vaak moet ik nog smeken om data-roaming buiten de EU standaard te blokkeren en de functionaliteit te bieden waarmee de abonnee zelf in staat is data-roaming buiten de EU aan en uit te zetten.

Neem een voorbeeld aan Simpel, die kunnen dat blijkbaar wel.


Ja @Moris de kosten zijn helaas wel voor jezelf.