Skip to main content

Hallo, het lukt niet  om mijn data sim met 097 nummer te koppelen aan Mijn KPN. Krijg al tijden de foutmelding “Het ophalen van de gegevens is (tijdelijk) niet mogelijk. Excuses voor het ongemak.” Dit lukt dus al een paar weken niet… 

Iemand een goede suggestie, de Chat verwees mij naar het forum.

Hoe kan ik een data sim opwaarderen? 

Hoi @T5GP, ik zie dat je een zakelijke aansluiting hebt. Ik vermoed dat daar ook de problemen in zitten.
Je kunt hiervoor het beste contact opnemen met mijn collega's op 0800-0403 of het zakelijke forum!


Dat is vreemd, sim zou niet zakelijk moeten zijn. Hoe kunnen we dit oplossen?


Dat is vreemd, sim zou niet zakelijk moeten zijn.

De sim niet. Maar de vaste aansluiting wel?


De KPN omgeving is voor zakelijke contracten een andere dan de MijnKPN hierboven (ZZP uitgezonderd).


Ik heb geen vaste aansluiting van KPN. Alleen een data sim met 097 nr. Maar die kan ik dus niet toevoegen of opwaarderen.


Ik ga even voor je op onderzoek uit. Waar/wanneer heb je deze datasim aangeschaft?


Zat ongebruikt bij een 2e hands Huawei Mifi. 


Doet die data-sim het dan wel?

Een 097 nummer is alleen maar als abonnement te krijgen en hoeft derhalve niet “opgewaardeerd” te worden. Het is geen prepaid. Het is denk ik handig om voor @Thomas het klantnummer v.h. abonnement op te geven.


Ok, prima. ik ga op zoek naar het klantnummer.


Bedankt voor je geduld @T5GP, ik zie dat je het in het andere topic al noemt maar deze simkaart/nummer hoort inderdaad bij een noodpakket. 
Ik vrees dat ik deze ook moet laten deactiveren.

Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!


Deactiveren? Het tegoed is nog tot 10 oktober geldig. Daarna vervalt de SIM toch automatisch? Ik wil natuurlijk wel de data kunnen gebruiken. Beetje vreemde gang van zaken dit.


Het data abonnement met dongel is uitgeleend aan een klant die zonder diensten heeft gezeten, in plaats van deze te retourneren heeft hij deze aan jou verkocht.
Het abonnement is ten alle tijden ons abonnement geweest en had niet verkocht mogen worden. 


Eerst krijg ik via de chat ongevraagd 50Gb erbij, en nu word de SIM gedeactiveerd. Aparte manier van werken bij de KPN.