Skip to main content

Ik heb een onbeperkt data simkaart ontvangen voor mobiel internet.

Deze wil ik aan mijn producten in mijnKPN toevoegen.

Als ik dat doe krijg ik, ter bevestiging, een sms. Deze ontvang ik echter niet omdat het in mijn router zit. KPN adviseert om de simkaart even in een telefoontoestel te stoppen om zo de sms te ontvangen. Dat gaat echter niet want dan moet ik mijn simkaart afbreken naar Nano formaat waarna hij niet meer in mijn router past. Kan ik geen bevestiging op een ander nr krijgen? (of email?)

Nee dat gaat niet ​@JanU . De sms is om vast te stellen dat jij de simkaart in je bezit hebt.

Wat voor een simkaart heb je? Een zgn. 3-in-1 simkaart? Daarvan kan je voorzichtig de kleinere nano-simkaart (3) eruit drukken en na de sms-verificatie het randje (2) en (1) er weer omheen doen.

Dank je wel voor de snelle reactie. Had ik wel ook gedacht maar was bang dat de nanokaart dan niet meer goed blijft zitten. Ik zal dat dan toch maar proberen. Bedankt voor de tip

Fijne avond

Hans

Een onbeperkte datasimkaart bestaat niet bij KPN ​@JanU 

is het een 06-nummer of een 0970 nummer?

een 06-nummer is geen datasim maar een mobiel bellen sim.

een 0970-nummer is een specifieke datasim die je voor jouw doel mag gebruiken.

Indien het eerste mag deze niet gebruikt worden voor jouw toepassing.

Dat is dan tegen het advies in van KPN zelf die bij het aanmelden aangeeft dat als ik hem in een data apparaat gebruik ik hem ‘even’ naar een gewoon toestel moet overzetten om de sms te ontvangen

Beste ​@JanU , dat advies is wel goed, maar heb je bij KPN wel aangegeven waarvoor je de simkaart wilt gebruiken? Als je opgegeven had/hebt dat het voor een mifirouter is, hadden ze je geen kaart met een 06numner mogen verkopen.

KPN kan het nummer blokkeren als het systeem merkt dat het in een apparaat gebruikt wordt waarmee je niet kunt bellen.

Ik zie bij KPN geen enkele aanbieding met alleen Data. Waar moet ik dat dan vinden? Ik heb een maandelijks opzegbaar abbonnement genomen omdat ik het eerst wil testen of het voldoet aan mijn wensen. Dus ik zou eenvoudig kunnen omschakelen. Maar nogmaals. Waar vind ik dat? En waar had ik moeten aangeven dat het om een mifi router gaat?

Beste ​@JanU bij mobiel internet

https://www.kpn.com/shop/mobiel/mobiel-internet

OK. Dank je wel. Ik zocht steeds op sim-only maar het moet dus op mobiel internet.

Nog een vraag, De keus voor 1 of 10 GB is duidelijk. Ivoor welke periode is dat? Ik zie dat nergens staan.

Overigens heb ik gisteren van een KPN medewerker bevestiging gekregen dat ik de sim-only ook in mijn tp-link mag gebruiken. Het is dat in ieder geval onbeperkt. maar door het bellen en sms eigenlijk overbodig en duurder.

Beste ​@JanU net als bij gewone mobiele abonnermenten is een bundel altijd 1 maand geldig, van de ene factuurdatum tot de volgende factuurdatum.

Mocht je ook een mobiel abo hebben bij KPN, kun je met de datasim wel data delen, dus MB's storten op je datasim. Een datasim kost nu slechts €2,50 per maand, heb ik gisteren ook genomen en kreeg er in de maand december 5GB bij, dus in totaal 7GB, waarvan 5GB deze maand op te maken en 2GB geldig tot de volgende factuur.

Overigens heb ik gisteren van een KPN medewerker bevestiging gekregen dat ik de sim-only ook in mijn tp-link mag gebruiken.

Dit klopt dus absoluut niet, zie onderstaande  uitleg van de ACM:

https://www.acm.nl/nl/telefoonnummers/nummers-en-codes-voor-telecomaanbieders/06-en-0970-nummers-voor-spraak-en-data

Succes

Reageer