Skip to main content

Hallo, sorry voor de hijack, maar mijn probleem betreft hetzelfde.

Ik heb een S10 origineel van Kpn met kpn kim.

Ook een 2de sim van Telfort werk gerelateerd. Privé nummer kpn staat ingesteld als standaard mbt data en bellen.

 

Het probleem: als ik bel of gebeld wordt op kpn blijf ik netjes een data verbinding houden.

Wordt ik op mijn telfort werk nummer gebeld, dan valt mijn data verbinding uit. Dit is zeer vervelend aangezien ik meestal tijdens een zakelijk gesprek online moet werken.

Als ik Telfort als standaard in vul blijft het probleem zich voor doen.

Ook heb ik getracht een andere apn mbt Telfort in te vullen, volgens de telfort gegevens, maar dit accepteert hij niet. Waarschijnlijk omdat de apn, mcc (204), mnc (12) en default toegangspunt (default,supl) hetzelfde zijn?

Ik krijg niet beide apn tegelijk online, zoals je boven op de foto van RDDPTT V248 kan zien. Kan er wel tussen schakelen.

Iemand een idee?

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt, afgesplitst van deze

Aanvulling: als ik Telfort als standaard in vul en hierop gebeld word, verlies ik ook mijn data verbinding.


Hallo @JeeBee , ondersteunt Telfort dan al bellen via 4G? Zoniet, dan zal je toestel bij een binnenkomend Telfort gesprek terugschakelen naar 3G (of soms zelfs 2G) en ben je de snelle dataverbinding tijdelijk kwijt.


Hi JeeBee, welkom op het forum. 

Zou je eens willen proberen om de simkaartjes om te ruilen in je toestel? Dit om uit te sluiten dat het niet aan je toestel ligt in een bepaalde sim opening. Maakt het nog uit wanneer je naar 3G overschakelt? Krijg je dan wel verbinding? 


Sorry voor het late bericht, simkaartjes omwisselen resulteert in het zelfde probleem.

Ik heb er geen probleem mee als de verbinding tijdens een gesprek trager wordt, maar hij valt helemaal weg tijdens een gesprek op de Telfort sim.

 


Hoi @JeeBee , sinds 25/26 januari zijn ook de Telfort mobiele abonnementen over naar KPN.

Heb je nog een Telfort sim, dan zou die omgeruild kunnen worden voor een KPN sim. Lees de FAQ - veelgestelde vragen in bovenstaande link. Dan kan je daarna via je (ex)Telfortnummer ook via 4G bellen en hoeft de telefoon niet meer terug te schakelen. Daarmee zou de (snelle) dataverbinding in stand moeten blijven.

Even wachten op @Alex_P , die kan hopelijk :grin: mijn aanname bevestigen.


Dat kunnen we zeker proberen, gaat dit om het nummer eindigend op 033?


Dat is mijn kpn Privé nummer. Die werkt naar behoren.


Zou je ook je Telfort nummer willen invullen? 


Gebeurt


Dankjewel, ik kan op dat nummer echter niets vinden. Behalve dat het ooit een prepaid nummer is geweest. Krijg je daar een factuur van waar Telfort op staat? Staat dit nummer eventueel op een ander adres? 


Is een zakelijk nummer, ik zal mijn leidinggevende eens aan de tand voelen.


Is een zakelijk nummer, ik zal mijn leidinggevende eens aan de tand voelen.

Groot zakelijk? Dat vermoed ik namelijk. Dan kunnen ze contact opnemen met hun accountmanager om te kijken of dit zo contractueel is afgesproken en zo niet om het op te lossen. Dat is ook de manier om eventueel een nieuwe simkaart te krijgen. 

Ik ben benieuwd.