Skip to main content

Goed Nieuws! voor iedereen met een Apple Watch bij KPN.

Vanaf nu kun je ook jouw Apple Watch gebruiken in het buitenland, via het beschikbare mobiele netwerk in het betreffende land.

Je hoeft dus, net zoals in Nederland, net meer telkens je iPhone mee te nemen tijdens een wandeling in het buitenland, maar kun je dus veilig laten liggen in je hotelkamer of kluisje.

KPN is daarmee de eerste provider in Nederland, die dataroaming aanbiedt op de Apple Watch.

Zorg er wel voor, dat je WatchOs 10 hebt geïnstalleerd, dan vindt je in de instellingen van je Apple Watch (bij mobiel netwerk) het schuifje om dataroaming op je Apple Watch aan te zette.

Op iCulture staat het inmiddels het volgende vermeld https://www.iculture.nl/nieuws/apple-watch-cellular-dataroaming-kpn/

Het is bevestigt door een KPN Woordvoerder Stijn Wesselink, maar moet nog aangepast worden op de website van KPN.

Ik ben hier als Apple Watch gebruiker er blij mee!

En ik denk met mij nog meer Apple fans.

Ja super.  Ben in Duitsland en Spanje geweest. Nu    heb ik er echt iets aan als ik in de bergen of op zee ben!!


Ja super.  Ben in Duitsland en Spanje geweest. Nu    heb ik er echt iets aan als ik in de bergen of op zee ben!!

Inderdaad heel fijn @Advisory , dat je nu jouw Apple Watch volledig kunt gebruiken in het buitenland!
Vele zijn daar ook blij mee, omdat ze nu hun Apple Watch (Ultra) net zo kunnen gebruiken als thuis in Nederland.

En KPN is de eerste en (nog) de enige provider in Nederland die dat ondersteund!! 


@Michel.uit.Arnhem 

Praktijk blijkt toch anders 😬. Het is mijn als volgend uitgelegd:

 

De Watch maakt verbinding met een VoLTE netwerk, de provider moet roaming accepteren/geactiveerd hebben. In Frankrijk zijn er 2 providers die de Watch met VoLTE ondersteunen, namelijk Orange & SFR. 
 

beide providers staan geen VoLTE roaming toe!

 Wanneer je een Franse sim hebt van één vd providers zul je gewoon verbinding hebben in Frankrijk, maar wanneer je met dezelfde sim naar Nederland gaat, dan heb je GEEN verbinding… al zou je op het KPN netwerk zitten. Ze ondersteunen gewoon geen roaming!

 

 Nou zijn wij met een Nederlandse sim een roaming klant op hun netwerk, en daarom krijg je dus geen verbinding!

 

 Van wat ik begreep is dit het geval in de volgende landen:

 Luxemburg

 Frankrijk

 Oostenrijk 

Italië

 

 waar het wel werkt (eigen bevindingen):

 België 

Duitsland

 Zwitserland

 Spanje


@Michel.uit.Arnhem

Praktijk blijkt toch anders 😬. Het is mijn als volgend uitgelegd:

 

De Watch maakt verbinding met een VoLTE netwerk, de provider moet roaming accepteren/geactiveerd hebben. In Frankrijk zijn er 2 providers die de Watch met VoLTE ondersteunen, namelijk Orange & SFR. 
 

beide providers staan geen VoLTE roaming toe!

 Wanneer je een Franse sim hebt van één vd providers zul je gewoon verbinding hebben in Frankrijk, maar wanneer je met dezelfde sim naar Nederland gaat, dan heb je GEEN verbinding… al zou je op het KPN netwerk zitten. Ze ondersteunen gewoon geen roaming!

 

 Nou zijn wij met een Nederlandse sim een roaming klant op hun netwerk, en daarom krijg je dus geen verbinding!

 

 Van wat ik begreep is dit het geval in de volgende landen:

 Luxemburg

 Frankrijk

 Oostenrijk 

Italië

 

 waar het wel werkt (eigen bevindingen):

 België 

Duitsland

 Zwitserland

 Spanje

 

Hartelijk dank voor je goede update @JAJB !

Het is inderdaad van belang, dat het mobiele netwerk wel VoLTE ondersteund voor Apple Watch (Ultra), anders werkt het inderdaad niet.
Apple Watch (Ultra) werkt op het 4G netwerk die VoLTE moet ondersteunen, aangezien je ook met Apple Watch kunt bellen en gebeld kunt worden.

Orange en SFR zijn de twee grootste providers van Frankrijk, en ook de enige die Apple Watch ondersteunen, maar helaas (nog) geen roaming toestaan voor o.a. KPN klanten (buitenlandse bezoekers).

De mobiele providers in Luxemburg bieden nog helemaal geen ondersteuning voor Apple Watch (Ultra) aan, zowel voor hun eigen klanten niet alsmede voor bezoekers uit het buitenland.

In Oosterijk bieden ze al wel Apple Watch (Ultra) aan, via de providers A1, Drei en Magenta.
Maar het is goed mogelijk, dat het net zoals in Frankrijk, alleen nog beschikbaar is voor hun eigen klanten en (nog) niet voor bezoekers uit het buitenland (roaming).

In Italië bieden de mobiele providers Tim en Vodafone Apple Watch aan.

Ben ervan overtuigt dat KPN ervoor zal zorgen (door middel van roaming afspraken), dat het uiteindelijk overal binnen de EU mogelijk moet zijn, om via minimaal via 1 mobiele provider per land te kunnen roamen met je Apple Watch (Ultra), alleen staat daar natuurlijk geen tijd voor.
Maar het zou mooi zijn, voor volgend jaar zomer zodra de zomervakantie weer begint.

Daarnaast is elke update van mede klanten in deze topic welkom, die aangeven waar ze al kunnen roamen via het 4G netwerk in het buitenland met hun Apple Watch, zodat we een goed overzicht kunnen krijgen.
Uiteraard aangevuld door een KPN moderator, als er vanuit KPN iets te melden valt over dit onderwerp.

Want zo helpen we elkaar, en blijven we ge-updated.

 

 


Heeft KPN ergens een lijstje gepubliceerd met welke landen er roaming afspraken zijn voor de Watch? Het is nu beetje gissen waar het wel en waar het niet werkt en dat is onnodig als kpn gewoon een lijstje publiceert.