Skip to main content

Dataroaming Zuid Afrika op iPhone 15 Pro werkt niet.

Alles geprobeerd, maar het blijft een probleem.

Buiten EU bundel 100 werkt eenvoudigweg niet.

Wat te doen? 

Hallo @HortiNick ,

Heb je al een ander mobiel netwerk geprobeerd? Dat kun je handmatig instellen in het menu van je telefoon. Of zet jouw telefoon op 2G/4G/5G. Een kwestie van wat dingen proberen. 

Hier het advies vanuit KPN : 

Wat kan ik doen om goed bereik te hebben in het buitenland?

Als KPN-klant in het buitenland ben je te gast op het netwerk van een buitenlandse provider. We hebben als provider afspraken over roaming met providers in het buitenland, maar dat betekent niet dat wij inzicht hebben in of invloed hebben op de kwaliteit van het netwerk van deze provider. 

Tips voor goed bereik in het buitenland

Als het ene netwerk niet goed (genoeg) werkt, kun je handmatig een ander netwerk kiezen in de instellingen van je toestel. Dat kan verschil maken. Net als in Nederland heeft provider A op bepaalde locaties beter bereik dan provider B of andersom. Handmatig een ander netwerk selecteren doe je als volgt:

bron: 

Ha @HortiNick, ik zie geen reactie meer van je, dus ik hoop dat je met de reactie van Noordzee uit de voeten kon! Mocht dat toch niet het geval zijn, neem dan vanuit Zuid-Afrika even contact met ons op via Facebook of X. Mijn collega's kunnen dan met je meekijken of er bijvoorbeeld een blokkade op staat. 

Reageer