Skip to main content

Ik heb een datasim in combinatie met Netgear m1. In Nederland werkte het goed maar zodra ik de grens over was niet meer. Het bleek dat roaming uitstond. Deze heb ik aangezet maar… doordat roaming uitstond lijkt de mifi router geen verbinding te maken met het netwerk. 
 

hoe kan ik dit oplossen (zonder weer terug te gaan naar Nederland?)

Hoi @CI kaart voor Samsung qled. Ik ken de Netgear m1 niet om hier een goed antwoord op te geven, dus ik ben opzoek gegaan naar een online handleiding. Ik kwam het onderstaande bericht tegen, wellicht verhelpt dit het probleem. 😊

 

Om roamingdata op de Netgear Nighthawk M1 MR1100-router opnieuw te activeren, volg deze stappen:

1. Verbind met het WiFi-netwerk van de mobiele router met uw smartphone.

2. Start de NETGEAR Mobile-app op uw smartphone.

3. Veeg omlaag om toegang te krijgen tot het dashboard.

4. Druk op "Instellingen".

5. Druk op "Mobiele data".

6. Op de mobiele datapagina, controleer of "Nationaal datagebruik" is geselecteerd.

7. Om roamingdata te activeren, druk op "Internationale roaming".

8. Als u een APN moet toevoegen, druk op "APN" en vervolgens op het "+"-symbool om een nieuwe APN toe te voegen. Voltooi de instellingen en druk op "Toevoegen" om de APN op te slaan. Deze stappen helpen u bij het activeren van roamingdata op uw Netgear Nighthawk M1 MR1100-router.

 

Bron


Dank - ik was tm stap 7 gekomen. Er is al een APN ingesteld maar de app vraagt inderdaad om een nieuwe APN. De vervolgvraag is dus: wat is een APN en hoe stel ik deze in


Het antwoord daarop kan je terugvinden in het onderstaande topic.

 

 


Helaas staat netgear hier niet bij…


@CI kaart voor Samsung qled APN staat voor toegangspunt (Access Point Name). Stel in APN internet en Provider KPN, dan zou het goed gaan bij roaming