Skip to main content

Beste,

We hebben een data-unlimited abonnement in een tp-link router.

Ik ben niet ingelogd/ben ingelogd op een ander wifinetwerk.

Toch, als ik naar de router kijk, loopt het dataverbruik op…. Hoe kan dit?

Hallo @Beginner21 ,

Is het misschien een open router die niet beveiligd is?


Ook de router zelf zal met Internet communiceren en zo dus wat data verbruiken.

Begrijp ik overigens goed dat je een unlimited data abonnement met een 06 nummer gebruikt in een router?

Houdt er dan rekening mee dat KPN die sim kaart op non-actief zou kunnen (moeten) zetten omdat 06 nummers alleen in apparaten gebruikt mogen worden die ook voor "normaal" bellen bedoeld zijn.

Bron.


Bedankt voor de reacties.

Het oplopende gebruik lijkt inmiddels mee te vallen.

Kpn heeft het mij zelf geadviseerd om het op deze manier te doen, data unlimited kaartje in router…

Dus ik ga er vanuit we hier geen problemen mee krijgen!

Mvg


Bedankt voor de reacties.

Het oplopende gebruik lijkt inmiddels mee te vallen.

Kpn heeft het mij zelf geadviseerd om het op deze manier te doen, data unlimited kaartje in router…

Dus ik ga er vanuit we hier geen problemen mee krijgen!

Mvg

Hallo @Beginner21 , ik zou die kaart bij een KPN-winkel of online omruilen voor een data-kaart met een 097-nummer om problemen te voorkomen.

Je hebt in eerste instantie een fout advies van de betreffende KPN-medewerker gehad.

 


Bedankt voor de tip.

Wel bijzonder dan.... in de winkel geweest en ook telefonisch contact gehad, beide keren geadviseerd…

Als het er nou nog 1 iemand is....


Hallo @Beginner21 , ik zou die kaart bij een KPN-winkel of online omruilen voor een data-kaart met een 097-nummer om problemen te voorkomen.

Je hebt in eerste instantie een fout advies van de betreffende KPN-medewerker gehad.

Het probleem daarbij is dat er geen unlimited data abonnementen zijn met een 0970 nummer en dat het 10GB abonnement al €25,- per maand kost. Zie deze pagina.

Die prijzen liggen in geen verhouding tot de "gewone" mobiele abonnementen.


Wel bijzonder dan.... in de winkel geweest en ook telefonisch contact gehad, beide keren geadviseerd…

Als het er nou nog 1 iemand is....

Ik denk inderdaad dat er maar weinig mensen (medewerkers van kpn incluis) zijn die weten dat 06 nummers alleen gebruikt mogen apparaten die "primair" bedoeld zijn om mee te bellen.


Wel bijzonder dan.... in de winkel geweest en ook telefonisch contact gehad, beide keren geadviseerd…

Als het er nou nog 1 iemand is....

Ik denk inderdaad dat er maar weinig mensen (medewerkers van kpn incluis) zijn die weten dat 06 nummers alleen gebruikt mogen apparaten die "primair" bedoeld zijn om mee te bellen.

Hallo @wjb , dan moeten die medewerkers hoog nodig ‘bijgeschoold’ worden.