Skip to main content

Ik heb een KPN prepaid sim voor een GPS-tracker. Nu merk ik dat hij dagelijks informatie verzendt via de 4G-verbinding. Ik wil echter alleen informatie opvragen via sms. 

Hoe kan ik via de MijnKPN-site het 4G-dataverkeer uitzetten? 
(Via/op de tracker zelf kan ik dat niet instellen). 

Als die tracker dat doet zal ie dat wel nodig hebben denk ik. Het is ook niet uit te zetten, dus zal dat echt wel nodig zijn.

De vraag is: werkt ie nog wel als er geen datatransmissie meer mogelijk is???


Dag @PeterG, volgens mij wel. Je kunt door een sms-bericht te sturen een sms-reactie (met lokatie ed) terug krijgen. Dus ook zonder internetverbinding moet ‘ie het doen.  

Via de data-verbinding stuurt hij blijkbaar periodiek/dagelijks info naar de tracker-leverancier voor publicatie via hun (op in te loggen) website, maar ik heb zelf geen behoefte daar gebruik van te maken.  


Ha @Erik de Min, welkom! Goede vraag. Je kunt dit niet via MijnKPN doen. Ik kan dit wel voor je aanzetten, een blokkade op data dus. Wil je je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer en het simkaartnummer (onder persoonlijke opmerkingen)? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan ga ik er mee bezig.


Hallo @Marcia_  , de gegevens zijn ingevuld. Bedankt alvast!


Top. Bij dezen heb ik mobiele data uitgezet. Het zou kunnen dat het apparaat even een keer herstart moet worden.


Oké, bedankt @Marcia_ !