Skip to main content
Vraag

De berichtenbox van de Overheid werkt niet meer op mijn iPhone

• February 11, 2026
  • 26 reacties
  • 362 keer bekeken

sinds eergisteren werkt de berichtenbox van de overheid niet meer. Opnieuw geinstalleerd maar loopt vast als ik mij opnieuw wil aanmelden: bij de vraag of ik al een account heb ( heb ik) vul ik ja in en dan loopt hij vast.

26 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 11, 2026

Maak dan eens een nieuw account. 

• Auteur
  • Topper
  • February 11, 2026

Al gedaan. Geen succes

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+4

Hallo ​@frankFPJ,

Welkom bij de community, fijn dat je ons hebt gevonden!

Wat vervelend dat de Berichtenbox van de overheid vastloopt bij het inloggen. Goed dat je al hebt geprobeerd de app opnieuw te installeren. Jammer dat dat niet de oplossing was. Nog een aantal tips:

• Inloggen via de webversie van MijnOverheid (via een browser op je telefoon of computer) om te checken of het daar wel lukt.
  • Proberen om je telefoon met wifi te verbinden óf juist met mobiel internet, als het nu via de wifi niet lukt. 
  • Controleer of je iPhone de laatste updates binnen heeft gehaald.

Ik hoop dat je hiermee snel weer verder kunt. Laat je weten of het gelukt is? We denken graag verder met je mee. 

• Auteur
  • Topper
  • February 12, 2026

Helaas allemaal al gedaan.

het enige wat veranderd is, is dat ik een nieuw wachtwoord heb voor Apple account en kpnmail. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

• Nieuwkomer
  • February 12, 2026

Hey Frank,

Zojuist ook hier hetzelfde probleem.

de app loopt vast zodra ik in het welkom scherm op volgende klik.

Heb ook alle stappen gedaan die jij hebt gedaan, maar helaas geen resultaat.

Heb een iPhone 17 pro met de laatste IOS versie 26.2.1

Telefoon herstarten hielp ook niet.

ik heb geen wachtwoord veranderd.

• Auteur
  • Topper
  • February 12, 2026

Bijzonder!

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+4

Hallo ​@frankFPJ  en ​@DavevanD
Er zijn op dit moment geen storingen bekend, dus ik heb toch wat meer informatie nodig om jullie verder te helpen.

De volgende stappen kunnen helpen:

• Wis de cookies en browsegeschiedenis.
  • Probeer daarna eens een andere browser.

Daarnaast wil ik nog even checken: maken jullie toevallig gebruik van ESET Thuis of een andere vorm van malware- of DNS-filtering? Ik zie in eerdere topics dat dit in sommige gevallen invloed kan hebben op het laden of inloggen bij overheidsdiensten. 

• Auteur
  • Topper
  • February 13, 2026

Hallo Serena's,

heb ik beide al geprobeerd. Het is de app die vastloopt. Via de website mijn overheid lukt hier wel.

geen Eset oid

• Auteur
  • Topper
  • February 13, 2026

Ik heb zojuist zowel de Berichtenbox als DigiD op mijn iPad geïnstalleerd en daar werkt het feilloos.

• Nieuwkomer
  • February 13, 2026

Hier ook geen ESET oid.

Via 5G loopt de app ook vast, maar met Safari op de de site kan ik gewoon inloggen.

• Deelnemer
  • February 15, 2026

Hier het zelfde probleem, na de update loopt hij vast als je op volgende klikt. Ook alles geprobeerd, opnieuw opstarten, nieuwe installatie, harde reset en alle combinaties van deze zonder resultaat. iPhone 17 met software 26.2.1

• Auteur
  • Topper
  • February 15, 2026

Zou er iets in de nieuwe update van de iPhone fout zijn gegaan?

• Deelnemer
  • February 15, 2026

Ik heb mijn telefoon net geüpdatet naar 26.3 en de app blijft vast lopen. Ik denk dat het in de update van de app zelf zit. Verder heb ik geen problemen 

• Auteur
  • Topper
  • February 15, 2026

Ik heb een melding bij de Rijksoverheid gedaan van het probleem en aangegeven dat er meerdere iPhone gebruikers een probleem hebben. Ben benieuwd.

• Deelnemer
  • February 15, 2026

👍

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+4

Hallo ​@frankFPJ , ​@DavevanD en ​@Jacnum 

Dank voor jullie uitgebreide terugkoppeling. Op basis van wat jullie beschrijven, kunnen we behoorlijk wat dingen uitsluiten. Het lijkt erop dat dit een issue in de Berichtenbox-app zelf is, in combinatie met (bepaalde versies van) iOS op iPhone.

Goed dat er inmiddels een melding bij de Rijksoverheid is gedaan. Als meerdere gebruikers dit melden, komt het sneller onder de aandacht bij de ontwikkelaars van de app.

Voor nu lijkt de meest stabiele workaround:

• Inloggen via Safari of een andere browser op je iPhone
  • Of tijdelijk via een ander apparaat (zoals de iPad waar het wel werkt)

Mocht iemand van jullie een reactie ontvangen van de Rijksoverheid of een update zien in de App Store die dit oplost, laat het hier vooral weten! 

• Auteur
  • Topper
  • February 16, 2026

helaas komen we bij de overheid ook niet echt verder. Zij geven aan dat hun niets bekend is van een stroring of probleem.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+4

Hallo ​@frankFPJ,

Ik ervaar zelf op mijn iPhone 14 (app versie 3.0.12) geen problemen, zowel via mobiel internet als via wifi van KPN. Mag ik vragen of jullie op de telefoon gebruikmaken van KPN Veilig (virusscanner)? Soms kan beveiligingssoftware invloed hebben op bepaalde meldingen of het gedrag van websites en apps. 

• Auteur
  • Topper
  • February 16, 2026

Nee, de app. heeft het ongeveer een week geleden gedaan.

• Deelnemer
  • February 16, 2026

Ik gebruik geen virusscanner, bij mij is het direct begonnen na de update. De app opent dan met de nieuwe verbeteringen en de enige mogelijkheid is dan om op volgende te klikken. Daarna loopt hij vast. 

• Nieuwkomer
  • February 16, 2026

Exact hetzelfde ervaren en uitgevoerd als frankFPJ. Ook in dezelfde periode.

en, ook bij mij werkt het via de ipad prima. Alle updates uitgevoerd, incl. Nieuwste ios.

Lijkt dus een algemeen probleem voor iphones.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+4

Hallo allemaal, 

Ik ben erg benieuwd of er verschil is in het netwerk dat jullie gebruiken. Maken jullie gebruik van een KPN-netwerk, zowel wifi als mobiele data? Dan weten we in ieder geval zeker of het een issue is in combinatie met de iPhone en de nieuwe versie van de MijnOverheid-app.

• Auteur
  • Topper
  • February 17, 2026

Ja, KPN

• Nieuwkomer
  • February 17, 2026

Inderdaad gebruik ik zowel thuis als mobiel KPN

• Deelnemer
  • February 17, 2026

Ja, ik ook