Skip to main content
Antwoord

De daglimiet bij Unlimited van 20GB lijkt niet te werken

• November 14, 2025
  • 7 reacties
  • 77 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik kreeg gisteren een melding dat ik 80% van mijn daglimiet zou hebben verbruikt. Aangezien ik behalve een Teams gesprek en een FaceTime gesprek van beide een uur geen dataslurpende zaken heb gedaan leek mij die melding foutief. Volgens de KPN app had ik al 16,9 GB gebruikt. Dus maar de klantenservice gebeld. De medewerkster deed haar best om uit te zoeken wanneer ik precies veel data gebruikt zou hebben maar gaf aan dat ze dat pas de volgende dag kon zien. Wel gaf ze aan dat ik de volgende dag 2 instellingen moest wijzigen en dan zou zij mij ‘s middags terugbellen.

Ondertussen zelf op mijn laptop en telefoon dataverbruik gereset om te kunnen monitoren.

binnen een half uur kwam de melding dat ik door mijn data heen was en 2GB gratis kon bijbestellen per SMs. In dat half uur bijna niets gedaan op de telefoon en computer. Dataverbruik op telefoon en  llaptop (en hotspot) was dan ook minimaal. Na een tijd werd mijn snelheid aanzienlijk verlaagd zonder bericht dat ik door de die extra data heen was. kPN app gaf inderdaad aan dat ik er doorheen was.

Net teruggebeld door KPN. Ze kon zien dat ik gisteren 3 GB had verbruikt. Maar de dag ervoor zou ik 26 GB verbruikt hebben. Dat kan helemaal niet want ik heb maar 20Gb en heb geen extra GB per SMS aangevraagd! Ze kwam erachter dat de meldingen niet synchroon lopen.
De app geeft voor vandaag 7,7 GB aan…..mijn telefoon en laptop 1,5 GB. Er klopt dus helemaal niets van. KPN beweert ten onrechte dat je een daglimiet van 20Gb zou hebben en dat die per dag geldt. KPN liegt daar dus over! Ik heb aangegeven hier een klacht over in te dienen. Ze heeft die in het systeem gezet en meer kon ze niet doen. Ik moest afwachten of er iemand zou terugbellen hierover en anders moest ik zelf nog maar een keer bellen. Krankzinnige gang van zaken! Ik ben benieuwd wat KPN hierover te zeggen heeft.

Wie herkent dit probleem van een foutieve registratie van KPN van het dataverbruik binnen de opgegeven daglimiet?

Beste antwoord door Kabenz

Het feit dat de medewerkster een klacht aanmaakt maar er al bij zegt dat ze niet weet of er iemand terug gaat bellen zegt mij genoeg. Beroerde klantenservice en een teken dat KPN geen interesse heeft in mijn klacht en mij als klant. Als ik deze week niks hoor dan laat ik het erbij. Geen zin om hier zelf weer achteraan te gaan bellen nu. Het probleem lijkt ook opgelost….voor nu. 

7 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemiddag! Welkom op de KPN Community! Ik moet je eerlijk zeggen dat ik dit probleem niet direct herken en ik heb zelf ook een Unlimited abonnement lopen die ik vrij intensief gebruik. Is dit dan iets van de laatste tijd wat je opmerkt, werkte het in het verleden wel goed?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 17, 2025

Dit is sinds 13 oktober. Ik ben 4 maanden in het buitenland geweest en weer terug in NL. Ik heb er niet eerder last van gehad. Het vreemde is dat de KPN klantenservice medewerkster aangeeft dat je daglimiet inderdaad niet elke dag om 00.00 uur op nul gaat. Wat me vandaag opvalt: ik heb veel film gekeken maar het dataverbruik is laag volgens de app: slechts 7,6 Mb. Ik ben nog niet teruggebeld door KPN en ze kon mij ook niet beloven dat dat ging gebeuren. Vreemde handelswijze van KPN en totaal niet klantgericht. Het is dat KPN als enige provider 75Mb in de EU heeft maar anders was ik nu vertrokken. 

Wat betreft die nieuwe abonnementen: die gaan nu tot 100Mb maar dan moet ik mijn abonnement vernieuwen. Nieuwe klanten met iets moois binnenhalen maar klanten die al jaren klant zijn dat alleen aanbieden tegen dezelfde voorwaarden als een nieuwe klant. Vorig jaar was KPN nog bereid me wat korting te geven bij een verlenging van mijn abonnement. De medewerker die ik daar 1 maand terug over sprak zei dat ze nooit extra korting aanbieden…...

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dan hoop ik toch dat er op korte termijn dan teruggebeld gaat worden. Wat dit is dan toch iets wat door de technische dienst nagelopen moet worden. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 18, 2025

Het lijkt erop dat KPN iets gewijzigd heeft, zonder mij daar over in te lichten. Er moet echt iets fout geweest zijn met mijn dataverbruik. Gisteren dus film en veel TV via NPO start gekeken. Ik kreeg in de loop van de avond een melding dat ik op 80% van mijn limiet zat, wat kan kloppen gezien mijn gebruik van data gisteren. Vandaag ben ik blijkbaar gewoon weer op 0 begonnen want ik heb een actueel verbruik van 670 MB. Klopt want de hele dag onderweg en alleen wat Google Maps en internet gebruikt. 
Op basis hiervan klopt het verhaal van de KPN medewerkster niet. Zij beweerde namelijk dat het zou kloppen dat een daglimiet niet van 00.01 tot 23.59 loopt. Ze zou laten uitzoeken hoe het precies zat. Nog steeds niet gebeld door KPN. Ik vind het een vreemde èn slechte gang van zaken. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Mocht je vandaag dan niet horen ​@Kabenz  dan zou ik je persoonlijk toch willen adviseren om nog even weer te bellen. Ik zou dan aandringen om een storingsmelding te laten aanmaken. Dat kan eventueel ook via een terugbelafspraak op een moment dat jou dat uitkomt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • November 19, 2025

Het feit dat de medewerkster een klacht aanmaakt maar er al bij zegt dat ze niet weet of er iemand terug gaat bellen zegt mij genoeg. Beroerde klantenservice en een teken dat KPN geen interesse heeft in mijn klacht en mij als klant. Als ik deze week niks hoor dan laat ik het erbij. Geen zin om hier zelf weer achteraan te gaan bellen nu. Het probleem lijkt ook opgelost….voor nu. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Kabenz! Zo zou het uiteraard niet moeten zijn. Wellicht was het dan toch een korte hik. Mocht er toch nog wat zijn laat het dan weten. Dan helpen wij je hier verder.