Skip to main content

De downloadsnelheid van mijn Galaxy Tab A10 (2016) is 72 mb/s tegenover 32 mb/s van mijn Galaxy J6 mobiel.

Upload is bij beide vrijwel gelijk.

Heeft iemand een verklaring voor dit verschil?

Groet :^,    F.

 

Hoi @jeegee 

Wat een leuke en vooral interessante vraag!

Alleen is hierop geen goed antwoord mogelijk, omdat het om twee verschillende producten gaat.
De één is een smartphone (uit 2018) en de ander een tablet (uit 2016), met beide verschillende specificaties aan boord.

Daarnaast speelt de kwaliteit van de ingebouwde antennes (voor ontvangst en verzenden op het mobiel netwerk) een belangrijke rol, maar ook de chipset die door Samsung gebruikt is.
Ook kan het zijn, dat jouw Samsung Galaxy J6 op een andere frequentie is aangemeld, dan jouw Samsung Galaxy Tab A10.1.

Dus een goede verklaring hierin geven is simpelweg lastig, omdat er veel verschillende factoren hierin meespelen.


Dank voor je reactie!

Ik blijf me verbazen over het verschil, maar jouw verklaring voor e.e.a. kan ik wel volgen.

De J6 doet het nog prima, dus een ander toestel komt er niet, maar is de aanmelding op een frequentie achteraf aan te passen en zo ja naar welke frequentie?

Groeten :^,  F.


@jeegee De verklaring is simpel, de Samsung Galaxy Tab A10 kan Wi-Fi 5 (802.11ac) met 2.4/5Ghz Band, de Samsung Galaxy G6 kan alleen met Wi-Fi 4 (802.11n) 2.4Ghz

Wifi5 is sneller dan Wifi4 en 5Ghz Band is sneller dan 2.4Ghz. Je kan niet veel doen, allen voor de Tab A10 is de snelheid toch beetje te laag, of heb je alleen een 100mbs internet abo?


Dank voor je uitgebreide reactie.

Ik heb inderdaad een 100 mbs abonnement 😎

Groeten, F.