Skip to main content
Beantwoord

De e-sim op mijn telefoon is ineens verdwenen

• August 22, 2025
  • 4 reacties
  • 76 keer bekeken

Gisteren kreeg ik ontwacht een melding op mijn telefoon dat de sim verwijderd is. Geen idee wat dit heeft veroorzaakt, maar sindadien heb ik geen mobiel bereik meer. Bij Mobiel netwerk staat de optie: Configureer mobiel netwerk. Omdat ik niet weet of iemand mijn sim gestolen heeft (via een hack) heb ik uit voorzorg de sim geblokkeerd, zodat er geen gebruik gemaakt kan worden van mijn abonnement. Maar het lukt me niet om een nieuwe sim aan te vragen. Want er wordt dan steeds gevraagd om een verificatiecode die via sms wordt toegestuurd. Maar uiteraard ontvang ik zonder sim geen sms. Hoe kan ik mijn mobiele netwerk weer activeren? 

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Tijs Breuer 

Welkom op de community van KPN.

Je hebt nu twee opties waaruit je kunt kiezen, om de eSIM opnieuw te activeren op je smartphone, zodat je weer gebruik kunt maken van je mobiele abonnement.

Via iDEAL:

Je vraagt hiermee een nieuwe eSIM aan, door middel van een eenmalige betaling (controle) van 1 eurocent via iDeal.
Je krijgt dan de code opgestuurd, naar het e-mailadres dat bij KPN bekend is.

Klik op de volgende link, en je kont direct uit op de juiste webpagina: eSIM aanvragen door middel van iDEAL

Via KPN Winkel:

Je kunt ook langs een KPN Winkel bij jouw in de buurt gaan.
De medewerker in de winkel zal je dan helpen bij het downloaden en installeren van de eSIM.

Neem wel een geldig legitimatiebewijs mee naar de winkel!!

4 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Tijs Breuer 

Welkom op de community van KPN.

Je hebt nu twee opties waaruit je kunt kiezen, om de eSIM opnieuw te activeren op je smartphone, zodat je weer gebruik kunt maken van je mobiele abonnement.

Via iDEAL:

Je vraagt hiermee een nieuwe eSIM aan, door middel van een eenmalige betaling (controle) van 1 eurocent via iDeal.
Je krijgt dan de code opgestuurd, naar het e-mailadres dat bij KPN bekend is.

Klik op de volgende link, en je kont direct uit op de juiste webpagina: eSIM aanvragen door middel van iDEAL

Via KPN Winkel:

Je kunt ook langs een KPN Winkel bij jouw in de buurt gaan.
De medewerker in de winkel zal je dan helpen bij het downloaden en installeren van de eSIM.

Neem wel een geldig legitimatiebewijs mee naar de winkel!!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 24, 2025

Beste ​@Michel.uit.Arnhem michiel, dank je wel voor je geweldige antwoord, je hebt mij enorm geholpen. Het was een fluitje van een cent, ik heb optie 2, via Ideal, gekozen en binnen mum van tijd had ik de nieuwe e-sim geïnstalleerd. Jouw antwoord was 1000x nuttiger dan de (sorry) ellendige chatbot van kpn klantenservice, die alleen maar kon adviseren om mijn telefoon opnieuw uit en aan te zetten. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Tijs Breuer 

Fijn om te horen dat ik je enorm heb mogen helpen, wat betreft de activatie van een nieuwe eSIM.
Bedankt voor je compliment richting mij.

Een chatbot gebruik ik zelf NOOIT, ik vind het oprechte waardeloze/ellendige digitale chats waar je vaak niet goed wordt geholpen, of in cirkels blijft rond gaan.
Geef mij maar een echt mens, via bijvoorbeeld de community of de telefoon, daar heb je veel meer aan.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • August 26, 2025

Goedemorgen ​@Tijs Breuer , bedankt voor jouw bericht en welkom ook hier op de KPN Community :)
Mooi om te zien dat het antwoord van ​@Michel.uit.Arnhem je verder op weg heeft geholpen en ook fijn dat je dit hier nog hebt willen delen! Heb het desbetreffende antwoord ook meteen gemarkeerd als 'best answer'. Mocht je in de toekomst weer eens hulp nodig hebben dan weet je ons te vinden!Â