Skip to main content
Beantwoord

De routeplanner op mijn iPhone 11 deed het niet meer toen ik de grens over ging

• March 12, 2025
  • 3 reacties
  • 57 keer bekeken

ls,

Ik ging vorige week weer eens naar vrienden in Duitsland, maar tot mijn grote schrik deed de routeplanner het niet meer nadat ik de grens over was bij Groningen.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

ik gebruik een iPhone 11, ca. 5 jaar oud en rijd in een VW Id 4

In afwachting van uw reactie,

Jan de Haan

Beste antwoord door Denise van KPN

Dat is inderdaad knap lastig als je de weg niet weet, ​@Haantjedeeerste! Het gaat dus om de navigatie op jouw telefoon die niet meer werkte. Bellen werkt wel. Dit doet mij vermoeden dat roaming misschien niet aan staat. Dit is namelijk belangrijk om in het buitenland te kunnen internetten. Controleer of roaming staat ingeschakeld.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Forum|alt.badge.img+11
  • KPN Netwerk
  • March 12, 2025

Dat hangt af van welke navigatie je gebruikte. Heb je het over de navigatie van je ID4 zelf? Dan zal je bij je dealer moeten zijn ben ik bang.

Of gebruikte je Carplay of iets dergelijks waarbij je eigen mobiele telefoon/simkaart dus de verbinding moet leveren en je via Apple Kaarten of een andere ap op je iPhone navigeerde?

Ik gebruik de routeplanner op de telefoon en die gaf het altijd weer op het scherm in de auto.

Nu heb ik geen beeld op de telefoon en dus ook niet op het scherm in de auto.

ik kan wel gewoon bellen.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 14, 2025

Dat is inderdaad knap lastig als je de weg niet weet, ​@Haantjedeeerste! Het gaat dus om de navigatie op jouw telefoon die niet meer werkte. Bellen werkt wel. Dit doet mij vermoeden dat roaming misschien niet aan staat. Dit is namelijk belangrijk om in het buitenland te kunnen internetten. Controleer of roaming staat ingeschakeld.