Skip to main content
Beantwoord

De Supervoordeelbundel 2GB werkt niet in Dubai

• July 28, 2025
  • 3 reacties
  • 51 keer bekeken

Heb afgelopen zaterdag een supervoordeelbundel 2GB aangeschaft in de app van KPN voor gebruik in Dubai. Eenmaal aangekomen in Dubai lijkt deze niet te werken en gebruik in de app staat ook nog op 0 MB (check via wifi). Hoe kan ik dit probleem verhelpen? Data roaming staat aan.

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Reinier82 

Welkom op de community van KPN.

Leuk dat je zo ver op vakantie bent naar Dubai, waar het volgens mij overdag heel warm kan worden, en elk hotel en woning een verplicht airco heeft.

Maar goed, de buitenland bundels voor landen buiten de EU zijn onlangs veranderd en aangepast, waardoor de oude (vorige) bundels zijn komen te vervallen.
Dit geldt ook voor Dubai die nu géén supervoordeelbundels meer heeft, maar gewone buitenland bundels met alleen een data bundel.
De supervoordeelbundel met 2 GB aan data bestaat dus niet meer!!

De actuele buitenland bundels voor Dubai zijn:

Kies uit één van bovenstaande (buitenland) bundels voor Dubai, en sms de aangegeven code naar 1266.

Zodra je dat gedaan hebt, zul je een bevestiging per sms ontvangen, waarna je weer gebruik kunt maken van het mobiele internet op het 4G of 5G netwerk in Dubai.

De overige kosten (buiten de bundel) zijn:

3 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Reinier82 

Welkom op de community van KPN.

Leuk dat je zo ver op vakantie bent naar Dubai, waar het volgens mij overdag heel warm kan worden, en elk hotel en woning een verplicht airco heeft.

Maar goed, de buitenland bundels voor landen buiten de EU zijn onlangs veranderd en aangepast, waardoor de oude (vorige) bundels zijn komen te vervallen.
Dit geldt ook voor Dubai die nu géén supervoordeelbundels meer heeft, maar gewone buitenland bundels met alleen een data bundel.
De supervoordeelbundel met 2 GB aan data bestaat dus niet meer!!

De actuele buitenland bundels voor Dubai zijn:

Kies uit één van bovenstaande (buitenland) bundels voor Dubai, en sms de aangegeven code naar 1266.

Zodra je dat gedaan hebt, zul je een bevestiging per sms ontvangen, waarna je weer gebruik kunt maken van het mobiele internet op het 4G of 5G netwerk in Dubai.

De overige kosten (buiten de bundel) zijn:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 29, 2025

Dankjewel voor je reactie. Dubai is inderdaad bloedheet en niet alleen overdag. 

Begrijp niet zo goed dat KPN voordeelbundels nog altijd aanbiedt in MijnKPN bij het zoeken naar een databundel voor Dubai wanneer deze niet meer werken. Inmiddels zijn we weer op de luchthaven op doorreis naar Thailand, maar zal bij thuiskomst KPN even contacten om te voorkomen dat de bundel in rekening wordt gebracht. Heb wel een bundel specifiek voor Thailand aangezet en hoop dat deze wel werkt. Mocht deze onverhoopt ook niet werken, dan weet ik in ieder geval waar het aan ligt. 

Nogmaals hartelijk dank voor je reactie en de nuttige info!

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Reinier82 

Ik heb je graag voorzien van actuele informatie.

Voor de opgeheven buitenland bundel voor Dubai (Supervoordeelbundel) kun je bij thuiskomst in Nederland restitutie aanvragen via de telefonisch klantenservice (0800-0402).
Dus de vervallen buitenland bundel voor Dubai wordt gewoon vergoed.

Voor een extra check, hierbij nog even de actuele buitenland bundels voor Thailand:

Wat betreft de Mijn KPN App.
Daar zouden de juiste buitenland bundels in vermeld moeten staan, maar uit jouw woorden hoor ik nu dus wat anders.

Heb je al gecontroleerd of er toevallig geen update klaar staat voor de Mijn KPN App??

Ook zou het al kunnen helpen, om de Mijn KPN App volledig te verwijderen van je toestel, en daarna opnieuw kunnen downloaden en installeren op je toestel.
Je hebt dan wel weer de inloggegevens van je Mijn KPN account nodig, dus die moet je dan wel bij je hebben op je reis.
Anders pas doen zodra je weer thuis bent.