Skip to main content

Ik kan bijna niet bellen of gebeld worden met mijn IPhone 11.  Ook is de internetsnelheid zeer traag.

Heb al een e sim geïnstalleerd en ook de iPhone helemaal teruggezet naar nieuw. Ook dat helpt allemaal niks

mvg Bertus

 

Ik zou even een kijkje nemen in dit topic:

Veel iPhone 11/12 gebruikers hebben al sinds eind mei/begin juni last van de problemen die jij beschrijft. Ikzelf ook. KPN is al weken bezig met het onderzoek en heeft de oorzaak nog steeds niet gevonden.

Aangeraden is om een ticket aan te laten maken via het 0800-0402 nummer. Ik raad aan om ‘bellen via WiFi’ aan te doen op je iPhone 11, anders wordt de verbinding door deze storing waarschijnlijk verbroken. RTL nieuws meldt dat je enkel compensatie krijgt wanneer er daadwerkelijk een ticket is aangemaakt, dus daar moet je wel op aandringen.

Het is een vervelende situatie. Ik hoop dat er binnenkort een oplossing komt, want voor mij is het ook niet meer te doen.

Als je ergens nog een andere telefoon hebt liggen (iPhone 6S, 7 8, X of een 13+ of een Android), dan zou dat wel moeten werken met het KPN netwerk. Dat is dan even een tijdelijke oplossing.


Hoi @Bertus ede 

Welkom op de community van KPN.

Zoals je waarschijnlijk al veelvuldig op de community van KPN hebt kunnen lezen, zonder problemen met de iPhones uit de series 11, 12 en SE in combinatie met net mobiele netwerk van KPN.
Waardoor het 4G netwerk met grote regelmaat wegvalt, en je wordt teruggezet op het trage 2G netwerk van KPN.

De Technische Dienst van KPN (in samenwerking met Apple) is al weken bezig om de oorzaak boven water te krijgen, om vervolgens voor een passende oplossing te komen.
Deze is er helaas momenteel nog niet.

Wel adviseer ik je om contact op te nemen met de klantenservice van KPN, via het gratis telefoonnummer 0800-0402, om een ticket te laten aanmaken voor de technische dienst.
Dit is ook van belang voor een eventuele compensatie vanuit KPN.


Reageer