Skip to main content
Beantwoord

Deblokkadeslot mobiele abonnement verwijderen

• January 10, 2026
  • 7 reacties
  • 64 keer bekeken

Goedemorgen,

Ik kom er achter dat er een deblokkadeslot op mijn nummer staat en zou deze graag verwijderd willen hebben. Bij payinfo staat dat enkel mijn provider dit kan doen. Kunnen jullie mij hierbij helpen?

Alvast dank!

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@JeroenS86 ,

Deblokkadeslot: (de)blokkeren lukt niet

Lukt het niet om betaalde sms-diensten te (de)blokkeren? Dan is het deblokkadeslot actief. Je kunt dan inderdaad dat zelf geen veranderingen in doen. Dit deblokkadeslot is een functie om extra kosten te voorkomen,

KPN kan het deblokkadeslot voor je uitzetten. Bel ze gratis via 0800-0402 voor hulp hierbij of maak een belafspraak. Zij bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.

Hier op dit platform kan niemand dit voor jou uitzetten in verband met controles op jouw identiteit.

bron:

7 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 10, 2026

Hallo ​@JeroenS86 ,

Lukt het niet om betaalde sms-diensten te (de)blokkeren? Dan is het deblokkadeslot actief. Je kunt dan inderdaad dat zelf geen veranderingen in doen. Dit deblokkadeslot is een functie om extra kosten te voorkomen,

KPN kan het deblokkadeslot voor je uitzetten. Bel ze gratis via 0800-0402 voor hulp hierbij of maak een belafspraak. Zij bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.

Hier op dit platform kan niemand dit voor jou uitzetten in verband met controles op jouw identiteit.

bron:

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Goedemorgen ​@JeroenS86. Welkom op de community! Vervelend dat je tegen een deblokkadeslot op je nummer aanloopt. Heb je hierover al contact gehad met onze klantenservice? En is het probleem inmiddels misschien al voor je verholpen?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 14, 2026

Goedemorgen Vikash.

Danku!

Nee, ik heb nog geen contact hierover gehad, dus het probleem is nog niet verholpen. Ik hoop eigenlijk dat het ook op deze manier lukt in plaats van dat ik hiervoor echt de klantenservice voor nodig heb.

Dus hopelijk kun jij mij zo helpen?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 14, 2026

Ik hoop eigenlijk dat het ook op deze manier lukt in plaats van dat ik hiervoor echt de klantenservice voor nodig heb.

Nee, het kan alleen via de klantenservice. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Helaas kan ik je hier via deze weg niet verder bij helpen. Het verwijderen van een deblokkadeslot kan alleen via de klantenservice worden geregeld, omdat hiervoor een verificatie nodig is die we hier op de community niet kunnen uitvoeren. Ik adviseer je daarom om contact op te nemen met onze klantenservice. Zij kunnen je na verificatie verder helpen en het deblokkadeslot voor je controleren en eventueel verwijderen.

Succes en hopelijk is het snel voor je opgelost!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 20, 2026

Hallo ​@JeroenS86 ,

bron:

​@JeroenS86 

Is het deblokkadeslot al verwijderd door de klantenservice? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 26, 2026

Goedemiddag,

Nee, het deblokkadeslot is nog niet verwijderd, heb nog geen contact opgenomen met de klantenservice.