Skip to main content

Hoi mede forumleden,

Het probleem met de iPhones 11, 12 en SE op het KPN netwerk heeft vandaag toch het landelijke nieuws gehaald, bij RTL Nieuws hebben ze daar vandaag (12 juli 2024) een uitgebreid artikel over geschreven en geplaatst op hun nieuwssite.

Zoals verwacht is er ook contact geweest met een persvoorlichter van KPN, die daarop heeft gereageerd, maar dat is standaard en gebruikelijk.

Al om al géén positieve berichtgeving voor KPN.
Maar als mede klant lees ik wel dagelijks op de community dat steeds meer klanten met dit grote probleem er genoeg van krijgen, en dreigen met overstappen of zijn inmiddels overgestapt.

Hierbij het nieuwsbericht van RTL Nieuws: Deel KPN-klanten heeft al weken last van slechte verbinding: 'Ingewikkeld probleem'

 

Eerst Tweakers en nu eindelijk ook het RTL nieuws. We worden dus toch gehoord. Waarschijnlijk gaat er nu echt wat gebeuren. 


Eerst Tweakers en nu eindelijk ook het RTL nieuws. We worden dus toch gehoord. Waarschijnlijk gaat er nu echt wat gebeuren. 

 

Ik hoop het oprecht voor jouw en de overige mede klanten die hiermee te maken hebben.
Nu het uitgebreid in het landelijk nieuws is gebracht, moet KPN toch wel met een oplossing komen, een goede compensatie is er inmiddels al.
Maar KPN zou ook nog kunnen overwegen, om de voor de getroffen klanten een iPhone 13 beschikbaar te stellen.

Maar het is allemaal afwachten in dit geval.
Al is het uiteraard wel fijn, dat jullie gehoord worden.
 


Helaas gaat het ook om samsung a53 toestellen, ik heb tijdens mijn vakantie veel last ondervonden.

Navigatie traag ondanks dat ik maps gedownload had. 

 


Hoi @Eddyvbeek 

Helaas maar waar, zijn er ook enkele samsung smartphones die van deze storing hinder ondervinden.
Het beste kun je nog steeds een ticket laten aanmaken voor de technische dienst, door te bellen met de klantenservice van KPN via 0800-0402.
Dit schijnt ook nodig te zijn, om in aanmerking te komen voor een compensatie van je abonnementskosten.

De klantenservice is bereikbaar:

  • Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten.

Helaas gaat het ook om samsung a53 toestellen, ik heb tijdens mijn vakantie veel last ondervonden.

En heb je nu in Nederland nog steeds last van een slechte verbinding?


Gewoon je simkaart tijdelijk in een ander toestel dan een iPhone 11 of 12 gebruiken 🙂 blijft vervelend maar zeker niet onoplosbaar!


Gewoon je simkaart tijdelijk in een ander toestel dan een iPhone 11 of 12 gebruiken 🙂 blijft vervelend maar zeker niet onoplosbaar!

Dan moet je die wel hebben natuurlijk. Als je hoofdtelefoon een iPhone 11 of 12 is, dan is er een grote kans dat, als je al een reservetelefoon hebt, de extra telefoon nog ouder is. En dat brengt weer nieuwe limitaties met zich mee.

Zelf even geprobeerd op een nog oudere Android. Gewoon niet te doen. De iPhone 11 is ook mijn hoofdtelefoon en doet het nog prima. Ondersteunt nog de laatste iOS versie en alle apps werken soepel. Ik wil daarom geen andere telefoon kopen. Mijn reservetelefoon is alleen in geval van nood. En dat is voor mij maximaal 1 week. Ik kan mij voorstellen dat anderen daar ook zo over denken.


In Berkel en Rodenrijs ook problemen met iPhone 14 Pro en 13. Tijdens bellen of gebeld worden kan de andere partij mij niet horen, mobiel internet werkt niet of zeer traag. Zeer frustrerend, zeker omdat dit al zo lang duurt.


Ik herken dit probleem ook met de iPhone 15pro. In een winkel waar ik dan gebruik maak van mobiele data is er dan geen bereik. Andere klanten in de winkel hebben dan wel mobiele data tot hun beschikking.


Ook al weken last van op me iPhone 12 Pro Max, dacht eerst dat het aan de mast in de buurt lag. Maar ondervond steeds vaker verbindings problemen. Hoop dat het zsm opgelost wordt. 


Bij Simyo (KPN), ook al wekenlang klaagzang


Ik herken het probleem met onze Samsungs S23 die we hebben verkocht/ingeruild voor 2x Samsung A55 omdat er werd gezegd dat het onze telefoons waren.
Echter is het voor ons/mij onmogelijk om te bellen dus hoe wil ik dan de KPN klantenservice bellen om "compensatie te krijgen en de klacht geregistreerd te krijgen”?

Heb hierom dus eigen topic gister al aangemaakt.
Makkelijk gezegd alleen wie geregistreerd staat als klacht via klantenservice bellen, moet je wel kunnen bellen en dat kunnen wij niet.


@Chris en Fem, Staat op jouw Samsung VoLTE voor de simkaart van KPN aan of uit?

Ik neem aan dat je die aan hebt staan.

En kan je met wel via WiFi bellen?


@wjb VoLTE staat aan, uit of aan maakt geen verschil om wel of geen netwerk KPN te hebben.

Verbinding valt weg (net of je ophangt of de andere zijde) tijdens bellen via wifi omdat die blijft proberen KPN netwerk te vinden.
Heb 99,9% van de dag geen netwerk op beide telefoons.
Herstarten van telefoons hele dag door is geen oplossing, hard reset geen oplossing etc


...


@Chris en Fem .

Heel vervelend dat jullie dit ook hebben. 

Begrijp ik goed dat jullie het nu met Samsung A55 ondervinden? Ik sta op het punt die te kopen namelijk 🙂

Zet je toestel eens op 2G only. Dan kun je vast wel (naar kpn) bellen. Want dan zoekt ie niet steeds verbinding op 4G. Wat nu dus verstoord is.

Thuis via wifi + "bellen via wifi" zou het echter wel normaal moeten werken. Velen melden dat er 'buiten de deur' geen of slecht verbinding is.


@PeterG Ja klopt wij hebben dit met de A55 (super fijn toestel trouwens). Maar dat wil niet zeggen dat jij dat probleem ook gaat hebben. Ken ook paar mensen KPN en dit toestel en die hebben dit probleem niet (nee wonen niet bij ons in de buurt)

Ligt wel bij KPN (denk ik) want zodra ik Vodafone (gratis prepaid simkaart om te kijken wat die doet met netwerk/bereikbaarheid) er in doe is het probleem weg, 2g is geen optie meer sinds 1 juli 2024.


Bellen via wifi (is geen KPN) blijft die proberen om internet van de simkaart te pakken/is die bezig met netwerk zoeken omdat we 0,0 aan streepjes hebben binnen en buiten.


Hoi @Chris en Fem ,

, 2g is geen optie meer sinds 1 juli 2024.

2G werkt nog tot 1 december 2025 . Voor bellen en sms.

Mijn tweede toestel, een 16 jaar oude GSM, doet het nog gewoon. Gister nog even mee gebeld om het prepaid nummer geldig te houden. 

 


Bij Simyo (KPN), ook al wekenlang klaagzang

Klopt wat je zegt @N.N. 

Het geldt ook voor alle klanten met een iPhone 11, 12 en SE en enkele samsung smartphones bij andere providers, die gebruik maken van het KPN mobiele netwerk.
Dus als je die klanten met hetzelfde probleem optelt, bij de eigen klanten van KPN, dan heeft een grote groep last van deze storing.

Ik heb de reacties ook gelezen op het forum van Simyo.


@Chris en Fem .

Heel vervelend dat jullie dit ook hebben. 

Begrijp ik goed dat jullie het nu met Samsung A55 ondervinden? Ik sta op het punt die te kopen namelijk 🙂

Zet je toestel eens op 2G only. Dan kun je vast wel (naar kpn) bellen. Want dan zoekt ie niet steeds verbinding op 4G. Wat nu dus verstoord is.

Thuis via wifi + "bellen via wifi" zou het echter wel normaal moeten werken. Velen melden dat er 'buiten de deur' geen of slecht verbinding is.

 

Hoi @PeterG 

Wat je zegt, het valt mij de laatste paar dagen op, dat er ook steeds meer klanten met een Samsung Smartphone last krijgen van dit vervelende probleem.

Dus in dat geval kun je niet meer zeggen, dat het alleen een probleem is met een bepaalde groep iPhones, maar het probleem zich ook naar de Samsung modellen overslaat.

In dat geval, zou je het eerder moeten zoeken in het mobiele netwerk zelf, waar de afgelopen periode beste wat wijzigingen zijn doorgevoerd.


Dankzij de berichtgeving op tweakers, Nu.nl en RTL heb ik ontdekt dat dit een groter pobleem is. Ik was me al aan het oriënteren op een nieuwe telefoon. Ik heb een iphone 11 (aangeschaft in 2020) en sinds eind mei voortdurend uitval van mobiel internet. Dus afhankelijk van WIFI of hotspot van vrouw en kinderen, Google Maps uitval tijdens het rijden en appjes die ik uren te laat ineens binnenkrijg.

Mijn ticket is inmiddels geregistreerd door KPN klantenservice, nu maar wachten op een hopelijk snelle oplossing!


De problemen zijn inderdaad bekend en zijn vol in onderzoek. Allereerst kan je als het volgende proberen:

  • zet het toestel eens uit en weer aan
  • probeer om de simkaart in een ander toestel te plaatsen. Werkt het dan wel?
  • zet de netwerkinstellingen opnieuw in, via: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'

Maakt dit geen verschil, dan kan je via onze telefonische klantenservice (0800 - 0402) een melding aan laten maken voor onze technische dienst. Als je belt om een melding aan te laten maken, horen we graag zo veel mogelijk informatie van jullie, zodat de technische dienst het probleem sneller in kaart heeft. Denk hierbij aan merk en type toestel, wanneer en waar je de problemen ervaart, wat ervaar je precies, software informatie over je toestel en dergelijke. Vanuit de technische dienst zal je op de hoogte gehouden worden over je melding. Houdt ook de KPN storingspagina in de gaten. 


@Denise van KPN  en hoe laat je melding maken als je niet kan bellen omdat je geen netwerk hebt en dus compleet onbereikbaar bent?


@Chris en Fem, Kan je ook niet via VoWiFi bellen?


@Denise van KPN  en hoe laat je melding maken als je niet kan bellen omdat je geen netwerk hebt en dus compleet onbereikbaar bent?

Hoi @Chris en Fem 

Los van de goede tip van mede forumlid @wjb , zou je natuurlijk ook aan een goede vriend of familielid kunnen vragen of je met hun (vaste) telefoon mag bellen naar KPN.
Het is tenslotte een gratis telefoonnummer (0800-0402), en kost hen dus niets.

Ik zeg altijd maar: “Waar een wil is, is een weg”.


Reageer